arıza ne olabilir

Katılım
25 Eyl 2012
Mesajlar
89
Puanları
1
kompresör motoru sık olarak yanması ne olabilir motor orjinal değerine göre sarılıyor boşta çektiği akım orjinal veri ıle aynı kayış kasnak ile bağlı kompresörde sıkıntı olabilirmi motora akım bindiren bir arıza varmıdır mekanik olarak sorun yok gibi ama başka neden olabilirmi teşekkürler
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
kompresör motoru sık olarak yanması ne olabilir motor orjinal değerine göre sarılıyor boşta çektiği akım orjinal veri ıle aynı kayış kasnak ile bağlı kompresörde sıkıntı olabilirmi motora akım bindiren bir arıza varmıdır mekanik olarak sorun yok gibi ama başka neden olabilirmi teşekkürler

Sayın Yasin;

Motorun çalışma koşullarını iyileştirebilirsiniz, Motor içine nem, kimyasal, parçacık vs. giriyormu kontrol edebilirsiniz. Zaten mekanik muayneyi yapıyorsunuzdur.

Ayrıca motor devresine faz koruma rölesi bağlamanı tavsiye edebilirim, ayrıca motor devresindeki kontaktör, termik gibi cihazların kontaklarını ölçüp sağlamlığına bakabilirsiniz, Termiğin akım kademesini kontrol etmenizdede fayda var.

Tüm bunları yapmana rağmen motorun yanmaya devam ederse motor sarımı yapan bobinajcını değiştirip o şekilde dene...

Boninajcım işini sağlam yapar diyorsan motorunu inverter ile çalıştır...

Saygılar...
 
basınç valfleri bozuksa motor basınç altında kalkış yapıyor olabilirmi
 
basınç valfleri bozuksa motor basınç altında kalkış yapıyor olabilirmi

Dediğim gibi sisteminizi bilmiyorum mekanik muayneyi sizin yapmanız lazım ama ne olursa olsun motor zorlanıp fazla akım çekerse ve eğer sorun buysa ve termiğin çalışıyor ise; termiğin motoru koruması lazım... Ancak en sağlam ölçümü inverter ile yapabilirisin ...

Motor devresine bir inverter uydur... İnverter hataya geçtiğinde inverterin hata kodu açıklamasından arızanın kalkış anındamı, çalışırkenmi, yoksa gerilim dengesizliğindenmi yoksa başka birşeydenmi olduğunu anlayabilirsin...

Sistemini bilmiyorum o yüzden daha fazla yorum yapmayacağım benim diyeceklerim bu kadar...

Saygılar..
 
Bobinajı yapan kişi şac paket kontrolu yapıyormu. saç paketleri belli noktalarda aşırı ısınır motor yükte olsun olmasın bu noktalar motor çalıştığı sürece devam eder ve ısınan yerlerden sagılar yanar.
motor yanınca sargılarına bakınız motor oyuklar içinden belli noktalarda yanıyorsa motorun yenisini alınız. ostimden ikinçi el olmasın
 
motor termik ayarlarını kontrol ediniz sağlam ayarlı termik motoru korur..
 
Ayrıca,kompresör oadasını iyi havalandırın, akım degerleri iyide olsa, ısıdan yanabilir. Motoru bır daha sardırrken veya kapakları açarak,PTC ve kontrol rölesını koyun.PTC veya termostadınız 100-110 derece de olsun. Bırde. kullanılan emaye tel sınıfını yükseltın derim..
 
çek valf bozuksa motor basınç altına kalıyorsa olabilir termik ayarı bunlara bakmak lazım
 
motor 37 kw stator çubukları kontrolüde yaptık,, sarılıyor motorda lokal değil genelde yanma oluyor kompresör servisi ile beraber takmayı planlıyoruz belki bir şey yakalarız. 160 kw motorda tecrübe edilmiş valf bozukmuş motor ayrı bobinajcılar tarafından sarılmasına rağmen aynı sürede yanmış sonra ilk saran tekrar sarmış valfler veya işte tam hatırlayamadım küçücük bir parça bozukmuş ondan yanıyormuş şimdi sıkıntı yok çalışıyor
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst