Yalnızca sabit mıknatıslı fırçalı dc motorlar veya BLDC fırçasız dc motorlar bu PWM motor sürücüleriyle tam uyumlu bir performans veya verimle çalışırlar diye biliyorum. Diğer tip motorlar başka uygulamalarda örneğin asansör, vinç, vb uygulamalarda ve dc/ac olarak daha yüksek voltajlarda verimli olabilirler. Elektrikli araçların küçük veya orta büyüklükte olanlarında genellikle sabit mıknatıslı (stator veya rotor kısımları) fırçalı veya fırçasız dc motorlarının kullanımı daha verimli veya performanslı olduğundan daha yaygındır kendi kanımca.
Sözünü ettiğiniz diğer tip motor uygulamalarına şimdiye kadar nispeten elektrikli küçük araçlarda hiç rastlamadım, ama yanılmıyorsam elektrikli trenlerde, tramvaylarda, kömür madenlerindeki vagonları çeken arabalarda, vb. çok sınırlı yerlerde yüksek kalkınma momentleri nedeniyle belki çok sınırlı bir uygulama alanını bulabilmişlerdir.
Yokuş aşağı inilirken uyartım sargılı motorların elektrik üretebilmesi söz konusu olamaz zaten, örneğin seri motorlarlarda olduğu gibi. Ancak sabit mıknatıslılar tersine olarak dönerken bir dinamo görevi görüp elektrik üretecektir, ancak dc. motor sürücü devre yapısı bu ters akımı geçirmeyen bir konstrüksiyonla düşünülüp mutlaka projelendirilmiş olmalıdır. Kasti olarak elektrikli çıkan yeni araçlarda motor-jeneratör şeklinde yani çift amaçlı kullanım olarak düşünülüp zaten yokuş aşağı inerken yokuş çıkarken harcadığı enerjinin bir kısmının aküde depolanması en baştan hedeflenebilir, enerji geri kazanım amaçlı veya bataryanın menzilinin çok uzaması amaçlı olarak. Kolay gelsin.