Karşılığı olanların Türkçesini kullanmaya özen gösterelim lütfen.
Motor hızını düşürmek yerine dişli kullanmak , arabalardaki vites küçükterek tork arttırma gibi , daha iyi sonuç verir.
Tabii dişli oranı hesaplanırken , motorun kilitlenmeden çıkabileceği en yüksek hızdan başlanır.
Sonra mermer işleme hızının en yükseği ile oranlanarak dişli oranı ( redükte ) bulunur.
Son olarak bu değere göre step per ayarı yapılır.
Bu işlemler mermere has değil !
Benzeri tüm işlemlerde uygundur.
Kremayer/pinyon sistemi genelde yüksek hız verir , tıpkı kayış kasnak gibi.
Ve pinyon çapından dolayı genelde çok yüksektir.
Mesela arkadaşın işinde en az 1.5 modül dişli kullanılır.
Motor mil çapı 1/2" ise , pinyon yaklaşık 30 mm gibidir.
Bu da motor 1 tur attığında yaklaşık 90mm gibi büyük bir rakamdır.
Bu arada şu da var.
Keserken ( G01 ) hızı düşünce boşta gideceği hız da ( G00 rapid hızı ) düşmüş olur.
İşine göre tercih...