dc motor frenını nasıl devreye alırım

akfa

Üye
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar elımde bır dc motor var ve 24 volt manyetık frenlı motoru calıştırmam için manyetık frenı enerjılendırmem gerekıyor motoru sürücüden kontrol edecem yanlız sürücünün frenle ilgili bir ğirişi yok bu frenı devreye almak için ne yapmalıyım bunun için piyasada herhangı bır devre satılıyormu bilen arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Akfa, arkadaşım,
DC. motora fren bağlamak için, frenın enerjı altında serbest bırakması veya frenlemesı konumuna göre, start verdiğin çalıştırma rölesinin açık veya kapalı kontağını kullanabilirsin. Eğer, sürücüde, start verildiğinde,çeken bir rölenın kontağı varsa, bunuda kullanman daha yararlı olur. Frenın dc .veya ac çalışmasına göre devreyı hazırlaman gerektiğnide unutma.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar...
 
motara dırek sürücüden kontrol edıyorum surucunun start rolesını kullanmak benımde aklıma geldı ama işimi ğörmüyor çünkü sürücüden potu sıfırlayınca frenın devreye girmesı gerekıyor eger sürücünün startından alırsam pot sıfırlansa bile fren kapatmayacaktır takı sürücüyü kapatana kadar tşk ler
 
hangi sürücüyü kullanıyorsun bilmiyorum ama micromaster'ın(büyük ihtimal diğerlerinde de vardır) dijital outputunu motor çalışırken(drive running) çıkış verecek şekilde parametreden girerek ayarlayabilirsin. kontak veriyor, bu kontaktan frenin enerjisini verebilirsin.
 
sürücünün parametrelerinde Hz=0 dijital çıkış verecek bir sistem muhakkak vardır. Bence onu dene.
 
arkadaşlar sürücü öyle bilindik suruculerden degil küçük birşey fazla fonksıyonuda yok ileri gerı start stop pot lada yürtüyon başka hıç bır özellık yok tristörle role çektırıp öylece yapayım dedım ama tam 4 adet tristörü yedı yandı anlamıyorum trıstorler 24 voltla tetıklenınce bozuluyormu
 
alfa,
birde şunu denermisin, galıba Telemekanık ve diğer markalardada, HIZ BEKÇİSİ denen sensörler var,sürücünün pot'unu sıfırladığında motorun devri düşecek, be sensör hız düştüğü için kontak verecektır, frenı böylede kontrol edebilirsin. Sensörü, motorun miline veya döndürdüğü mekanızmanın uygun bir yerıne monte etmelısın. Tabii, sensörün kaç devre ayarlı olduğuna göre, karşı tarafa, deliklı bir disk koyman gerekecektir. İyi çalışmalar..
 
Mustak ' Alıntı:
Akfa arkadaşım kullandığın tristör ( BT151-500 12A/500V TO-220) 12 amper olduğuna göre ya kısa devre ediyorsun, yada gate akımını sınırlamadığın için yanıyordur. Gate akımını sınırlamak için gate ucuna seri bir direnç girmen gerekir, bir başka sorunda sürdüğün rölenin enerjisi kesilirken pik oluşturması (12-24 volta bu pik yaklaşık 100v olur) bu işlem için röleye beslemeye ters diyot bağlanır , gerçi tristör 500v luk bu pikinde bozması zor görünüyor, büyük ihtimalle trsistörün gate akımını sınırlamanız gerek diye düşünüyorum.
Gate akımını 1ma yapmak için 22kohm direnç yeter gibi.
arkadaşım roleye ters diyot bağladım 4148 cam diyot lamba gibi yandı gate akımını sınırlamam için diren kullandıyorsun pekı ozaman şöyle olmazmı surucuden potu cevırınce motorun donmesı 0,53 voltla başlıyor eger tetiklemeye direnç koyarsam 0,7 tetikliyordum bu sefer cıkacak 1 voltlara ozaman da fren açmadan motor dönecek sıkışmadan siğorta atacak şunu da anlamadım bir arkadaşım tristorlerın istedıgın volta tetıklersın dedi 1000 voltla bile tetıklersın dedı ozamn dırençe gerek varmı acaba diyorum tetıkleme akımını süreklı verdıgım içinmi oluyor birde şoyle birşey gözlemledım tetıkleme yaptıktan sonra tetikleme ucuyla akünün artısını ölçtüğüm zaman tetikleme ucunda 2,2 volt okuyorum bu normalmidir
 
yaptınız yorumlar için tşk ler sorunu hallettım tetikleme ucunu çektırdıgım rolenın acık kontagından gecırdım role cekınce tetiklemeyı kestı ve sistem çalıştı yardımcı olan arkadaşlara çok tşk ler
 
S.a. arkadaşlar.Okulda 3 arkadaşla bir proje üzerinde çalışıyoruz. Projemizde kullanacağımız motor sürekli(yaklaşık 1-2 sn) yön değiştirmesi ve bunu en kısa sürede yapması gerekiyor. Acaba hangi dc motor tipini kullanmalıyız.Diğer bir sorum bunu ne kadar verimli olacağı yönünde , bunun yerine zamanlama ayarlı 2 motor kullnsak nasıl olur.Yardım ederseniz sevinirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,445
Mesajlar
917,676
Kullanıcılar
450,380
Son üye
mkerim

Yeni konular

Geri
Üst