4 çıkışlı motoru çalıştırmak

sparus

Üye
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
5
Puanları
1
Elektrik konusunda tecrübem ve bilgim oldukça sınırlı, esasen ahşap işleriyle uğraşan bir hobiciyim. Elime bir arkadaşım sayesinde geçen bir motoru 2 gündür bir türlü çalıştıramadım. Olur da çalıştırabilirsem disk zımpara yapmayı planlıyorum.
Motorun üzerindeki etiket bilgilerini ve motordan çıkan kabloların sargılara bağlantısını fotoğraflamaya çalıştım.

Motordan çıkan mavi ve siyah kabloyu multimetrenin buzer modunda ölçünce ötüyor, aynı şekilde sarı ve kahve kablolar da ötüyor.
Sarı-yeşil kablo toprak.
Mavi ve siyah kabloları ohmmetre modunda ölçünce 10.2
sarı ve kahve kabloları ölçünce ise 17.6 değerlerini okuyorum

diğer tüm ölçümlerde herhangi bir değer okumadım.

motoru kapasitörü nasıl bağlamam gerekir? hangi uçlara elektrik vereceğim?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Konu hakkında malumatım sınırlı olduğundan yanlışlarım varsa lütfen kusuruma bakmayınız.
 

Ekli dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    790.4 KB · Görüntüleme: 35
  • image.jpg
    image.jpg
    875.1 KB · Görüntüleme: 36
  • image.jpg
    image.jpg
    930.3 KB · Görüntüleme: 31
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
1 fazlı 300 watt lık motor. mavi siyah ana sargı sarı kahve yardımcı sargı olması gerekir. yaklaşık 10 mf kondansatör bağlarsan çalışması gerekir. mavi ve sarıyı birleştir. siyahın bir ucuna kondansatörün bir ucuna bağla bu iki uca 220 volt yani birleştirdiklerinin 2 şer olan uçlara faz ve nötr bağla kondansatörün boşta kalan ucuna kahve ucu bağla bunlar boşta kalacak. sanırım çalışması gerekir. bağlantılara dikkat et
 
Çok teşekkür ederim, yarın ilk fırsatta deneyip sonucu yine buradan paylaşırım.



---------
Gecenin bu saatinde dayanamadım, motoru geri topladım ve aynen dediğinz gibi bağlantıyı yaptım. Motorun üstünde 20 mikrofarat diyordu, siz 10 mf dediniz ama elimde 8 mikrofarat 450 volt kondansator varmış. Onunla denedim ve sonunda çalıştı :)
2 gündür atmadığım takla kalmamıştı çalıştırmak için.
Allah razı olsun.

İlaveten bir şey sormak istiyorum. Motor şu an istedğim yönde dönmekle beraber, sadece merak ettiğim için soracağım; bu tip motorlarda motorun dönüş yönünü değiştirmek mümkün müdür?


--------

Kendi soruma kendim cevap vereyim. Merak edenler için faydası olur umarım.

Sn. ynccelik'in sayesinde öğrendiklerimi pekiştirmek adına nette biraz araştırma yaptım. Özeti şöyle:
Öncelikle yardımcı sargılı motorlarda toprak hariç dört kablo çıkıyor. Bunlardan ikisi ana sargıya, diğer ikisi ise yardımcı sargıya ait. Peki hangisi ana sargı hangisi yardımcı sargı?
Bunu multimetre ile ölçerek anlayabiliriz. Ana sargının omik direnci daha düşüktür.
Ana sargıdan gelen bir kabloyu, yardımcı sargıdan gelen bir kablo ile birleştirip 220'ye bağlıyoruz. Yardımcı sargının diğer ucunu kondansatöre, kondansatörün diğer ucunu ise ana sargıdan gelen diğer kabloya bağlayıp bu ikili uca da 220 bağlıyoruz.
Ve motorumuz çalışıyor.
Peki motorun dönüş yönünü değiştirmek istersek?
O zaman ya ana sargı ya da yardımcı sargı uçlarından birinin yerini değiştiriyoruz.

Sınırlı elektrik bilgimle, hiç tecrübesi olmayanların anlayabileceği şekilde izah etmeye çalıştım. Yanlışlarım varsa lütfen uyarın.
 

Ekli dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    879.6 KB · Görüntüleme: 23
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,385
Mesajlar
917,170
Kullanıcılar
450,271
Son üye
plcotomasyon-1

Yeni konular

Geri
Üst