Asenkron Motoru Tehlikeye Sokan Aşırı Akımın Nedenleri!!

asgarta

Üye
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
62
Puanları
1
Yaş
39
1)Motorun iki faza kalması
a)Şebeke fazlarından birini kesilmesi
b)Kontaktör güç kontaklarının arızalanması
c)Motor klemens bağlantılarının iyi yapılmaması
d)Herhangi bir nedenle güç devresi üzerinde hatlardan birinin kopması
2)Motorun mekanik zorlanma ile rotorun dönmesinin engellenmesi
3)Düşük voltaj
4)Motorda soğutma düzeneğinin çalışmaması
5)yanlış bağlantı yapılması
yukarda saydığım nedenler benim bildiğim ve gördüğüm sebeplerdir mesleki tecrübesi olan arkadaşlar bu sebeplere ek yaparsa sevinirim
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
olasılkların hemen hepsini yazmışsın bize birşey kalmadığını düşünüyorum. tebrikler başarılar
 
Birde motor daha önce sarımdan gelmişse motoru saran bobinajcı arkadaşıda bu sebeplere ekleyebiliriz. :D daha önce başıma geldiği için söylüyorum bunu sakın beni yanlış anlamayın.
 
2 nolu maddeyi açarsak rulman dağılması...
 
Selammarkadaşlar ne önmeli maddeleride biri aşırı akım koruma şalterinin seçmi (kısaca termik) çok önemlidir. Arkadaşım bir çok addeyi sıralamış fakat bunu unutmuş galiba.
1. uygun aşırı akım rölesi seçimi.
2. uygun kablo çapı seçimi
3. güç kontaktörlerinin uygun şeçimi.
4.rulmalarının 400 saatte yağlanması.
5. etiketteki bağlantının uygulanması (yıldız /üçken gibi)
6. kaplin ayarının uzman bir makinacı tarafından yapılması.
kolay gelsin
 
mekanikçi arkadaşların yağlamalarını ve mekanik kısımdaki arızalarla iyi ilgilenmesi ben genelde bu problemlerden ötürü sorun yaşıyom :)
 
4.rulmalarının 400 saatte yağlanması. kusura bakmayın ama ben bunu çok yerde duyup okudum. fakat bu şık sizce ne kadar uygulanıyor bilmiyorum ve merak ediyorum doğrusu. yani sürekli olarak çalışan bi işletmeyi göz önüne alırsak (buna benim çalıştığım yerde dahil) açıkçası ben uygulandığını görmedim. Birde 24 saat aralıksız çalışan motorları göz önüne alacak olursak 10-15 günde bir yağlamamız gerekli. Yani gerçekten bunu yapanlar varmı merak ediyorum...
 
paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim mekanik kısım hakkında bilgisi olan arkadaşlar daha çok yazarsa iyi olur
 
kadirizm kardeşim sana hak veriyorum şahsen bende bunu pek göremedim
 
Arkadaşlar merhaba,

EA280R enerji analizörünün güç sınırı olmaksızın motorları korumadaki üstünlüğünü aranızda test eden var mı?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst