Alternator elektrik motoruna yük binerse devir ?

blocked

Üye
Katılım
28 Eyl 2009
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
38
Merhaba,

220 volt 50 HZ, 500 devirde 10 kW elektrik üreten değerlere sahip bir alternator elektrik motoru düşünelim. Bu alternator elektrik motoru 500 devirde 10 kw üretiyor. Bu elektrik motorundan 10 kw enerji aldığımız zaman yani motorun devri düşer mi ? Ne kadar düşer ? Eğer devir düşerse düşen Devri yeniden 500 devire sabitlersek aradaki devir farkını kapatırsak herhangi bir sorun olur mu ?

Ya da bu motorun devrinin düşmemesi için elektriği önce ups üzerindeki akülere aktarsak gücü ups üzerindeki aküler üzerinden kullansak, güç yükünü ups akülerinden almaya başladığımız zaman motora yük biner mi ? sonuçta %100 olan ups akülerinin değeri zamanla düşecek çünkü güç kullanılacaktır.

Kullanılan gücü yeniden yerine koymak için aktif olarak çalışan motorun devri düşer mi ? Elektrik yükü motor üzerinde değil, ups akülerinin üzerinde olacaktır. ups akülerinin üzerine yük binsede binmesede motor hep çalışacaktır. Amacım motorun devrinin, elektrik üretiminin yani performansının düşmemesini sağlamak.

Umarım sorumu doğru sorabilmişimdir. Sizlerde anlamışsınızdır.

Teşekkür ederim. Hayırlı forumlar dilerim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bu alternatör sabit mıknatıslı mı uyartım sargılı mı?

Ne olursa olsun bir alternatör düşünelim. ilk çalışmayı verdiniz. Motorunuz 500 devirde ve çıkış voltajınız sabit. Siz bu alternatöre yük vermeye başladığınızda devriniz her şekilde düşecektir. Sizin bunu tolere eden sisteme ihtiyacınız var. Yüke göre devri arttırmalısınız.

Devir farkını kapatırsak diye sormuşsunuz evet devir farkını kapatırsanız ve alternatör gücünü aşmazsanız sorun yaşamazsınız. Ama 10 kW bir alternatördende tam 10 kW çekmenizi önermem. Bir tolere güç aralığı bırakın mesela 9kW da çalışın aşmamaya çalışın. Ekipmanın sağlığı ve uzun ömrü için.

Sizin aracınız 280 km/h hız yapıyor. Sürekli aynı hızda kullanmak zorundamısınız neden 280 ile gideceksiniz.
 
toolbox-transient-response.gif
 
Bu alternatör sabit mıknatıslı mı uyartım sargılı mı?

Ne olursa olsun bir alternatör düşünelim. ilk çalışmayı verdiniz. Motorunuz 500 devirde ve çıkış voltajınız sabit. Siz bu alternatöre yük vermeye başladığınızda devriniz her şekilde düşecektir. Sizin bunu tolere eden sisteme ihtiyacınız var. Yüke göre devri arttırmalısınız.

Devir farkını kapatırsak diye sormuşsunuz evet devir farkını kapatırsanız ve alternatör gücünü aşmazsanız sorun yaşamazsınız. Ama 10 kW bir alternatördende tam 10 kW çekmenizi önermem. Bir tolere güç aralığı bırakın mesela 9kW da çalışın aşmamaya çalışın. Ekipmanın sağlığı ve uzun ömrü için.

Sizin aracınız 280 km/h hız yapıyor. Sürekli aynı hızda kullanmak zorundamısınız neden 280 ile gideceksiniz.

Sabit mıknatıslı bir alternatör üzerine düşünüyorum. Alternator elektrik motorunu online ups ile çalıştırmayı düşünüyorum. Aklıma, mantığıma ve araştırmalarıma göre daha uygun olur düşüncesindeyim. Motor sürekli enerji üretecek.

Birinci (1) düşüncem; Ups %100 olunca motor üretilen enerjiyi ups akülerine veremeyecek üretilen enerji farklı bir deyiş ile boşa mı gidecek ? Ups çalışma mantığına göre bildiğim kadarı ile dışarıdan ups akülerine gelen güç %100 olunca ups aküleri %101 olmaz bir taraftan kullanım olurken bir taraftan akülere enerji dolumu olur mu ?

Muhtemelen ikinci (2) söylediğim gibi çalışıyor. Bilgisayarın güç kablosunu çekince pil %99 oluyor. takınca tekrar %100 oluyor. Dışarıdan gelen enerji az olunca pil dolmayınca fazla kullanılan enerji pilin % değerini azaltıyor.

O halde 2. düşünceme göre pil üzerinden dışarıya alınan enerjiye oranla, direkt olarak motor üzerinden alınan enerji yüküne göre devir düşme oranı daha az olacağı düşüncesindeyim.

Amaç; motor devri düşmesin yada en az oran ile devir düşsün. Üretilen elektrik voltaj, hz ve watt gibi kavramlara sahip olan istediğim değerler sabit kalsın. Bu değerlerin sabit kalması ise online ups ve akü sistemi yardımı ile ayarlayabileyim. Düşen motor devrini tekrar aynı devire yükseltirsem stabil bir şekilde proje işleyişi sizinde bahsettiğiniz gibi 10 kw yerine 8-9 kw olursa çok daha sağlıklı olacaktır.

Kafamda bir çok şey oturdu. Deneme ve yanılma yöntemi yerine gerçek doğru bilgiler ışığında ilerlemeyi tercih ediyorum. Deneme ve yanılma için paradan daha değerli olan zamanı boşuna tüketmek istemiyorum. Konu ile ilgili gerçek anlamda bilgisi olan arkadaşların konuya dahil olmalarını rica ederim.


Yanlış eksik bilgim varsa tamamlamanızı rica ederim.


Saygılar, iyi forumlar.
Teşekkürler.
 
Sabit mıknatıslı alternatör devire göre çıkış voltajı değişir.

Ayrıca sabit mıknatıslı alternatörün yüke göre çıkış voltajıda değişir.

Ne yapmayı planladığınızı nasıl bir düzenek kurmayı düşündüğünüzü bilmiyorum ama eğer sabit mıknatıslı bir alternatör kullanacaksanız çıkışında mutlaka gerilimi düzenleyen bir sistem kullanmalısınız.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siz şu projenizi en başından ne düşündüğünüzü alternatörü döndürmek için ne kullanacağınızı v.s. açık olarak yazarsanız bir çok soruyu siz cevaplamış olacaksınız. Sonrasında duruma göre size değerli yorumlar gelecektir.

kolay gelsin.
 
Bilgileriniz baştan beri yanlış maalesef. UPS varsa alternatör ihtiyacınız olmaz jeneratör varsa UPS e ...

Yüklenme durumuna göre jeneratordeki uyartim takip sistemi motora yakıt gönderir deviri sabit tutmaya çalışır Sn. @silvestir in paylaşımında ki gibi. Fakat bu belli bant içindedir ip gibi doğrusal değil.
 
Sabit mıknatıslı alternatör devire göre çıkış voltajı değişir.

Ayrıca sabit mıknatıslı alternatörün yüke göre çıkış voltajıda değişir.

Ne yapmayı planladığınızı nasıl bir düzenek kurmayı düşündüğünüzü bilmiyorum ama eğer sabit mıknatıslı bir alternatör kullanacaksanız çıkışında mutlaka gerilimi düzenleyen bir sistem kullanmalısınız.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siz şu projenizi en başından ne düşündüğünüzü alternatörü döndürmek için ne kullanacağınızı v.s. açık olarak yazarsanız bir çok soruyu siz cevaplamış olacaksınız. Sonrasında duruma göre size değerli yorumlar gelecektir.

kolay gelsin.

Rüzgar tribünü olarak fırçasız dişlisiz alternator olarak kullanılacak.
 
Bulundupunuz yer sürekli rüzgar alıyor ise uğraşın derim.

Önünüzde 2 yol var.

Sabit magnetli bir alternatör ile güç üretip bu üretilen gücü regüle etmelisiniz. Kolay bir yol değil.

yada uyartım sargılı bir alternatör kullanıp uyartım sargısını uyararak regüleli çıkış elde edeceksiniz. Buna örnek araba alternatörleridir.

İkinci yöntemle bir akü şarj etmeniz ve bu aküden enerjiyi kullanmanızı öneririm.
 
Bilgileriniz baştan beri yanlış maalesef. UPS varsa alternatör ihtiyacınız olmaz jeneratör varsa UPS e ...

Yüklenme durumuna göre jeneratordeki uyartim takip sistemi motora yakıt gönderir deviri sabit tutmaya çalışır Sn. @silvestir in paylaşımında ki gibi. Fakat bu belli bant içindedir ip gibi doğrusal değil.

Bilgilerim baştan beri sizin düşündüğünüz jeneratör yakıt mantığına göre yanlış. Ben dizel, lpg yada benzinli bir jeneratör yapmayı düşünmüyorum. Ben düşük rpm hızına sahip çok kutuplu mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren bir alternator üzerine düşünüyor ve bu doğrultuda merak ettiğim sorularım için doğru yanıtlar arıyorum.

Ups regülatör görevi görür 220 volt ve 50 HZ stabil hale getirir. Ups içindeki akü ise motorda üretilen elektrik enerjisini depolamak için kullanılır. Motorun devrini düşürmemek adına önce enerjiyi ups aküleri üzerinde depolarken aynı zamanda stabil enerji ihtiyacım olduğu için akülü regülatör (ups) gerekiyor.

Rüzgar tribünü sabit kalıcı mıknatıslı alternator olarak düşünebilirsiniz. Yapı olarak rüzgar tribünü gibi ama volt olarak 12 24 48 değil 220 volt olmasını istiyorum. Yani araya ekstra olarak inverter dahil etmek istemiyorum.
 
Sabit mıknatıslı bir alternatör ile stabil 220 volt AC elde edemezsiniz.

O iş biraz meşakatli.

Frekansı devri ve voltajı aynı anda kontrol edebiliyor olmalısınız.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,249
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst