Dalgıç pompayı inverter kaldırmıyor. Çözüm önerisi ?

Bazı kavramlara "kendimce-bildiğimce" açıklama yapmak isterim.

1. 12V 150Ah akünün depolayabileceği güç hesaplandığı üzere teorik olarak 1890Wh etse de bu hangi koşullarda talep edilerek alınabilir bilmek gerekiyor! Hiç bir zaman bu kadar gücü geri almak mümkün değildir. Diyelim yüzde seksenini alabildiniz 1500Wh civarı yapar. Yine olmadı. Bu defa kaç amper-saat ile almaya çalıştınız? Yani yüksek amperde deşarj etmeye çalıştığınızda akünün durumuna bağlı olarak belki hesapladığınız değerin yarısını bile alamayacaksınız!

2. Motorlarda boşta çalışma, ilk kalkış-demeraj ve yük altında çalışmada farklı güç ihtiyaçları oluşacaktır. Mesela ilk kalkışta normal çalışma için etikette belirtilen gücün 10 katına kadar güç ihtiyaçları olabilir.
İnverter 3Kw, motor 1.5Kw olduğunda daha kalkışta invertörün akımı kesmesi bu yüzdendir. Soft starter veya devir kontrol devreleri ile bu durumun önüne geçilebilir.

3. İnverter 3Kw demek teorik olarak 3Kw, daha doğrusu bu değerin yüzde 70-80'ine kadar sürekli güç çekilebilir anlamındadır. Fakat bunun için çok daha önemli olan bir parametre daha vardır. Aküler ve aradaki kablolama bu akımı (12V bir sistem için 2500w/12=208Ah teorik olarak çıkış için gerekli akım. Kayıplarla 240-250Ah anlık) sağlayabilir mi?
Yani inverter yüksek değerde diye motorunuz çalışacak diye bir durum yok. Bunu besleyecek akülerin ve tesisatın o akımı sağlayacak özellikte olması gerekiyor. Akülerde normalde 10HR veya 20HR değerleri kapasitelerini kaç saatte deşarj edebileceklerini ifade eder. Arabalarda kullanılan starter akülerde ise yapıları gereği anlık 400-740Ah akım sağlanabilir.
Sanırım yine verdiğim değerlere takılıp kalmışsınız :)
İşin mantığını rakamlarla ifade etmeye çalıştım. Sizinde söyledikleriniz doğrudur. Ancak ben basit bir şekilde ifade etmek istedim. Saygılar....
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
iyi akşamlar
söyle bir durum var 220v start kondansatörlü motorlarda firma ile görüşmeniz gerekiyor sürücü baglamaya uyumlumu diye ve monofaz giriş monofaz cıkış sürücü olarak g110 kullana bilirsiniz.
ve motor ilk kalkışta yüksek akım cektigi için inverteri hataya düşürüp kapatıyor alabilir
pens ampermetre ile anlık cektigi akımı ölçmelisiniz.
İyi günler bizimde bir konuda yardıma ihtiyacımız var ama geri dönüş yapabilir misiniz acaba? Buradan ulasamazsaniz Instagram @bnmeakn hesabından geri dönüş yaparsanız çok sevinirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,229
Mesajlar
915,994
Kullanıcılar
450,026
Son üye
Aliosmaninan

Yeni konular

Geri
Üst