450 kw motor klamens bağlantısı ve şekli?

Dostum bu motorun A.C motoru olduğuna eminmiyiz sanki bana D.c Motormuş gibi geldi.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Arkadaşlar güzel bir durum...Motorun yanına gittim bağlantı uçlarını araştırdım ve gerekli ölçümleri alarak not ettim fakat motorun sarım şekli ve bileziklerin olabileceği kapağını açacak kadar zamanım olmadı sadece klamens kutusundan sarımlarını ölçtüm klamenslerdeki yazılı isimleri aldım ve burada belirtmek istedim.
Motorun klamens kapağı aşağıdaki resim ile aynı ve hatta motorda PTC uçları da var
Gelelim ölçümlere:
S1 ile S4 arası bobin bağlı ve normal ölçü aleti ile sizlerinde söyledikleriniz gibi kısa devre gösteriyor.
S2 ile S5 arası bobin bağlı ve normal ölçü aleti ile sizlerinde söyledikleriniz gibi kısa devre gösteriyor.
S3 ile S6 arası bobin bağlı ve normal ölçü aleti ile sizlerinde söyledikleriniz gibi kısa devre gösteriyor.

Aşağıdaki klamens kutusunda ise motorun PTC uçları var ve normal durumda yani motor çalışmıyor iken 100 ohm ortalama direnç gösteriyor ( dışarıda hava soğuk iken aldım ölçüyü ve elimdeki ohmmetre pek güvenilir değildi ) :D
Sonuç olarak ulaştığım nokta ise sizlerin de yukarıda bahs ettiğiniz gibi motorumuz Normal Asenkton motor yani bilezikli falan değil zannediyorum çünki sağdaki klamens grubu ile soldaki klamens gurubu arasında bir bağlantı söz konusu ve rotor ile statorun bağlandığı bir bağlantı değil tabii ki bunları yukarıda bilezikli asenkron motorları anlatan sn arkadaşlarım ve ustalarım aykanat,fahri yetiş,nejdetdurmus,umutcan 18 in vermiş olduğu değerli bilgilere dayanarak söylüyorum
Ben bu motoru bağlar iken normal motorlar gibi bağlamayı yani aşağıdaki tarif ettiğim şekilde köprülemeyi düşünüyorum umarım doğrudur bu konudaki fikirlerinizi bekliyorum
Köprüleme yapacağım şekil:

S1 ile S6 yı birbiri ile
S2 ile S5 i birbiri ile
S3 ile S4 ü birbiri ile köprüleyip S1,S2,S3 bağlantı noktalarından R,S,T fazlarını girmeyi düşünüyorum sizce doğru bir karar mı. ?
 
S1-S6,S2-S4,S3-S5 birleştirilmelidir.Bu güçteki motor için,birleştirme yerine,heriki gurup için ayrı kablo ge-
tirmek daha uygun olur.Sisteminiz 500 voltluk değilse,motoru çalıştıramazsınız.Termistör elementiniz, PTC
olduğu için,o miktarda direnç gösterebilir.Startı,sürücü ile yapmanızda yarar var.Sistemin,çalışır iken,herhangibir
nedenle durması halinde,tekrar kaldırmanız için,sürücülü starta ihtiyacınız var.
 
arkadaş senin ölçtüğün direnç değerlerine bakılırsa motor normal asankron motor gibi gözüküyor
bağlantıyıda aynı şekilde ölçüp bağlayabilirsin
U çıkışı X
V çıkışı Y
W çıkışı Z ölçü aletiyle bu değerleri ölçmen gerekir bu değerleri aldıktan sonra bağlantıyı
U__Z
V__X
W__Y elektrik bağlantısını hazır hale getirecen
 
Evet arkadaşlar olayı yardımlarınız ve araştırmalarım neticesinde çözdüm :D motorumuz normal asenkron motordur ve sn ustamız fahri yetiş in de söylediği bağlantıyı yaparsak ( S1-S6,S2-S4,S3-S5 ) motorumuz çatır çatır çalışacaktır.
Emeği geçen bütün arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
 
birde motorun kapağını iyice kontrol et mutlaka bi bağlantı şekli vardır.
 
sevgili dostum o motorun rotor sargılarını direkt üçgen bağlayıp motor üçgen olarak kaldırılır.şimdi diğer arkadaşlar bana sen saçmaloıyosun diyacekler ama bu oluyo.ben daha öncer bobinaj işi yaptım ordan bliyorum.bidahada ne yumuşak yolveerici nede başka bişey gerekmiyo.hepsini rafa kaldırıyosun.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,863
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst