ASM Kompanzasyon

eengmert

Üye
Katılım
24 Kas 2024
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
21
Arkadaşlar merhaba ,450w (4.5a 220v giriş değerleri)asenkron motorum var üzerinde 25uF başlangıç kondansatörü var .cosø=0.88 jeneratörüm 2.5kva fakat motoru bağladığımda jeneratör aşırı yüke biniyor .Motora kondansatör yapsam jeneratör rahat çalışır mı .
 
Arkadaşlar merhaba ,450w (4.5a 220v giriş değerleri)asenkron motorum var üzerinde 25uF başlangıç kondansatörü var .cosø=0.88 jeneratörüm 2.5kva fakat motoru bağladığımda jeneratör aşırı yüke biniyor .Motora kondansatör yapsam jeneratör rahat çalışır mı .
Kompanzasyon motor demeraj akımını sınırlandırmak için yapılmaz . Ayrıca 1 fazlı motora zaten yumuşak kalkış sistemleri uygulanmaz.
 
Kompanzasyon motor demeraj akımını sınırlandırmak için yapılmaz . Ayrıca 1 fazlı motora zaten yumuşak kalkış sistemleri uygulanmaz.
Kondansatör ile çekilen reaktif gücü azaltmak istiyorum jeneratörün çıkışından daha az bir reaktif güç almak istiyorum
 
Kondansatör ile çekilen reaktif gücü azaltmak istiyorum jeneratörün çıkışından daha az bir reaktif güç almak istiyorum
Öyle bir uyanıklık malesef mümkün değil. Dahası jeneratör çalışırken motor kompanzasyon sistemleri devre dışı yapılır.
 
Arkadaşlar merhaba ,450w (4.5a 220v giriş değerleri)asenkron motorum var üzerinde 25uF başlangıç kondansatörü var .cosø=0.88 jeneratörüm 2.5kva fakat motoru bağladığımda jeneratör aşırı yüke biniyor .Motora kondansatör yapsam jeneratör rahat çalışır mı .

yük olarak sadece motor var ve motora start verildiği an jenerator hataya geçiyor, doğru mudur?
 
yük olarak sadece motor var ve motora start verildiği an jenerator hataya geçiyor, doğru mudur?
Jeneratör 2.5kva fakat 450 wattlik motoru çalıştırmada çok yüke biniyor ve boğuluyor motorumun etiket değerleri (4.5amp. ve 0.88 güç katsayısı ) olduğundan totalde jeneratöre yaklaşık 0.9kva bir görünür güç yükleniyor .Bende kompanzasyon ile hemen hemen tüm aktif gücü jeneratöre yuklersem jeneratör rahat çalışır mı diye sizlere danışmak istedim .
yük olarak sadece motor var ve motora start verildiği an jenerator hataya geçiyor, doğru mudur?
Evet
 
forumda jenerator konusunda uzman arkadaşlar var. mesajını görür ve üşenmezlerse sana bilgilerini akataracaklardır.

basit mantıkla düşündüğümde 4,5A anma akımı olan monofaze bi motor anma akımının yaklaşık 3,5 katı kalkış akımı çekecektir. bu da 15,75A eder. yapacağın kompanzasyonun demeraj akımını aşağı çekeceğini zannetmiyorum. 2.5kVA jeneratorun max çalışma akımını muhtemelen sen de biliyorsundur.
 
Monofaz motorlarda kalkış akımı,nominal akımın 5-7 kat daha fazlasını çeker ve jeneratörünüzün kapasitesini aşabilir.
Bu durum özellikle başlangıçta motorun yük altında çalıştırılması gerekiyorsa daha da belirgin hale gelir.

450 W’lık motorunuz, kalkışta 2-3 kVA gibi kısa süreli bir güç talep eder.
Jeneratörünüz nominal kapasitesine çok yakın çalıştığı için aşırı yüklenme olur.

Karşılaştığınız sorun kompanzasyon ilr ilgili olmamakla beraber jeneratörü (ve sizi :) ) "rahatlatmak" için kullanılabilir.

Kondansatör Değeri Hesaplama:

Reaktif Güç = Motor Gücü * (Tan (Cos−1 (0.88)))
Yaklaşık ~200 VAR (reaktif güç) ihtiyacı çıkar.
14-15 µF (400-450V) değerinde kondansatör yeterli olur.

Motoru başlangıçta düşük bir yükle çalıştırmayı deneyin.
Eğer motor bir pompa veya yük bağlı başka bir mekanizmayı çalıştırıyorsa, bu yükü başlangıçta devreden çıkarıp motor hızlandıktan sonra bağlamayı düşünebilirsiniz.

Yıllar önce bir fabrikada şöyle bir yöntem uygulanmıştı, deneyebilirsiniz:
Motorun çalışma hızına erişmesi uzun sürüyor ve jeneratör bunun için zorlanıyor ise, mevcut 25 µF kondansatörünüzü, daha büyük bir kondansatörle değiştirmek, kalkış anındaki motor torkunu arttırır ve motorun daha kısa sürede nominal hıza ulaşmasını sağlar.

Start kondansatörü değeri: 60-80 µF civarı (merkezkaç anahtar ile yalnızca kalkış süresince bağlanmalı)
Ancak akım da artacağı (kısa süreli) için bu yöntem test edilmelidir.
 
Monofaz motorlarda kalkış akımı,nominal akımın 5-7 kat daha fazlasını çeker ve jeneratörünüzün kapasitesini aşabilir.
Bu durum özellikle başlangıçta motorun yük altında çalıştırılması gerekiyorsa daha da belirgin hale gelir.

450 W’lık motorunuz, kalkışta 2-3 kVA gibi kısa süreli bir güç talep eder.
Jeneratörünüz nominal kapasitesine çok yakın çalıştığı için aşırı yüklenme olur.

Karşılaştığınız sorun kompanzasyon ilr ilgili olmamakla beraber jeneratörü (ve sizi :) ) "rahatlatmak" için kullanılabilir.

Kondansatör Değeri Hesaplama:

Reaktif Güç = Motor Gücü * (Tan (Cos−1 (0.88)))
Yaklaşık ~200 VAR (reaktif güç) ihtiyacı çıkar.
14-15 µF (400-450V) değerinde kondansatör yeterli olur.

Motoru başlangıçta düşük bir yükle çalıştırmayı deneyin.
Eğer motor bir pompa veya yük bağlı başka bir mekanizmayı çalıştırıyorsa, bu yükü başlangıçta devreden çıkarıp motor hızlandıktan sonra bağlamayı düşünebilirsiniz.

Yıllar önce bir fabrikada şöyle bir yöntem uygulanmıştı, deneyebilirsiniz:
Motorun çalışma hızına erişmesi uzun sürüyor ve jeneratör bunun için zorlanıyor ise, mevcut 25 µF kondansatörünüzü, daha büyük bir kondansatörle değiştirmek, kalkış anındaki motor torkunu arttırır ve motorun daha kısa sürede nominal hıza ulaşmasını sağlar.

Start kondansatörü değeri: 60-80 µF civarı (merkezkaç anahtar ile yalnızca kalkış süresince bağlanmalı)
Ancak akım da artacağı (kısa süreli) için bu yöntem test edilmelidir.
Teşekkürler gayet yeterli bir bilgi oldu benim için
 

Forum istatistikleri

Konular
130,029
Mesajlar
932,320
Kullanıcılar
452,989
Son üye
fevzi sapan

Yeni konular

Geri
Üst