Bobin sarma

namusait

Üye
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
25
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar elimde Bosch marka, Tofaş otomobilin ototomatık cam kaldırma krıkosunda calısan bır motor var. motoru actım içine baktım motorun bobın sarılan yerınde sarılmıs bobın cok az yanı o kanatların sadece 3 de 1 ine bobin sarılmıs ve kanatlrda bırsuru bos yer var bu bos yerlere tekrar aynı kalınlıkdakı kabloyla bobın sardırsam sonuc ne olur yanı motorun gucumu artar yoksa hem gucu hem hızımı artar yoksa hıc bı degısıklık olmazmı.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Arkadaşlar elimde Bosch marka, Tofaş otomobilin ototomatık cam kaldırma krıkosunda calısan bır motor var. motoru actım içine baktım motorun bobın sarılan yerınde sarılmıs bobın cok az yanı o kanatların sadece 3 de 1 ine bobin sarılmıs ve kanatlrda bırsuru bos yer var bu bos yerlere tekrar aynı kalınlıkdakı kabloyla bobın sardırsam sonuc ne olur yanı motorun gucumu artar yoksa hem gucu hem hızımı artar yoksa hıc bı degısıklık olmazmı.

Şimdik üstadım sargıların çogalması direncin artması ve bunun akabinde gücün artıp aküden besleniyorsa şayet 12v gibi çekilen akmında artacağı demektir. Ama devir sayısının yani hızın artmasında gözle görülür çok fazla bir degişiklik olamaz. Bence bu imalatı yapıp bizide sonuçla ilgili bilgilendirirsen sevirim.Saygılar.
 
Kardes cevabın ıcın tsk bobın sardırma ısını ılk fırsatta yapacagım bunun ıcın sananıye gıtmen gerek. Aslında ben bu ıslemı yapınca gucun artacagı gıbı motor devrınnde artacagını dusunmustum ama neyse guclensın yeter :). bobını sardırınca sonucları sıze yazarım. Ya pekı bunn masrafı ne olur :)...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,335
Mesajlar
916,791
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Geri
Üst