415 v ta sistemi nasıl korurum?

Ben de bu söylediğimi p=U.I.Cosfi formülüne dayandırarak ve , gücün sabit sabit kalmasından dolayı gerilim arttıkça akımın düşeceği , gerilim azaldıkça akımın artacağı düşüncesi ile yazdım.
1-dağıtım hatları neden OG ya da YG iledir
2- 3 fazlı 380 voltluk bir motoru , 220 volt üç faz çıkışlı sürücü ile çalıştırırken , neden motoru üçgen bağlamazsak motor yanar?
Bu soruların cevabı sanırım benim açıklamamı destekler.Ama bence burada formüllerle tartışmak yerine, bir adet ayarlı güç kaynağı , bir adet lamba( fluoresan belli bir gücün altında söner o yüzden akkor flamanlı kullanmakta fayda var) ve bir adet ampermetre ile denemek daha mantıklı geliyor bana.Eğer elinizde bu malzemeler varsa , bir deney yaparak bu dediğimi deneyebilirsiniz.Tabii ki belli bir gerilimin üstüne çıktığımıza ve altına düştüğümüzde , cihazımızın bozulacağını düşünerek , normal sınırların fazlaca altına inmemek ya da üstüne çıkmamakta fayda var.
Nominal çalışma gerilimini aşmamak konusundaki görüşünüze ise, tamamen katılıyorum.

P=U.I.cosfi formülü diyorsunuz güç sabit kalır lafını kendiniz ve mesnetsiz söylüyorsunuz oysa benim açıklamalarımın hepsi mantık ve formülasyona dayalı;
I=U/Z yükünüzün empedansı sabit değilmidir? değişkenmidir? yüke uygulanan gerilim arttıkça yükün çektiği akım artar gayet basit ve net bir açıklama yapıyorum size. Bu durumda P=U.I.cosfi 'de gerilim ve akım arttığından çekilen güçte artar sayın arkadaşım. Bunun için deney yapmaya gerek yoktur amerikayı yeniden keşfetmemek lazım :)
Gelelim sorularınıza
1-Enerji iletiminden bahsediyoruz 10MW gücümüz var bunu belli bir noktaya ileteceğiz bunu yüksek gerilimde yaparsak bu sabit güç iletimi daha az bir akımda transfer edilmiş olunur.Size bu iki olayı karıştırmamanızı söyledim.
2-Fazlar arası 380v gerilimle çalışması gereken motora fazlararası 220v verirseniz yük momentini karşılayamadığından kilitli rotor durumu oluşur aşırı akım çeker ve yanar. Yıldız üçgen yol vermede önce yıldız bağlantı yapılır bu durumda sargılara 220V düşer motor az akım çeker devir düşüktür daha sonra üçgene geçer amaç ani kalkışı ve demeraj akımını önlemektir.
Üzülerek belirtmek isterimki Elektriğin temel kurallarıyla ilgili bilgileri yanlış edinmişsiniz bu hatanızı en kısa zamanda düzelteceğinizi ümit ediyorum.
Saygılarımla...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
P=U.I.cosfi formülü diyorsunuz güç sabit kalır lafını kendiniz ve mesnetsiz söylüyorsunuz oysa benim açıklamalarımın hepsi mantık ve formülasyona dayalı;
I=U/Z yükünüzün empedansı sabit değilmidir? değişkenmidir? yüke uygulanan gerilim arttıkça yükün çektiği akım artar gayet basit ve net bir açıklama yapıyorum size. Bu durumda P=U.I.cosfi 'de gerilim ve akım arttığından çekilen güçte artar sayın arkadaşım. Bunun için deney yapmaya gerek yoktur amerikayı yeniden keşfetmemek lazım :)
Gelelim sorularınıza
1-Enerji iletiminden bahsediyoruz 10MW gücümüz var bunu belli bir noktaya ileteceğiz bunu yüksek gerilimde yaparsak bu sabit güç iletimi daha az bir akımda transfer edilmiş olunur.Size bu iki olayı karıştırmamanızı söyledim.
2-Fazlar arası 380v gerilimle çalışması gereken motora fazlararası 220v verirseniz yük momentini karşılayamadığından kilitli rotor durumu oluşur aşırı akım çeker ve yanar. Yıldız üçgen yol vermede önce yıldız bağlantı yapılır bu durumda sargılara 220V düşer motor az akım çeker devir düşüktür daha sonra üçgene geçer amaç ani kalkışı ve demeraj akımını önlemektir.
Üzülerek belirtmek isterimki Elektriğin temel kurallarıyla ilgili bilgileri yanlış edinmişsiniz bu hatanızı en kısa zamanda düzelteceğinizi ümit ediyorum.
Saygılarımla...

peki sizin dediğiniz gibi olsun.Düzelteyim ben de bildiğim yanlışımı.İşin gerçeği formül bazında bakarsak , sizin dediğiniz tamamen doğru.DC de yapılan deneylerde de dediğiniz gibi.Deney yaparken işin moment kısmını düşünmedim.Belki de kakışta zorlandığından dolayı aşırı akım çekiyordur.Ben bu deneyi akkor flamanlı lamba ile tekrarlayacağım.Sonuç nasıl olursa olsun buraya yazarım.Ama benim dediğim gibi çıksa da tatmin olmayacağınız izlenimi oluştu bende.
--------------------------------------------------------------------------------------

deneyi yaptım

Sonuç bigpashanın dediği gibi oldu.işin komik tarafı yıllar önce birisi ile bu konuda fikir ayrılığına düşmüştük.Ben gerilim düşerse güç düşer , gerilim artarsa güç artar demiştim.O kişi de benim şimdi anlattığım şekilde anlattı ve deney yaptık.O zamanki deney şartlarını hatırlayamıyorum tam olarak.Ama sonuçta arkadaşım haklı ben haksız çıkmıştım.O günden beri bilgi bu şekilde aklımda kaldı.Şimdi yine fikir ayrılığına düştük , yine ben yanıldım :) belki de o gün bir motor kullanmışızdır deney için ve bigpashanın dediği gibi motor kalkamadığından fazla akım çekmiştir.Ne desem yalan.
Acaba endüktif yüklerde durum farklı mıdır diye merak ettim.Kontaktörle deneme yaptım.Yine sonuç değişmedi.Ben de kafamda teorikle pratiğin çakıştığı bu durumdan kurtulmuş oldum.
önce yazdığım yanlış bilgileri de bu şekilde düzeltmiş olayım.
 
Son düzenleme:
peki sizin dediğiniz gibi olsun.Düzelteyim ben de bildiğim yanlışımı.İşin gerçeği formül bazında bakarsak , sizin dediğiniz tamamen doğru.DC de yapılan deneylerde de dediğiniz gibi.Deney yaparken işin moment kısmını düşünmedim.Belki de kakışta zorlandığından dolayı aşırı akım çekiyordur.Ben bu deneyi akkor flamanlı lamba ile tekrarlayacağım.Sonuç nasıl olursa olsun buraya yazarım.Ama benim dediğim gibi çıksa da tatmin olmayacağınız izlenimi oluştu bende.
--------------------------------------------------------------------------------------

deneyi yaptım

Sonuç bigpashanın dediği gibi oldu.işin komik tarafı yıllar önce birisi ile bu konuda fikir ayrılığına düşmüştük.Ben gerilim düşerse güç düşer , gerilim artarsa güç artar demiştim.O kişi de benim şimdi anlattığım şekilde anlattı ve deney yaptık.O zamanki deney şartlarını hatırlayamıyorum tam olarak.Ama sonuçta arkadaşım haklı ben haksız çıkmıştım.O günden beri bilgi bu şekilde aklımda kaldı.Şimdi yine fikir ayrılığına düştük , yine ben yanıldım :) belki de o gün bir motor kullanmışızdır deney için ve bigpashanın dediği gibi motor kalkamadığından fazla akım çekmiştir.Ne desem yalan.
Acaba endüktif yüklerde durum farklı mıdır diye merak ettim.Kontaktörle deneme yaptım.Yine sonuç değişmedi.Ben de kafamda teorikle pratiğin çakıştığı bu durumdan kurtulmuş oldum.
önce yazdığım yanlış bilgileri de bu şekilde düzeltmiş olayım.


Sizi eleştiriye ve öğrenmeye açık,olgun kişiliğinizden dolayı takdir ediyorum. Keşke tüm teknik elemanlar sizin gibi olsa...
 
Forumun temel amacı , bilmediğini öğrenmek ve bildiğini öğretmektir.Hepimiz sahip olduğumuz bilgileri bir yerlerden ( okuldan, ustalarımızdan , internetten ) öğreniriz. Hatalı bir bilgi varsa da bunu düzeltmek , elbetteki boynumuzun borcu olur.
Fakat burada hemen şu açıklamayı yapayım.Yaptığım deney , bir yüke verilen gerilimi normalden fazla ve az vererek , akım değişimini gözlemek deneyidir. Bu konuda önceden yapmış olduğum bir deney sonucunda aklımda yanlış bir bilgi kalmış. Fakat asıl konumuz olan , bir işletmede gerilim fazla olursa , fatura fazla gelir kısmında , ben hala aynı görüşteyim. bu görüşü ortaya atan arkadaşımız lambalarda fazla güç harcamak şeklinde yazmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Bu konu da da itirazım olmuştu fakat bu itirazımı kendi deneyimle de olsa geri çektim. Ama sistem olarak düşündüğümüzde , hala ben aynı görüşteyim.Bu günlerde pek forumda tartışmalara katılacak havada değilim.Başımda bir sürü sıkıntılı işler var.O yüzden mevzuyu çok uzatmak istemiyorum. Yanlışım olduğunu anlarsam , yine kabul eder , özür dilerim , kuru kuruya iddia etmem.
Bakın sizin verdiğiniz formülleri biliyorum.Benim diğer yazılarıma göz atarsanız, bu formülleri zaten kullandığımı görürsünüz.Zaten bunlar atla deve değil , bu formülleri bilmeyen , pek elektrikçidir denemez ( ohm kanunu ve güç formülünden bahsediyorum).
Fakat burada NACİZANE GÖRÜŞÜM ,bu konuda bir mantık hatası yapıldığıdır.Bir motorun çektiği akıma ve gerilime bakarak gücünü hesaplarsınız. Bir lambanın çektiği akıma ve gerilime bakarak gücünü hesaplarsınız.fakat işletmede bir ısıtıcı düşünün. Gerilim fazla geldi ve ısıtıcı daha fazla akım çekti.Bunun sonucunda ısıtıcı ısıtacağı şeyi daha kısa sürede ısıttı. Ortada güç vardır ama bir de ortaya çıkan iş vardır. iş-güç-kuvvet kavramlarını gözden geçirmekte fayda vardır.Isıtıcılar için durum böyle. Bir de makina boyutu var olayın. Makinada siz örneğin üretim bantı redüktörünü çevirmek için belli bir güç harcayacaksınız.işte sabit güçten kasıt budur.o işi yapmak için gereken güç sabittir.
Bu bantı çeviren motorun gerilimini düşürürseniz , o işi yapmak için daha fazla akım çeker ve akım X gerilim dengesi (yani çekilen güç) sağlanmış olur diye düşünmekteyim.Aynı şekilde bu bandı çeviren motorun gerilimi artırılırsa , GÜCÜ ARTACAĞINDAN yaptığı işte daha az zorlanacak ve daha az akım çekerek HARCANAN GÜÇ aynı kalacaktır diye düşünmekteyim. Doğru veya yanlış , umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.iş-güç-enerji kavramlarını da göz önünde bulundurarak , sizin de bu konuyu yeniden değerlendirmeniz yararlı olacaktır diye düşünmekteyim. Ama yeniden söylüyorum, her ne olursa olsun , fazla gerilimin iyi bir şey olmadığı konusunda hemfikiriz.
 
işletme gerilimini 400 v un üzerine çıkmamak konusunda size katılıyorum.ama harmonikleride gözden kaçırmamak lazım.sürücülerin önüne de reaktör konulmasında da fayda var.sürücüler bağlı bulunduğu sisteme aşırı harmonik yayıyorlar.eğer gerekli ise rc devreside konulmalı.emniyet içinse phonexcontack ın aşırı gerilim önleyicileri var.
 
sistemim tam yükteki gerilim düşümü kaç ve sistem voltajı normal aslında standart olarak 400 nominal voltaj yani 415 v çok yüksek bir değer değil aslında sistemi görmeden konuşmakta pek yeterli olmuyor eğer sistem tam yükteyken kaça düştüğünü yazarsan yardımcı olabilirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,854
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst