30 kw lık kompresöre nasıl kompanzazyon yapılır

arkadasim senin yapacagin basit sadece ana kontaktore paralel kompanzasyon kontaktorunuve kondansatorunu bagla yeterli gelecektir
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bizim işletmede 37 kw motorlu atlas copco kompresör var.Yıldız ücgende kalktıktan sonra hava ihtiyacına göre yüke giriyor.Boşta iken yüksüz 30 amper civarı yüke geçince ise 38-40 amper çekiyor.Yani kompresörlerde sabit bir yük çekimi olmaz bu yüzden sana tavsiyem son gruptaki kondansatör kapasitelerini arttırmandır.3 adet 5 kvar kondansatörü 10 çıkarıp toplamda 15 kvarlık bir artışla problem yaşamazsın.
direk motora bağlanacak kondansatör yıldız ücgen vede yüklü yüksüz diye çalışıp sık sık devreye girmelerde kondansatöre darbe yapacak.
Reaktif güç rölesi bu ani akım değişikliklerini tolere etmek için 1,5 dk (bunu bazı rölelerde kendin ayarlayabilirsin) geç devreye girer.
Kolay gelsin.
 
analizor kardesim yukardaki sorumun cevabını bekliyorum o kompanzasyondan ben de çok var zahmet edipte yazmasaydın bazı arkadaslar hakkımızda kavga ediyor gibi sozler kullanmışlar ama kesinlikle oyle bir sey yok burası bilgi paylaşım ve uygun dilde tartışma platformu
 
Son düzenleme:
analizor kardesim yukardaki sorumun cevabını bekliyorum o kompanzasyondan ben de çok var zahmet edipte yazmasaydın
Bu konuyla ilgili alman gereken tüm cevapları verdim arkadaşım. Daha merak ettiğin şey ne onu anlamadım ?

Özel mesaj atmışsın sorum bu diye;
beklıyorum motor tam yuktemi çalışıyo motor neyi çalıştırıyor sen 20 kvarla cos q kaça tasımak istiyorsun motorun markası ne ve nerde çalışıyo

Bu sorunun cevabını sonraki mesajımda yani münferit kompanzasyon hangi durumlarda uygulanır bilmeyenler için diye yazdım herhalde okumadınız. cosQ'nun kaça taşınmak istendiğide hesaplama mesajımda.

Sizde ölçüm yapıp sonuçları açıklayacaktınız. Ben verilebilinecek tüm cevapları verdim ancak sizde deney yapıp sonuçları bizimle paylaşmadınız.Güzel bir deney yaparsanız hepimiz neticelerini görerek yorumlarız.
Kavga falan ettiğimiz yok gayet seviyeli bir şekilde tartışmaktayız...
 
Son düzenleme:
Münferit kompanzasyon hangi durumlarda yapılır bilmeyenler için;

1: DOĞRUDAN (MÜNFERİT) KOMPANZASYON

Bu tip Kompanzasyon da,motor,transformatör ve balast ile çalışan lambaların reaktif güç ihtiyacını sağlamak için kondansatör alıcının uçlarını paralel olarak bağlanır. Kondansatörler
,alıcılarla beraber devreye girip çıktığından şalter,sigorta ve deşarj direnci kullanılmaz. Bu tip kompanzasyon balast ile çalışan lambalar ile sık sık devreye girip çıkmayan sabit yüklü büyük güçlü motor devrelerinde kullanılır. Motor devresine bağlanacak kondansatör gücünün uygun seçilmesi gerekir. Motor devreden çıktığında aşırı kompanzasyon,motorların kendi kendine uyartılmasına neden olur. Yıldız-üçgen şalterlerle yol verilen senkron,kondansatörler stator sargıları uçlarına paralel bağlanır. Yıldızdan üçgene geçme esnasında şarjlı olan kondansatörler kısa bir süre şebekeden ayrılır ve fazlar ters olarak tekrar şebekeye bağlanırlar. Bu durum darbe akımlarını meydana getirir. Motor şebekeden ayrıldığı anda kinetik enerji ile dönmeye devam eder. Kondansatör tarafından uyarılır ve bir süre generatör olarak çalışma devam eder. Bu durumda sargıları yıldız bağlı motor ucunda çalışma geriliminin iki katı bir gerilim indüklenir.
Bu sakıncaları nedeni ile kondansatörlerin stator sargıları uçlarına direkt bağlantılar,gücü 25 kw’ a kadar motorlar da kullanılabilir.
Daha büyük güçteki motorlar için motor üçgene geçtikten sonra kondansatörler ayrı bir şalter üzerinden motor sargılarına paralel bağlanır.
Dikkat ederseniz münferit kompanzasyon kontaktörünü üçgen kontaktörün açık kontağı üzerinden enerjilendirilmesi gerektiğini belrtmiştim.

Sık devreye girip çıkan yüklerde neden uygulanmaz ? boşta çalışma akımına kafayı taktın boşta çalışma akımı az olduğundan konulması gereken kondansatör gücüde az çıkacak.Konuyu buraya getirmeye çalışıyorsun. Bende diyorum devreye sık girip çıkan motorlarda bu yöntem uygulanmaz. Şimdi anlayabildiniz mi?
Yapılan hesaplamalar etiket değerlerine göredir. Nominal akım,nominal yük. Cosq'yu 0,8 kabul ettik. Soruyu soran arkadaşın varsayımlarıyla hareket ettik.Herhangi bir durum için yorum yapmadık.Soruyu soran kişi daire testere abi bu yük değişken çoğu zamanda boşta çalışıyor demedi.
Genelde sürekli yükte çalışan motor(en çok gerçekleşen durum) için boşta çalışma akımını referans alıp münferit kompanzasyon yapmak ne kadar mantıklı sizde bunun cevabını düşünüp verin derim...
 
Son düzenleme:
sen;motorun markasını ne nerde ve nasıl çalıştıgını tam yukte olup olmadıgını sormadan etmeden 20 kvar dersen yanılırsın ne bunu bir turlu anlamak istemeden birde kondansator gucu hesap ederken o kadar hesaba kitaba gerek yok eger cos q 0,8 kabul edip 1,00 çıkarmak istiyorsa kaç kva oldugunu bul ve 0,55 çarp sonuc degişmez ilk once senin ismin gibi sistem analizi şart ben bu işin kitabınıda okudum tecrubesinide kazandım bunu aklına yazıver
 
sen;motorun markasını ne nerde ve nasıl çalıştıgını tam yukte olup olmadıgını sormadan etmeden 20 kvar dersen yanılırsın ne bunu bir turlu anlamak istemeden birde kondansator gucu hesap ederken o kadar hesaba kitaba gerek yok eger cos q 0,8 kabul edip 1,00 çıkarmak istiyorsa kaç kva oldugunu bul ve 0,55 çarp sonuc degişmez ilk once senin ismin gibi sistem analizi şart ben bu işin kitabınıda okudum tecrubesinide kazandım bunu aklına yazıver

Sn ibrahim size karşı kabalaşmak istemiyorum bende 30 senedir bu mesleğin içindeyim. Ben bu işin kitabınıda okudum diyorsunuz 0,55 gibi uydurma bir değerle çarpalım diyorsunuz KVA (Görünür güç) olduğunu buluruz diyorsunuz !
Kondansatör gücü birimi KVAr 'dır yani Kilovoltamperreaktif.
Bu açıklamalarınızdan sonra ben bu konu hakkında artık hiç yorum yapmayacağım zaten söylenmesi gereken herşeyi söyledim. (Sürekli ve aradabir boşa çıkan motora münferit kompanzasyon yapılmasının uygun olmadığınıda belirttim).Sizde sözünüzü yerine getirip analizörle ölçüm yapıp motor etiket değerini yükteki değerlerini fotolarla görsel olarak verirseniz gereksiz açıklamalara mahal vermemiş oluruz.
 
Son düzenleme:
tmm analizor kardes bunu işlemi yapcam ve fotolarla soylıcem (ofkesini yenen adam her zaman için kazanmıştır duyguların ile degil aklınla hareket et)
 
tmm analizor kardes bunu işlemi yapcam ve fotolarla soylıcem (ofkesini yenen adam her zaman için kazanmıştır duyguların ile degil aklınla hareket et)

Motorun çektiği akım etiket değerinde nominal yükte olsun. Motor etiketinin fotoğrafını çekin. Analizör ekranının her parametre'yi gösterdiği andaki fotoğrafını çekin. Yapmışken güzel bir deney olsun. Bağladığınız kondansatörün fotoğrafını çekin. Tekrar tekrar tartışmaya mahal verecek bir durum söz konusu olmasın. Teşekkürler...

Marka önemli olmasın ibrahim bey yükte etiket değerinde nominal değerde olsun. Daha sakin bir değerlendirme yaparız. Bence güzel olur.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,837
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst