Araba Cam Motoru YARDIM

O.Yildiz33

Üye
Katılım
15 Ara 2019
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
33
Araba otomatik cam motoruna mühürlü bi sistem yapmak istiyorum.Cam Otomatik Kapandığı an akımı kesip motoru Durduracak bi sistem.yardimci olabilecdk kimse varmi
 
Cevabınız için teşekkürler ama sorunumu cozecek seyler degiller.siteye komple baktim açıklayıcı bisey yok herkes modulden bahsetmiş ben modul baglamak istemiorum küçük bi devreyle motoru sıkışmaya karşı durdurmak istiyorum.orneyin cam kapamaya bastım elimide cama koydum elimi kesip gitmiycek hemen stop edecek.EVET BÖYLE HAZIR AL TAK MODÜLLER VAR ama dediğim gibi isime yaramaz kafamda farkli bisey var o yuzden kendim yapmam gerekio.Elektronik bilgisi üst duzeyde olan birisi varsa söyle bi bağlantı dusunuyorum roleye transistor baglayip direncle kisa devre yapip cam zorladiginda roleyi kapatacak bi dewre ama o kadar elektronik bilgim yok.YARDIMLARINIZI BEKLIYORUM
 
Bu konuda bazı arkadaşların yaptığı çalışmaları incelemiştim.

Sistem şu şekilde çalışıyor. Cam kaldırma indirme motoru 12 volt ile çalışıyor ve normal şartlarda çalışma akımı bellidir. Bu motor devresine bir adet şönt direnç takılır ve bu şönt direnç üzerinde düşen akım bir opamp vasıtası ile takip edilir. Ne zamana kadar bu motor herhangi bir nedenle sıkışır son noktaya ulaşır yada biri elle müdahale ettiğinde ne olacak motor zorlanacak. Buda şönt direnci üzerinde geçen akımı arttıracaktır. Opamp ise bu akımı algıladığında çıkış vererek röleyi aktive edecek. Artık röleye ne komut ettirirsiniz o size kalmış motoru durdururmu motoru ters yönde aç komutumu gönderir o şekilde devre kurulacak.

Temel mantık bu ama elimde buna ait şema yok.
 
Bu konuda bazı arkadaşların yaptığı çalışmaları incelemiştim.

Sistem şu şekilde çalışıyor. Cam kaldırma indirme motoru 12 volt ile çalışıyor ve normal şartlarda çalışma akımı bellidir. Bu motor devresine bir adet şönt direnç takılır ve bu şönt direnç üzerinde düşen akım bir opamp vasıtası ile takip edilir. Ne zamana kadar bu motor herhangi bir nedenle sıkışır son noktaya ulaşır yada biri elle müdahale ettiğinde ne olacak motor zorlanacak. Buda şönt direnci üzerinde geçen akımı arttıracaktır. Opamp ise bu akımı algıladığında çıkış vererek röleyi aktive edecek. Artık röleye ne komut ettirirsiniz o size kalmış motoru durdururmu motoru ters yönde aç komutumu gönderir o şekilde devre kurulacak.

Temel mantık bu ama elimde buna ait şema yok.
Evet Bunu bende okumuştum ama aklima yatmadi.normal direncle yeni nesil biseyler yapmak istiyorum o konu yanlis hatirlamiorsam 2008demi ne açılmış
 
acs713 denen bir ic var,incelemenizi tavsiye ederim,akım sensoru.kucuk bir devre ile istediginizi yapabilirsiniz.
 
acs713 denen bir ic var,incelemenizi tavsiye ederim,akım sensoru.kucuk bir devre ile istediginizi yapabilirsiniz.
Ewet baktım şimdi onunda çalışması için bi devre lazım cok uzatio işi.aslinda benim problemimle ilgili benzer bi konu acilmis bi sitede galiba 2001de açılmış Arkadaşın biri yorum yapıp devrenin nasıl isledigini yazmış ama ne parca var nede sema yazıyı aynen altta baylasiyorum.
cam motorunu bir role ile sür, bu roleyi de bir transistör ile sürersin. bu transistörün beyz ucu ile + arasına 10 kohm luk bir direnç bağla beyz gerilimi olur. roleyi süren transistörü iletime geçirmeye yeter o direnç, beyz ile şase arasına bir tristör bağla, küçük akımlı bir tristör olabilir. tristörün anodu beyze katodu şaseye gelecek şekilde olsun. cam motorunun eksi ucuna seri bir direnç bağla 0,3 ohm gibi bir değer olsun. gücü biraz büyük olsun 20 watt gibi, sonra bu direncin iki ucundan iki uç çıkar , bu uçlarıda bir tristörün gate ucunu sürmekte kullan.
çalışmasınıda şöyle açıklayalım
transistörün beyzine bağlı 10 kohm direnç transistörü iletime geçirir. ve role çeker, cam normal yükselirken veya inerken noral akım çekeceği için seri bağlı olan 0,3 ohmluk direnç üzerinde çok az bir gerilim oluşur. bu gerilim tristörü iletime geçiremez. cam sıkıştığı zaman motor fazla akım çekeceği için seri bağlı olan 0,3 ohm direnç üzerinden de fazla akım geçer ve orada daha yüksek bir gerilim oluşur.( ohm kanununa göre) ve bu gerilim tristörü iletime geçirir. böylece tristörün anodu ile katodu arasını kısadevre eder buda transistörün beyz gerilimini sıfır yapar ve transistör yalıtıma gider, böylece role bırakır ve cam motorunun gerilimi de kesilmiş olur
Demiş Bu dewreyi yapabilecek kimse var mi
 
Çalışırmı çalışmazmı bilmem ama söylenenler göre çizdim.
 

Ekli dosyalar

  • Untitled.png
    Untitled.png
    6.9 KB · Görüntüleme: 23
Araçlardaki lamba hatası rölesinin devresini inceleyin, uyarlayın.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,317
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst