Dahlender motor kompanze sorunu?

issi

Üye
Katılım
17 Tem 2008
Mesajlar
33
Puanları
1
SORUNUM ŞU;

okulda hocamız bize 5 tane motor etiketi verdi bu motorları kompanze etmem gerkiyor.Sadece bir motorda takıldım motor değeri şöyle;

380 v. - 2.5 A./2.7 A. - 0.7/0.8 cos fi 650/1400 d/dk etiket değeri bu

bu motor dahlender motor takıldığım yer ise dahlender motorda kompanzasyon hesabına düdşük devir ile yüksek deviri ayrı ayrı hesaplayacakmıyım ya da sadece düşük devirimi veya yüksek devirimi hesaplamam gerekiyor.Şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
motor muhtemelen sabit güç ve değişken momentli ve etiketinde tek bir güç değeri yazıyor herhalde , ,.Eğer böyle ise ilgili güce göre kompanzasyon hesabı yapacaksın , bu da 1,5 kW lık bir motor olmalı...
 
mesutelb verdğiniz bilgi için teşekkür ederim fakat;her hangi bir güç verilmedi.
380 v. - 2.5 A./2.7 A. - 0.7/0.8 cos fi 650/1400 d/dk etiket değeri bu değerler verildi.Peki hesabı neye göre yapmalıyım düşük devirmi yoksa yüksek devirmi ya da hepsini
 
mesutelb verdğiniz bilgi için teşekkür ederim fakat;her hangi bir güç verilmedi.
380 v. - 2.5 A./2.7 A. - 0.7/0.8 cos fi 650/1400 d/dk etiket değeri bu değerler verildi.Peki hesabı neye göre yapmalıyım düşük devirmi yoksa yüksek devirmi ya da hepsini

Yukarıdaki bilgilere göre senin motorun 2 farklı devirde çalışmasını incelemen gerekecek.Gücü de P=U*I*COsq formülünden hesaplayabilirsin.

Kompanzasyon için gerekli kondansatör gücünü ise cosq deki q değerini bulduktan sonra kompanze edilecek q2 değerini de varsayıp(0,98 alabilirsin) Qkondansatör=P(tanq1-tanq2) den bulursun.

Önemli not=Q açı değeridir,yukarıda verdiğin 0,7-0,8 cosq değeridir.Ters cosinüs işlemi yaparak q açısını bulman gerekir.

Önemli not2=Verilen etikette verim ifadesi varsa bulduğun P'leri ona bölüp giriş gücünü bulman gerekecek ve kondansatör hesabında da bu Pgiriş i kullanacaksın.Eğer verilmemişse yukarıdaki işlemleri yapman yetecektir.

Kolay gelsin,saygılar...
 
Son düzenleme:
Yukarıdaki bilgilere göre senin motorun 2 farklı devirde çalışmasını incelemen gerekecek.Gücü de P=U*I*COsq formülünden hesaplayabilirsin.

Kompanzasyon için gerekli kondansatör güçlerini ise bulduğun P'yi tanQ ile çarparak elde edersin.

Önemli not=Q açı değeridir,yukarıda verdiğin 0,7-0,8 cosq değeridir.Ters cosinüs işlemi yaparak q açısını bulman gerekir.

Kolay gelsin,saygılar...

Önemli not 2=Verilen motor etiketinde verim ifadesi de olacaktır.Tabii hocanız vermediyse bişey diyemem.Bulacağınız güçler motor çıkışındaki momentin elektriksel eşdeğeri olacaktır.(Etiket değerleri çıkış değerleridir.).O yüzden bulacağın P değerlerini verim'e bölüp giriş gücünü bulman gerekir.

Verim ifadesi yoksa önemli not 2 yi yok sayarsın(unut gitsin =) ).
 
Yukarıdaki bilgilere göre senin motorun 2 farklı devirde çalışmasını incelemen gerekecek.Gücü de P=U*I*COsq formülünden hesaplayabilirsin.

Kompanzasyon için gerekli kondansatör gücünü ise cosq deki q değerini bulduktan sonra kompanze edilecek q2 değerini de varsayıp(0,98 alabilirsin) Qkondansatör=P(tanq1-tanq2) den bulursun.

Önemli not=Q açı değeridir,yukarıda verdiğin 0,7-0,8 cosq değeridir.Ters cosinüs işlemi yaparak q açısını bulman gerekir.

Kolay gelsin,saygılar...

yani diyorsunuz ki düşük deviri ayrı yüksek deviri ayrı kompanze hesabı yap???
 
simdi motor dahlender ise simdi siz bunu mutlaka iki kademede kullanacaksiniz.simdi ben boyle durumda soyle yapardim simdi birinci devri ele alir.bunu istedigim cos degerine getirmek icin gerekli kondansatoru bunla ilgili tablodan bulurum.daha sonrada ikinci devri ele alarak ikinci devirle ilgili degeri bulurdum.vede ikinci devir-birinci devir yaparak aradaki kvar degerini bulurdum
simdi ilk devir icin gerekli kvar degerine uygun kondansator vede fark deger kadar kvar degerini uygun bir kondansator alirdim.ve bunlari ekli semadaki gibi baglardim.kondansator1 ilk devir icin gerekli olan ikincisi ise aradaki fark degere ait kondansatordur
 

Ekli dosyalar

  • Безымянный.rar
    38 KB · Görüntüleme: 24
Son düzenleme:
sen bu motor hangi devirde çalıştırmayı düşünüyon iki devirdede cos fi kaça düştüğü yazıyor ona göre kompanze yapman gerekiyor 0.7/0.8 cos fi 650/1400 burdA düşük devirde cos fi 0,7 diğer devirde yani yüksek devirde ise 0,8 göre kompanze yapman gerekiyor
 
sen bu motor hangi devirde çalıştırmayı düşünüyon iki devirdede cos fi kaça düştüğü yazıyor ona göre kompanze yapman gerekiyor 0.7/0.8 cos fi 650/1400 burdA düşük devirde cos fi 0,7 diğer devirde yani yüksek devirde ise 0,8 göre kompanze yapman gerekiyor

zaten bende öyle yaptım düşük ve yüksek deviri ayrı ayrı yaptım.Değerli bilgileriniz iin teşekkür ederim.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,180
Mesajlar
915,674
Kullanıcılar
449,946
Son üye
kerim2756

Yeni konular

Geri
Üst