Ac motor sürücüleri neden daha az güç tüketimi sağlar

as.yıldırım

Paylaşımcı üye
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,026
Beğeniler
564
Puanları
108
#11
akım düşüyor peki cos fi değişimini gözlemliyor musunuz?

P = V x I x CosØ x √Faz

Formüle göre voltaj değişmiyor akım düşüyor faz adedi değişmiyor. Peki CosØ ?

sayın @serkan_48 cos fi değerini gözlemlemiyorum.ama analizörle aktif güç tüketimini baz alıyorum. sizin dediğinize göre, akım düşebilir ama cos fi de değişim olup olmadıını incelemiyoruz.tamam ama analizör zaten bunu inceliyor ve aktif güç tüketimini buna göre çıkarmıyor mu ?

Giriş ve çıkışa analizör konup,güç değerleri
aynı anda ölçülmüyorsa,böyle bir iddia da-
yanaksızdır.
sayın @sami inci çıkıştan kastınız sürücü çıkışı mı ? bunu neden baz almamız gerekiyor? ben tüketim değerini hesaplarken şalter çıkışını yani şebeken çekilen gücü baz alıyorum.faturayı da buna göre ödüyorum.evet sürücü çıkışındaki akımla girişindeki akım aynı değil,çıkışında daha fazla , ama şebeken çektiğimiz aktif gücü şalter çıkışı belirliyor ?

Şebeke geriliminizi (ölçtüğünüz değeri) sürücü üzerine girilen değeri ve sürücüye girdiğiniz motorun etiket değerlerini yazabilir misiniz?

Birde yükünüz nedir? ta mı çalıştırdınız?
sayın @-Acemi- şu an bir örnek veremem.defalarca gözlemlediğim bir durum ama bu.11 kW motor şebeken bağlıyken saatlik 10 kWh harcarken, sürücü taktığımda 8kWh tüketim olduğunu gördüm.

yalnız, yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermeyelim, ben motorun güç tüketimi düşüyor derken, şebekeden çekilen gücü kastediyorum sürücü çıkışından değil.
 

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
2,901
Beğeniler
1,667
Puanları
722
#12
Güç tüketimi testi için motor milindeki torkun sabit olması gerekir. Tork değişkense aktif güçte değişecektir. Enerji sarfiyatı ölçümü yaptığınız aralıkta motorun sürekli rejimde olması kalkış duruş yapmaması gerekir. Kalkış duruş varsa ve direkt startlı durumda yük nedeniyle kalkış süreside uzunsa aktif güç tüketimi sürücüye göre daha fazla çıkacaktır.

Şebekede çalışırken akım, gerilim, güç katsayısı ve sürücüde çalışırken (çıkışta) akım, gerilim, güç katsayısı değerlerinin hepsine birden bakmanız gerekir. Tek başına aktif güç değeri doğru yorum yapmak için yeterli değil diye düşünüyorum.
 

emodiyator

Profesyonel Üye
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
1,816
Beğeniler
1,987
Puanları
805
Konum
Bitlis
#13
Arkadaşlar merhaba,

Yaptığım çoğu uygulamalarda karşılaştığım bir durum bu.

Direki kalkış, yıldız üçgen , softstarter farketmeksizin , sürücü ile değiştirdiğimde motorun güç tüketimi düşüyor.

Motoru yine 50 Hz de çalıştırıyorum ama yüzde 10 mertebesinde güç tüketiminde düşüş ile karşılaşıyorum.

Bunun nedeni nedir ?

Değişen şey ne ki motorun güç tüketimi düşüyor?
Motor sürücü ile çalıştırıldığında frekansla ve sinüs dalgası ile oynadığı için motor devri ve gücü düşer.Fakat bunu motor az enerji tüketiyor diye anlamamak lazım bence sonuçta motor yüksüz yada milindeki yük çok düşükse doğal olarak sürücüsüz halinden daha az enerji tüketecektir.Bunu motor tam yükte sabit mil yükü hem şebeke hemde sürücü tarafına eş zamanlı analizör bağlayarak ölçmek daha sağlıklı olur.Kişisel görüşüm tasarruf yada az tüketim olmayacağı yönünde sabit mil gücü ve sabit yükte

Bu birazda şu duruma benziyor omik yüklerde düşük gerilim düşük akım dolayısıyla düşük güç vermesi durumu gibi burada tasarruf etmediğimiz gibi elde ettiğimiz watt cinsinden güçte düşüktür.
 
Son düzenleme:

as.yıldırım

Paylaşımcı üye
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,026
Beğeniler
564
Puanları
108
#14
şöyle bir bilgi vereyim.bu durum yaklaşık 20 uygulamada gördüğüm neticedir.ilave olarak şöyle bir bilgi de vereyim ,yaptığım son deneme şöyle oldu;

atölyede bir konveyöre 4 kW motor taktım ve şebeken direk çalıştırdım.şalter çıkışına analizör taktım ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ertesi gün, aynı sisteme bir sürücü ilave ettim.motor parametrelerini girdim .sürücü 4 kW.50 Hz de çalıştır ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ortaya çıkan sonuç , sürücülü sistemde, aktif güç tüketimi yaklıaşık yük 12 azaldı.

söylediklerinizi anlıyorum ve katılıyorum. ama defalarca yaptığım uygulamalarda böyle bir sonuç da çıkıyor ortaya.ve artık tesadüfle açıklayamayacağım bir durum oldu benim için.

sürücü çıkışını baz almıyorum ben, şebeken çekilen gücü baz alıyorum ve böyle bir netice çıkıyor.

Sayın @emodiyator ün bahsettiği durum mantıklı ama benim sistemimde yük değişmiyor tüm mekanik aksam birebir aynı.ben bu uygulamaları pompa sistemlerinde de yaptım .orada değişim yüzde 25 leri buldu.ama orada değişken yük olduğu için açıklanabilir bir durum oluyor.ama bir konveyörde yük değişken değil.
 

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
2,901
Beğeniler
1,667
Puanları
722
#15
şöyle bir bilgi vereyim.bu durum yaklaşık 20 uygulamada gördüğüm neticedir.ilave olarak şöyle bir bilgi de vereyim ,yaptığım son deneme şöyle oldu;

atölyede bir konveyöre 4 kW motor taktım ve şebeken direk çalıştırdım.şalter çıkışına analizör taktım ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ertesi gün, aynı sisteme bir sürücü ilave ettim.motor parametrelerini girdim .sürücü 4 kW.50 Hz de çalıştır ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ortaya çıkan sonuç , sürücülü sistemde, aktif güç tüketimi yaklıaşık yük 12 azaldı.

söylediklerinizi anlıyorum ve katılıyorum. ama defalarca yaptığım uygulamalarda böyle bir sonuç da çıkıyor ortaya.ve artık tesadüfle açıklayamayacağım bir durum oldu benim için.

sürücü çıkışını baz almıyorum ben, şebeken çekilen gücü baz alıyorum ve böyle bir netice çıkıyor.

Sayın @emodiyator ün bahsettiği durum mantıklı ama benim sistemimde yük değişmiyor tüm mekanik aksam birebir aynı.ben bu uygulamaları pompa sistemlerinde de yaptım .orada değişim yüzde 25 leri buldu.ama orada değişken yük olduğu için açıklanabilir bir durum oluyor.ama bir konveyörde yük değişken değil.
Sürücü giriş ve çıkışındaki akım değerleri ile motorun direkt bağlıyken çektiği akım değerlerini okuma imkanınız var mı?
 

as.yıldırım

Paylaşımcı üye
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,026
Beğeniler
564
Puanları
108
#16
o sistemi söktüğüm için şu an okuma şansım yok.

ama aklımda kaldığı kadarıyla şöyle bir şey söyleyebilirim;

şebekeden direk çalışan motorun çektiği akımla, sürücü çıkışındaki akım değeri neredeyse aynı ( küsüratlarda küçük farklar vardı ). ama sürücü girişinde daha düşük bir akım değeri vardı.
 

peugeot98

Paylaşımcı üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
865
Beğeniler
513
Puanları
108
Konum
Akhisar
#17
O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor ortaya.
Sürücü bilmediğimiz bir şekilde kendi kayıplarına rağmen motoru daha verimli çalıştırıp
daha az enerji harcıyor.
 

as.yıldırım

Paylaşımcı üye
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,026
Beğeniler
564
Puanları
108
#18
O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor ortaya.
Sürücü bilmediğimiz bir şekilde kendi kayıplarına rağmen motoru daha verimli çalıştırıp
daha az enerji harcıyor.
evet böyle bir netice çıkıyor ortaya ama nasıl ve neden ?

bunun açıklamasını yapamıyorum.
 
Katılım
14 Nis 2009
Mesajlar
37
Beğeniler
24
Puanları
3
#19
''testin yapıldığı konveyör devamlı sabit yük altında ve hiç dur-kalk yapmıyor'' öyle mi?
 

as.yıldırım

Paylaşımcı üye
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
1,026
Beğeniler
564
Puanları
108
#20
Konveyorun üzerinde yük yok .motor sadece konveyörü döndürüyor.

Dur kalk yoktur
 

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
102,035
Mesajlar
717,983
Kullanıcılar
381,156
Son üye
Reksan

Yeni Konular

Üst