Ac motor sürücüleri neden daha az güç tüketimi sağlar

konveyörü yuklemezseniz iş yapılmamış oluyor. dolayısıyla bahsettiğiniz tasarrufta çok anlamlı olmuyor.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Hocam konveyör örneği onlarca örnekten biri.sadece bu örneği baz almayın
 
o sistemi söktüğüm için şu an okuma şansım yok.

ama aklımda kaldığı kadarıyla şöyle bir şey söyleyebilirim;

şebekeden direk çalışan motorun çektiği akımla, sürücü çıkışındaki akım değeri neredeyse aynı ( küsüratlarda küçük farklar vardı ). ama sürücü girişinde daha düşük bir akım değeri vardı.
Göremediğimiz bir detay var, bu nedenle daha çok veri lazım doğru yorumu yapabilmek için. Belki ilerleyen zamanlarda tekrar veri toplama şansınız olur.:)
 
bugün bir sürücü firmasını aradım.konuyu onlara anlattım ve nedenini sordum.

ilk mesajlarda bahsedilen reaktif güc tüketiminin olmamasına bağladı.ben de aktif güç tüketiminin düştüğünü söyledim.firma yetkilisinin verdiği bilgi şu şekilde ;

eğer motor tam yükte değilse ( ki değil ), sürücünün motorun ihtiyaç duyacağı güce göre optimizasyon yapacağını ( V/f kontrolde ) , bu durumun da sürücüsüz ortamdakine nazaran daha sağlıklı bir şekilde yapılacağı için aktif güç tüketiminin düşeceği şeklinde oldu.

ilave bilgi olarak, eğer motor tam yükte olsaydı, sürücünün kendisi için de harcadığı gücün de etkisiyle kısmen bir tüketim artışı olacağı yönündedir.
 
eğer motor tam yükte değilse ( ki değil ), sürücünün motorun ihtiyaç duyacağı güce göre optimizasyon yapacağını ( V/f kontrolde ) , bu durumun da sürücüsüz ortamdakine nazaran daha sağlıklı bir şekilde yapılacağı için aktif güç tüketiminin düşeceği şeklinde oldu.

ilave bilgi olarak, eğer motor tam yükte olsaydı, sürücünün kendisi için de harcadığı gücün de etkisiyle kısmen bir tüketim artışı olacağı yönündedir.

Hiçbir elektrikli cihazda verim yüzde yüz olamayacağı için sistemin motor sürücüsüzken çektiği tam yük akımında sürücülü halinin daha fazla enerji tüketmesi beklenen ve öngörülen bir durumdur.
 
Devir sayısı ayarı yapılan ( motorun,nominal devrinden düşük devirde döndürüldüğü) yerlerde,enerji tasarrufu yapılıyor olması doğrudur.Devir sayısı max. da çalışan yerler için tasarruf olmaz.Tam tersine cihaz kayıpları kadar artar.Gözden kaçan bir durum var.v/f ifadesi,soft starterler için geçerli ! bir ifadedir .
 

Ekli dosyalar

  • Pompalarda ve Fanlarda Hız Kontrol Çözümleri.rar
    302.7 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:
V/F Çalışan sürücülerde enerji sarfiyatının daha az olduğunu gözlemliyorum, nitekim birçok sürücüde v/f el ile değiştirerek motor enerji sarfiyatını da değiştirmeniz mümkün ancak çıkış frekans oranına göre uyguladığınız gerilim küyük kalırsa motoru normalinden daha çabuk ısınır.

Şu durumda sargı ve bağlantılarına değiştirmeksizin 400 V, 50HZ Olan bir motora 200V, 50Hz uyguladığınız taktirde motor aşırı ısınacak hatta yanacaktır.

Vektrök ve tork kontrollerinde durum daha farklıdır, enerji sarfiyatının daha daha fazla olmasına karşın motorun daha kararlı ve stabil çalıştığını gözlemleyebiliriz(Özellikle ağır yüklerde).

Eğer P = U * I ise Sürücünün displayinde gördüğümüz çıkış akımı yerine, sürücü giriş akımını haricen okumamız daha doğru olacaktır .
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,881
Kullanıcılar
449,999
Son üye
Samidmrr

Yeni konular

Geri
Üst