AC Sürücü(VFD) lerin tam yükte harcadıkları güç durumu

savart

Üye
Katılım
12 May 2019
Mesajlar
56
Puanları
1
Merhaba,

Yaskawa J1000 CIMR-JBA0003BAA AC Sürücünün Etiketinde;
Max. Appli. Motor 0.75kW/0.55kW
INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A
OUTPUT:AC3PH 0-240V 0-400 Hz 3.3A/3.0A YAZMAKTA.

AEM AA71M4B Asenkron motorun etiketinde;
P=0.37kW cos(fi)=0.76 50 hz frekansta; Üçgen bağlantıda 230 V -1.94 A
Yıldız bağlantıda 400 V- 1.12 A YAZMAKTA.
Bu bilgiler ışığında Motorun üçgen bağlantıda harcayacağı elektriksel gücü(Pe)=0.587kW olarak hesapladım.

Sorum şu şekilde bu AC Sürücüye;
a)AEM AA71M4B asenkron motoru AC sürücüye üçgen bağlarsak AC sürücünün harcayacağı güç
b) Etiketinde mekanik gücü=0.75kW olan herhangi bir asenkron motor bağlanırsa AC Sürücünün harcayacağı güç nasıl hesaplanır?

İlginiz için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhaba,

Yaskawa J1000 CIMR-JBA0003BAA AC Sürücünün Etiketinde;
Max. Appli. Motor 0.75kW/0.55kW
INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A
OUTPUT:AC3PH 0-240V 0-400 Hz 3.3A/3.0A YAZMAKTA.

AEM AA71M4B Asenkron motorun etiketinde;
P=0.37kW cos(fi)=0.76 50 hz frekansta; Üçgen bağlantıda 230 V -1.94 A
Yıldız bağlantıda 400 V- 1.12 A YAZMAKTA.
Bu bilgiler ışığında Motorun üçgen bağlantıda harcayacağı elektriksel gücü(Pe)=0.587kW olarak hesapladım.

Sorum şu şekilde bu AC Sürücüye;
a)AEM AA71M4B asenkron motoru AC sürücüye üçgen bağlarsak AC sürücünün harcayacağı güç
b) Etiketinde mekanik gücü=0.75kW olan herhangi bir asenkron motor bağlanırsa AC Sürücünün harcayacağı güç nasıl hesaplanır?

İlginiz için teşekkür ederim.

Sürücüler frekansla oynadığı için tüketimde çok bir fark olmaz tam hassas farkı bulmak için iki tane sayaç ile fark bulunabilir.Birini sadece motora bağlarsınız diğerini ise hem sürücü hemde motoru görecek şekilde bağlanırsa aradaki fark sürücünün tükettiği enerji değeridir.Yada portatif Şebeke analizörü veya penstipi güç ölçer ampermetreler ile tek tek ölçümler kıyaslanabilir.
 
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Böyle bir soru sorma sebebim
Yaskawa J1000 CIMR-JBA0003BAA AC Sürücünün Etiketinde;
Max. Appli. Motor 0.75kW/0.55kW
INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A yazınca
Tam yükte AC Sürücünün Harcadığı güç P=U*I*cos(fi) ( input 1 faz olduğu için) cos(fi)=1 varsaydım
50 hzde P=240*7.3*1 -> P= 1752 Watt harcar
Tam Yükümüz 0.75kW, AC sürücüde harcanan 1.752 kW Değeri çıkınca o zaman AC sürücü ile motor sürmenin ne espirisi kaldı gibi bi düşünce oluştu kafamda

Sonuç olarak etikette INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A yazıyorsa bunu nasıl yorumlamak gerekir?(Özellikle bu bilginin yanlız AC sürücüde harcanan güçle yada motor+ AC sürücüde harcanan güçle alakası var mıdır)
 
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Böyle bir soru sorma sebebim
Yaskawa J1000 CIMR-JBA0003BAA AC Sürücünün Etiketinde;
Max. Appli. Motor 0.75kW/0.55kW
INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A yazınca
Tam yükte AC Sürücünün Harcadığı güç P=U*I*cos(fi) ( input 1 faz olduğu için) cos(fi)=1 varsaydım
50 hzde P=240*7.3*1 -> P= 1752 Watt harcar
Tam Yükümüz 0.75kW, AC sürücüde harcanan 1.752 kW Değeri çıkınca o zaman AC sürücü ile motor sürmenin ne espirisi kaldı gibi bi düşünce oluştu kafamda

Sonuç olarak etikette INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A yazıyorsa bunu nasıl yorumlamak gerekir?(Özellikle bu bilginin yanlız AC sürücüde harcanan güçle yada motor+ AC sürücüde harcanan güçle alakası var mıdır)


Siz sürücü kullanarak tasarruf mu edeceğinizi düşünüyordunuz.Sürücüler motoru yumuşak olarak yani aşırı akım değerini minimum seviyeye düşürmek için kullanılır tasarruf etmek için değil.Bunu da frekansla oynayarak yaparlar.Elektronik devre elemanlarınında güç tüketimi söz konusudur.Bu nedenle motor ve sürücünün güç tüketimi doğal olarak fazla olur.Bu fark çok değil sanırım sürücülerde cosfi yanlış hatırlamıyorsam 0,98-0,99 gibi değerlerde oluyor yani yükle beraber hemen hemen aynı gücü çeker.
 
AC sürücü ile sürülen bir motorun enerjide tasarruf etmeyeceğini ve harcanan gücün dediğiniz gibi motor gücü + AC sürücünün kendi harcadığı kanısındaydım.

Kafamı karıştıran etikette yazan
Max. Appli. Motor 0.75kW/0.55kW
INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A değeri oldu

Yani bu etikete göre AC sürücü için Max yükünü (0.75 kW motor) bağlandığımızda 50 Hz de 240 Voltta şebekeden 7.3 amper çeker demek mi istiyor?
 
AC sürücü ile sürülen bir motorun enerjide tasarruf etmeyeceğini ve harcanan gücün dediğiniz gibi motor gücü + AC sürücünün kendi harcadığı kanısındaydım.

Kafamı karıştıran etikette yazan
Max. Appli. Motor 0.75kW/0.55kW
INPUT: AC1PH 200-240V 50/60 Hz 7.3A/5.5A değeri oldu

Yani bu etikete göre AC sürücü için Max yükünü (0.75 kW motor) bağlandığımızda 50 Hz de 240 Voltta şebekeden 7.3 amper çeker demek mi istiyor?

Verilen değerler sanırım çalışma akım ve gerilim aralığı yani bu akım ve gerilim değerlerinde çalışır demek alt ve üst limit
 
schneider sürücüler %30 tasarruflu diye reklam yapıyor fakat motor ve ortama bağlı olarak tasarruf değişiyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,241
Kullanıcılar
449,838
Son üye
sarioglu_55

Yeni konular

Geri
Üst