Ac motor sürücüleri neden daha az güç tüketimi sağlar

akım düşüyor peki cos fi değişimini gözlemliyor musunuz?

P = V x I x CosØ x √Faz

Formüle göre voltaj değişmiyor akım düşüyor faz adedi değişmiyor. Peki CosØ ?


sayın @serkan_48 cos fi değerini gözlemlemiyorum.ama analizörle aktif güç tüketimini baz alıyorum. sizin dediğinize göre, akım düşebilir ama cos fi de değişim olup olmadıını incelemiyoruz.tamam ama analizör zaten bunu inceliyor ve aktif güç tüketimini buna göre çıkarmıyor mu ?

Giriş ve çıkışa analizör konup,güç değerleri
aynı anda ölçülmüyorsa,böyle bir iddia da-
yanaksızdır.

sayın @sami inci çıkıştan kastınız sürücü çıkışı mı ? bunu neden baz almamız gerekiyor? ben tüketim değerini hesaplarken şalter çıkışını yani şebeken çekilen gücü baz alıyorum.faturayı da buna göre ödüyorum.evet sürücü çıkışındaki akımla girişindeki akım aynı değil,çıkışında daha fazla , ama şebeken çektiğimiz aktif gücü şalter çıkışı belirliyor ?

Şebeke geriliminizi (ölçtüğünüz değeri) sürücü üzerine girilen değeri ve sürücüye girdiğiniz motorun etiket değerlerini yazabilir misiniz?

Birde yükünüz nedir? ta mı çalıştırdınız?

sayın @-Acemi- şu an bir örnek veremem.defalarca gözlemlediğim bir durum ama bu.11 kW motor şebeken bağlıyken saatlik 10 kWh harcarken, sürücü taktığımda 8kWh tüketim olduğunu gördüm.

yalnız, yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermeyelim, ben motorun güç tüketimi düşüyor derken, şebekeden çekilen gücü kastediyorum sürücü çıkışından değil.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Güç tüketimi testi için motor milindeki torkun sabit olması gerekir. Tork değişkense aktif güçte değişecektir. Enerji sarfiyatı ölçümü yaptığınız aralıkta motorun sürekli rejimde olması kalkış duruş yapmaması gerekir. Kalkış duruş varsa ve direkt startlı durumda yük nedeniyle kalkış süreside uzunsa aktif güç tüketimi sürücüye göre daha fazla çıkacaktır.

Şebekede çalışırken akım, gerilim, güç katsayısı ve sürücüde çalışırken (çıkışta) akım, gerilim, güç katsayısı değerlerinin hepsine birden bakmanız gerekir. Tek başına aktif güç değeri doğru yorum yapmak için yeterli değil diye düşünüyorum.
 
Arkadaşlar merhaba,

Yaptığım çoğu uygulamalarda karşılaştığım bir durum bu.

Direki kalkış, yıldız üçgen , softstarter farketmeksizin , sürücü ile değiştirdiğimde motorun güç tüketimi düşüyor.

Motoru yine 50 Hz de çalıştırıyorum ama yüzde 10 mertebesinde güç tüketiminde düşüş ile karşılaşıyorum.

Bunun nedeni nedir ?

Değişen şey ne ki motorun güç tüketimi düşüyor?

Motor sürücü ile çalıştırıldığında frekansla ve sinüs dalgası ile oynadığı için motor devri ve gücü düşer.Fakat bunu motor az enerji tüketiyor diye anlamamak lazım bence sonuçta motor yüksüz yada milindeki yük çok düşükse doğal olarak sürücüsüz halinden daha az enerji tüketecektir.Bunu motor tam yükte sabit mil yükü hem şebeke hemde sürücü tarafına eş zamanlı analizör bağlayarak ölçmek daha sağlıklı olur.Kişisel görüşüm tasarruf yada az tüketim olmayacağı yönünde sabit mil gücü ve sabit yükte

Bu birazda şu duruma benziyor omik yüklerde düşük gerilim düşük akım dolayısıyla düşük güç vermesi durumu gibi burada tasarruf etmediğimiz gibi elde ettiğimiz watt cinsinden güçte düşüktür.
 
Son düzenleme:
şöyle bir bilgi vereyim.bu durum yaklaşık 20 uygulamada gördüğüm neticedir.ilave olarak şöyle bir bilgi de vereyim ,yaptığım son deneme şöyle oldu;

atölyede bir konveyöre 4 kW motor taktım ve şebeken direk çalıştırdım.şalter çıkışına analizör taktım ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ertesi gün, aynı sisteme bir sürücü ilave ettim.motor parametrelerini girdim .sürücü 4 kW.50 Hz de çalıştır ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ortaya çıkan sonuç , sürücülü sistemde, aktif güç tüketimi yaklıaşık yük 12 azaldı.

söylediklerinizi anlıyorum ve katılıyorum. ama defalarca yaptığım uygulamalarda böyle bir sonuç da çıkıyor ortaya.ve artık tesadüfle açıklayamayacağım bir durum oldu benim için.

sürücü çıkışını baz almıyorum ben, şebeken çekilen gücü baz alıyorum ve böyle bir netice çıkıyor.

Sayın @emodiyator ün bahsettiği durum mantıklı ama benim sistemimde yük değişmiyor tüm mekanik aksam birebir aynı.ben bu uygulamaları pompa sistemlerinde de yaptım .orada değişim yüzde 25 leri buldu.ama orada değişken yük olduğu için açıklanabilir bir durum oluyor.ama bir konveyörde yük değişken değil.
 
şöyle bir bilgi vereyim.bu durum yaklaşık 20 uygulamada gördüğüm neticedir.ilave olarak şöyle bir bilgi de vereyim ,yaptığım son deneme şöyle oldu;

atölyede bir konveyöre 4 kW motor taktım ve şebeken direk çalıştırdım.şalter çıkışına analizör taktım ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ertesi gün, aynı sisteme bir sürücü ilave ettim.motor parametrelerini girdim .sürücü 4 kW.50 Hz de çalıştır ve 24 saatlik aktif güç tüketimini aldım.

ortaya çıkan sonuç , sürücülü sistemde, aktif güç tüketimi yaklıaşık yük 12 azaldı.

söylediklerinizi anlıyorum ve katılıyorum. ama defalarca yaptığım uygulamalarda böyle bir sonuç da çıkıyor ortaya.ve artık tesadüfle açıklayamayacağım bir durum oldu benim için.

sürücü çıkışını baz almıyorum ben, şebeken çekilen gücü baz alıyorum ve böyle bir netice çıkıyor.

Sayın @emodiyator ün bahsettiği durum mantıklı ama benim sistemimde yük değişmiyor tüm mekanik aksam birebir aynı.ben bu uygulamaları pompa sistemlerinde de yaptım .orada değişim yüzde 25 leri buldu.ama orada değişken yük olduğu için açıklanabilir bir durum oluyor.ama bir konveyörde yük değişken değil.
Sürücü giriş ve çıkışındaki akım değerleri ile motorun direkt bağlıyken çektiği akım değerlerini okuma imkanınız var mı?
 
o sistemi söktüğüm için şu an okuma şansım yok.

ama aklımda kaldığı kadarıyla şöyle bir şey söyleyebilirim;

şebekeden direk çalışan motorun çektiği akımla, sürücü çıkışındaki akım değeri neredeyse aynı ( küsüratlarda küçük farklar vardı ). ama sürücü girişinde daha düşük bir akım değeri vardı.
 
O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor ortaya.
Sürücü bilmediğimiz bir şekilde kendi kayıplarına rağmen motoru daha verimli çalıştırıp
daha az enerji harcıyor.
 
O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor ortaya.
Sürücü bilmediğimiz bir şekilde kendi kayıplarına rağmen motoru daha verimli çalıştırıp
daha az enerji harcıyor.

evet böyle bir netice çıkıyor ortaya ama nasıl ve neden ?

bunun açıklamasını yapamıyorum.
 
''testin yapıldığı konveyör devamlı sabit yük altında ve hiç dur-kalk yapmıyor'' öyle mi?
 
Konveyorun üzerinde yük yok .motor sadece konveyörü döndürüyor.

Dur kalk yoktur
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,940
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst