Almanyada Elektrikli araçlar hizmete başladı

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,190
Puanları
758
Konum
Kocaeli
Dizel motorlu kamyonların neden olduğu hava kirliliğini azaltma çabalarının bir parçası olarak mühendislik devi Siemens ve ağır vasıta üreticisi Scania, birkaç yıl önce daha çevre dostu araçlar üretmek üzere bir projeye başlamıştı.

İki şirket, normal bir kara yolunun üzerine yerleştirilmiş elektrik hatlarından güç alan ve birçok tren veya tramvayın şimdiye kadar kullandığı sisteme benzer bir şekilde elektrikli bir kamyon geliştirdi. Siemens ise sensörlerin otomatik olarak algıladığında aracın üzerinden uzayabilen bir güç anteni inşa etti.
Kamyonları şarj edebilmek için herhangi bir şarj istasyonu gerektirmeyen bu sistem, işletmelerin hem paradan hem de zamandan tasarruf etmelerini sağlayacak.

HAVADAKİ ELEKTRİK HATTINDAN GÜÇ ALIYOR

Elektrikli otoyol ve kamyon, geçtiğimiz hafta Frankfurt'un güneyindeki 10.2 kilometre uzunluğundaki bir yolda hizmet vermeye başladı. Siemens teknolojisi ile donatılmış kamyon, havadaki elektrik hatlarından güç alarak hem şarj sorununu ortadan kaldırıyor hem de çevre kirliliğinin önüne geçiyor.

Elektrik hattı olmayan yollarda ise daha önce depoladığı elektriği kullanan kamyon, bu elektriğin de bitmesi halinde dizel motoru çalıştırıp yoluna devam ediyor.

siemens.jpg
Alman şirket, elektrikli otoyolun, içten yanmalı motorlara kıyasla iki kat daha verimli olduğunu ve bu nedenle enerji tüketimini azaltmaya ve yerel hava kirliliğini engellemeye yardımcı olacağını belirtti.


Almanya, karbondioksit emisyonlarını 2030 yılına kadar en az yüzde 80 azaltmayı ve 2030 yılından sonra benzinli ve dizel araç satışını da tamamen yasaklamayı planlıyor.

Kaynak: Ensonhaber
 

Ekli dosyalar

Mahur

Üye
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
85
Puanları
8
Yaş
38
Dizel motorlu kamyonların neden olduğu hava kirliliğini azaltma çabalarının bir parçası olarak mühendislik devi Siemens ve ağır vasıta üreticisi Scania, birkaç yıl önce daha çevre dostu araçlar üretmek üzere bir projeye başlamıştı.

İki şirket, normal bir kara yolunun üzerine yerleştirilmiş elektrik hatlarından güç alan ve birçok tren veya tramvayın şimdiye kadar kullandığı sisteme benzer bir şekilde elektrikli bir kamyon geliştirdi. Siemens ise sensörlerin otomatik olarak algıladığında aracın üzerinden uzayabilen bir güç anteni inşa etti.
Kamyonları şarj edebilmek için herhangi bir şarj istasyonu gerektirmeyen bu sistem, işletmelerin hem paradan hem de zamandan tasarruf etmelerini sağlayacak.

HAVADAKİ ELEKTRİK HATTINDAN GÜÇ ALIYOR

Elektrikli otoyol ve kamyon, geçtiğimiz hafta Frankfurt'un güneyindeki 10.2 kilometre uzunluğundaki bir yolda hizmet vermeye başladı. Siemens teknolojisi ile donatılmış kamyon, havadaki elektrik hatlarından güç alarak hem şarj sorununu ortadan kaldırıyor hem de çevre kirliliğinin önüne geçiyor.

Elektrik hattı olmayan yollarda ise daha önce depoladığı elektriği kullanan kamyon, bu elektriğin de bitmesi halinde dizel motoru çalıştırıp yoluna devam ediyor.

Alman şirket, elektrikli otoyolun, içten yanmalı motorlara kıyasla iki kat daha verimli olduğunu ve bu nedenle enerji tüketimini azaltmaya ve yerel hava kirliliğini engellemeye yardımcı olacağını belirtti.


Almanya, karbondioksit emisyonlarını 2030 yılına kadar en az yüzde 80 azaltmayı ve 2030 yılından sonra benzinli ve dizel araç satışını da tamamen yasaklamayı planlıyor.

Kaynak: Ensonhaber
Adamlar yapıyor be abiciğim
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
105,032
Mesajlar
739,528
Kullanıcılar
390,476
Son üye
vearnes52

Yeni konular

Üst