Akü şarj cihazım sorunlu mu?

Söküp bakmakta fayda var. 14 volr gibi bir voltaj görmeniz gerekliydi.

İçini açıp resimlerseniz daha kolay yardımcı oluruz
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
akünün uyarılar kitapçığı yok mu? yada şarj cihazında akünün kritik değerleri olan bişey yok mu?
 
Söküp bakmakta fayda var. 14 volr gibi bir voltaj görmeniz gerekliydi.

İçini açıp resimlerseniz daha kolay yardımcı oluruz

İlgilenip yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim..Cihazı açtım,gözle görünür hasar,yanık, kısa devre vb yok...trafonun çıkışını ölçtüm dalgalı akım skalasında 11.96 v okudum, doğrultma devresi çıkışlarında da doğru akım skalasında 10.64 v okudum.
Görünüşe göre bizim cihaz trafosu daha çıkışta 12v bile veremiyor, kaldı ki doğrulma devresinde vs kayıp olacağını var sayarsak sizin de belirttiğiniz gibi 14v filan çıkartmalı ki doğrultma sonrası 12 v net verebilsin.
Sanki sorun trafoda gibi ama sargılar düzgün görünüyor,yanık kısa devre belirtisi göremedim.Ne dersiniz?
akünün uyarılar kitapçığı yok mu? yada şarj cihazında akünün kritik değerleri olan bişey yok mu?

Akü aracımın aküsü,doğal olarak da kitapçık vs yok.uyarılar dan neyi kastediyorsunuz anlayamadım.Sorunu özetlersem şarj cıhazı akım üretmiyor gibi.
 

Ekli dosyalar

  • Şarj reg.iç resim.jpg
    Şarj reg.iç resim.jpg
    100 KB · Görüntüleme: 8
diyotlar bozuk olmalı yoksa 12v ac doğrultunca 13,7v olması gerek diyodları değiştir.
 
Doğrultmadan sonra kapasitesi yüksek elektrolitik kondansatörle paralel bağlıyken direk akü kutuplarına bağlandıktan sonra bile tam 12'ye düşmeyen bu şarj akımı aküleri yine doldurabilir, ancak doğrultmadan sonra elektrolitik kondansatör hiç kullanılmamışsa voltaj o zaman 12'den hep daha düşük (Köprü diyotlardaki voltaj düşümü nedeniyle) kalır ve 12 voltluk aküyü o zaman hiç dolduramaz. En sağlıklısı ise 14-15 volt AC'yi sekonderinden veren uygun VA'daki yeni bir 220/14-15 volt AC/AC trafo edinip köprü diyot-elektrolitik kondansatörden sonra şarjı bununla akü amperinin 1/10'u kuralına göre yapmanızdır. Bunun bir artısı olarak uzun şarj olma zamanından epeyce kazanırsınız, çok fazla beklemezsiniz.. Kolay gelsin.
 
diyotlar bozuk olmalı yoksa 12v ac doğrultunca 13,7v olması gerek diyodları değiştir.
Trafo çıkışı 11.96 v olsa bile mi? Bu durumda köprü diyot grubu trafonun çıkış voltajını arttırıyor mu?
Diyotları söktüm, bendeki avometrenin Buzzer ve diyot konumunda her birisini kontrol ettim, tek yönlü geçişe izin var ters yön kapalı,başka bir ölçüm yöntemi var mı bilmiyorum.Kullanılan diyotlar IN5404.
Doğrultmadan sonra kapasitesi yüksek elektrolitik kondansatörle paralel bağlıyken direk akü kutuplarına bağlandıktan sonra bile tam 12'ye düşmeyen bu şarj akımı aküleri yine doldurabilir, ancak doğrultmadan sonra elektrolitik kondansatör hiç kullanılmamışsa voltaj o zaman 12'den hep daha düşük (Köprü diyotlardaki voltaj düşümü nedeniyle) kalır ve 12 voltluk aküyü o zaman hiç dolduramaz. En sağlıklısı ise 14-15 volt AC'yi sekonderinden veren uygun VA'daki yeni bir 220/14-15 volt AC/AC trafo edinip köprü diyot-elektrolitik kondansatörden sonra şarjı bununla akü amperinin 1/10'u kuralına göre yapmanızdır. Bunun bir artısı olarak uzun şarj olma zamanından epeyce kazanırsınız, çok fazla beklemezsiniz.. Kolay gelsin.
Evet dediğiniz gibi doğrultma sonrası kapasitör yok , ancak bu cihazı ben yaklaşık 10 yıldır kullanıyorum ve gerektiğinde her seferinde işe yaramıştı.Şimdi bir şeyler değişmiş ama nedir bilmiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,299
Mesajlar
916,535
Kullanıcılar
450,131
Son üye
mrtblkl

Yeni konular

Geri
Üst