3 tekerlekli motosikletimin hız ve menzilini arttırmak için akü hakkında yardım talebi

izmirli_m

Katılımcı Üye
Katılım
22 Ara 2019
Mesajlar
768
Puanları
58
Ah enerji birimi değil, Wh ile karıştırıyor olabilirsin.

Aynı özellikteki akülerin seri bağlantıda Ah sabit kalır ifadeside teoriktir,
iç dirençlerden ötürü bir miktar kayıp olur ve Ah biraz düşer.

Bunun yanında akü üzerinde yazan Ah değerini ancak ideal koşullarda sağlayabilir.
Yani 20 Ah akü gerçekte 1 saat boyunca 20A bile veremez,
Muhtemelen 10 saat boyunca 2 amper verebilecek bir yapısı vardır.
Datasheet lerde discharge current - battery capacity kısmına bakabilirsiniz.
Evet bende sizin baktığınız pencereden baktım. Siz haklısınız.
Ben farklı bir pencereden bakınca olayı farklı görüyorum. Ama ben bu konuyu tartışma taraftarı değilim kesinlikle. Teorik olarak ispatlanmış olan bir şeyi de tartışmaya açıp beyinleri bulandırmanın bir mantığı olduğunu hiç sanmıyorum doğrusu.
 

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,514
Puanları
108
Evet, orayı okudum ama konu çok dağılmış ve başka bir noktaya doğru evrilmiş. Bu yüzden burada ve basitçe beni aydınlatırsanız minnettar olurum. Peki, menzili iptal ediyorum. Çünkü şu anda 45-50km'yi görmekte son yaptığım menzil testinde. Ben, 31-32km/s olan max hızı arttırmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
İlave bir akü ile maksimum hız yükselir ama beyin denilen kontrolcü içindeki kondansatörlerin voltajının uygun olması gerekiyor. 6 adet akü gerilimi 72 volttur ama tam şarjlı durumda 86 volt civarı olur. 100 voltluk kondansator kullanılmış ise olur. 10 km civarı hız yükselir.
 

huh

Paylaşımcı üye
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
1,034
Puanları
108
Gerilimi yükselterek dc motorun devrini yani hızını arttırmayı amaçlamak hatadır. Motor bir süre sonra emekliliğini isteyecektir.

Hız için sağlıklı olan tek çözüm, bence motoru yeni ve daha hızlı bir motor ile değiştirmektir.

Akü arttırımı sadece menzili arttırır.
 
Konu Sah
D

denizbay1

Üye
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
53
Puanları
3
Yaş
38
Hız demek güç demektir. Yani daha güçlü bir motor olması gerekiyor. Yani demek istediğim şey motorsikletinizin üzerinde ki elektrikli motorun daha güçlü bir motor ile değiştirmeniz gerekir. Yada Kg eksilmesi ile bu mümkün olur. Şu an ki sistemi baştan sona değiştirmeniz anlamına gelir.

Aslına bakarsanız bir de şu konu var. Bu motorsiklet üreticisi neden tek bir akü kullanmamış acaba? Mesela neden tek bir akü 12 volt 150 ah lık kullanmamış ta gitmiş 5 akü kullanmış acaba? Durmadan şu aküler ile ilgili seri paralel bağlantı soruları gelip duruyor. Paralelde Ah artar. Seri bağlantıda sabit kalır? Peki Seri bağlantı ile 20 ah ta kalıyorsa eğer, bu motorsiklet üreticisinin hiç beyni yok değil mi?

Bir sormak lazım bence neden böyle bir yöntemi kullanıyorsunuz diye?
Hayır, üzerindeki motor 1000W'lık bir motor ve bu modifikasyon için fazlasıyla yeterli diye düşünüyorum. İkinci sorunuzu ise aynen bende merak etmiş ve kendi kendime sormuştum. Peki, siz bu konuda ne diyorsunuz? Neden tek bir güçlü akü yerine, 5 adet tek tek akü kullanıyorlar? Tek bir akü kullansak ne olur, bir arıza yaşanır mı?
İlave bir akü ile maksimum hız yükselir ama beyin denilen kontrolcü içindeki kondansatörlerin voltajının uygun olması gerekiyor. 6 adet akü gerilimi 72 volttur ama tam şarjlı durumda 86 volt civarı olur. 100 voltluk kondansator kullanılmış ise olur. 10 km civarı hız yükselir.
Evet, şu ana kadar gördüğüm kadarıyla (hiç aksini görmedim) +1 aküyü daha bağlayabiliyoruz bu beyinlere. Fakat 2. aküyü bağladığın an yanıyor. Sanırım bu beyinlerin +1 töleransı mevcut. Umarım tek gördüğüm olumsuz örnek ben olmam bu arada :) Çarşamba günü aküyü takviye yapacağız çünkü...
Gerilimi yükselterek dc motorun devrini yani hızını arttırmayı amaçlamak hatadır. Motor bir süre sonra emekliliğini isteyecektir.

Hız için sağlıklı olan tek çözüm, bence motoru yeni ve daha hızlı bir motor ile değiştirmektir.

Akü arttırımı sadece menzili arttırır.
Hayır, yanılıyorsunuz çünkü detayı bilmiyorsunuz. Motosikletin elektronik aksamında motoru korumak için ani/sert kalkış özelliği sınırlandırılmış. Beyinde diyelim... Özetle, bu kabloyu söktüğünüzde motosiklet çok atik bir şekilde kalkış özelliği kazanıyor ki, hatta patinaj yaparak bir anda fırlıyor. Soketi taktığınızda ise tam tersi oldukça yumuşak, yavaştan hızlıya kademe kademe hız yükselterek gidiyor. Yani 6 akü de olsa, bu özellik aktif olduğu sürece (ki aktif) motor zarar görmeyecektir, çünkü hala yavaştan hızlanacak. Zaten 1000W'lık bir motor ve 10Km/s'lik bir artış (yani max 40km/s) bu motora herhangi bir zarar vermeyecektir.
 
Son düzenleme:

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
112,477
Mesajlar
791,689
Kullanıcılar
413,340
Son üye
Adnancebeci
Üst