12V araba aküsünü şarj etmek için şarj cihazı/modülü

tan er

Üye
Katılım
28 Şub 2018
Mesajlar
207
Puanları
1
Merhaba,
12V 70 Amper bir araç aküm var. Bu aküyü şarj etmek için piyasadaki kaliteli şarj cihazları 300, 400tl civarında.
Ekonomik olması için elimdeki notebook adaptörünü 19V 3,9A çıkışlı ana güç kaynağı olarak kullanacağım.
Kullanacağım modül ise XL4016 Dc-Dc Akım Voltaj Düşürücü Regülatör Güç Kaynağı 9A 300W .
Bu cihaza adaptörü bağlayıp 14.4 V 3,5 amper sabit çıkış ile ara ara kontrol ederek aküyü şarj edeceğim.
Ancak ara ara kontrol etmemek için XL4016 çıkışına bağlayabileceğim ayarlı voltaj kesici olarak ne önerirsiniz?
Saygı değer ustalara şimdiden teşekkürler.
 
Merhaba,
12V 70 Amper bir araç aküm var. Bu aküyü şarj etmek için piyasadaki kaliteli şarj cihazları 300, 400tl civarında.
Ekonomik olması için elimdeki notebook adaptörünü 19V 3,9A çıkışlı ana güç kaynağı olarak kullanacağım.
Kullanacağım modül ise XL4016 Dc-Dc Akım Voltaj Düşürücü Regülatör Güç Kaynağı 9A 300W .
Bu cihaza adaptörü bağlayıp 14.4 V 3,5 amper sabit çıkış ile ara ara kontrol ederek aküyü şarj edeceğim.
Ancak ara ara kontrol etmemek için XL4016 çıkışına bağlayabileceğim ayarlı voltaj kesici olarak ne önerirsiniz?
Saygı değer ustalara şimdiden teşekkürler.
Çok güzel bir tasarıma benziyor sadece ara ara neden kontrol edilmesi gerektiğini anlamadım? Patlar filan diye mi? 14,4 volt tam kaynama sınır güvenlik voltajı. Akünün kapaklarının açılmasına bile gerek yok. Voltajının yükselmesinden mi endişe ediyorsunuz? XL4016 voltaj yükselmesine izin vermiyecek zaten, çünkü sabit 14,4v vermiş oluyorsunuz ve 14,4 voltaja geldiğinde akım çekme olayı otamatik sonlanmış olucak 😬
 
Ön bilgi olarak araba 2,3 gün yattığında voltaj 12.0-12.1 e kadar düşüyor. Yani akünü durumu vahim.
XL4016 yı epey inceledim. Bir çok ucuz cihaz içinde amperinin 9A gibi güçlü olması(genellikle akü şarjı için ihtiyacın en az 2 katı değerinde güçlü bir modül olması öneriliyor) Soğutucuların büyüklüğü ile akım ve amperin ayarlanıyor olması çok büyük avantaj. Cihazı 40 liraya satın aldım.
Henüz arabadan aküyü söküp şarj etmek için fırsat bulamadım.
Çıkış değerini 14.4V ye ve amperi 3,5'e ayarladığımda akü ilk etapta muhtemelen 3.5 amper çekip voltajı 12 küsür voltta çekebilir. Akü doldukça amper aşağıya düştükçe voltaj da 14.4 volta doğru yükselmeye başlayacaktır. Akü voltajı 14.4 volta geldiğinde çektiği akım muhtemelen 1 amperin altında olabilir.(bunların hepsi tahmin)
Bu şekilde olduğunu varsayarsak 14.4V olduğunda akü tam kapalı EFB tip akü olduğu için kapaklarını çıkarıp kaynamayı görmek veya sülfatların çözüldüğünü gözlemlemekde mümkün olamayacak. 14.4 de iken akünün ısınıp ısınmadığını devamlı kontrol altında tutmak lazım. Akü ısınırsa bu istenmeyen bir durumdur çünkü ventillerden oluşacak bir gaz kaçağı elektrolit seviyesinin aşağıya düşmesine sebep olur ve bu istenmez.
Bu sebeple 14.4 e geldiğinde şarjı sonlandırıp aküyü 1 gün dinlendirip daha sonrada 13.8 yüzey voltajında bir müddet daha tutmak istiyorum.
 
Ön bilgi olarak araba 2,3 gün yattığında voltaj 12.0-12.1 e kadar düşüyor. Yani akünü durumu vahim.
XL4016 yı epey inceledim. Bir çok ucuz cihaz içinde amperinin 9A gibi güçlü olması(genellikle akü şarjı için ihtiyacın en az 2 katı değerinde güçlü bir modül olması öneriliyor) Soğutucuların büyüklüğü ile akım ve amperin ayarlanıyor olması çok büyük avantaj. Cihazı 40 liraya satın aldım.
Henüz arabadan aküyü söküp şarj etmek için fırsat bulamadım.
Çıkış değerini 14.4V ye ve amperi 3,5'e ayarladığımda akü ilk etapta muhtemelen 3.5 amper çekip voltajı 12 küsür voltta çekebilir. Akü doldukça amper aşağıya düştükçe voltaj da 14.4 volta doğru yükselmeye başlayacaktır. Akü voltajı 14.4 volta geldiğinde çektiği akım muhtemelen 1 amperin altında olabilir.(bunların hepsi tahmin)
Bu şekilde olduğunu varsayarsak 14.4V olduğunda akü tam kapalı EFB tip akü olduğu için kapaklarını çıkarıp kaynamayı görmek veya sülfatların çözüldüğünü gözlemlemekde mümkün olamayacak. 14.4 de iken akünün ısınıp ısınmadığını devamlı kontrol altında tutmak lazım. Akü ısınırsa bu istenmeyen bir durumdur çünkü ventillerden oluşacak bir gaz kaçağı elektrolit seviyesinin aşağıya düşmesine sebep olur ve bu istenmez.
Bu sebeple 14.4 e geldiğinde şarjı sonlandırıp aküyü 1 gün dinlendirip daha sonrada 13.8 yüzey voltajında bir müddet daha tutmak istiyorum.
Sen illa voltaj kesilsin ve hatta haberim olsun istiyorsun :) E o zaman, akım 3,5 amper geçireceğin için ve güvenlikli olsun diye Röle'li ve buzzerli bir devre çizeyim istermisin? 14,4 voltajına ulaşınca voltaj kesilicek ve buzzer ötmeye başlıyacak :)
 
Sen illa voltaj kesilsin ve hatta haberim olsun istiyorsun :) E o zaman, akım 3,5 amper geçireceğin için ve güvenlikli olsun diye Röle'li ve buzzerli bir devre çizeyim istermisin? 14,4 voltajına ulaşınca voltaj kesilicek ve buzzer ötmeye başlıyacak :)
Memnun olurum :)
 
Tamam şemayı hazırlayacam bu akşam. Lehim yapmayı veya başkasına yaptırmayı biliyorsundur diye düşünüyorum. Parçaları alıp birleştirmen gerekicek :)
Hazırlanacak devreyi XL4016 nın çıkışına monte edeceğim değil mi?
Tamam şemayı hazırlayacam bu akşam. Lehim yapmayı veya başkasına yaptırmayı biliyorsundur diye düşünüyorum. Parçaları alıp birleştirmen gerekicek :)
Bu cihaz nasıl sizce XL4016 dan daha iyi değil mi?
https://tr.aliexpress.com/item/32803688263.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.709a2e0eFtlOTn
 
Son düzenleme:
20210911_004748.jpg

Resimdeki malzemeleri al, hepsini çizdiğim gibi birleştir. Çalışması gerekiyor. Baya basit bir şema bence. Uçlara + ve - dikkat et. XL4016'nın çıkışını bu çizdiğim şeyin girişine bağlıyacaksın. Sonra XL4016'dan ayarla 14,4V'a ve ayarladıktan sonra bu çizdiğim devrede trimpot ile yeşil ışık yanana kadar ayarla. Sonra aküye bağla. Akü dolduğunda yani 14,4v'a geldiğinde yeşil ışık yanacak ve buzzer ötecek. Ve şarj işlemi kesilmiş olucak bu esnada. Çünkü röle devreye giricek 😬 Röle 12v'tur. Buzzer 12v'tur.

Ben daha basit olsun istiyorum diyorsan, buzzer'sil gitsin. Kırmızı led'i sil gitsin.
Öyle yaparsan 2 malzeme eksiliyor.
Ve bu durumda akü voltajı 14,4v'a ulaştığında sadece yeşil ışık yanıcak ve aküye giden elektrik kesilmiş olucak. Yeşil ışıktan dolduğunu anlıyacaksın.
 
Son düzenleme:
Herhangi bir sorun yasamassin örnek akü doldukça çektiği akım azalicak dolu seviyeye geldikçe düşük akımda şarj olucak garanti olsun diye uygun watt li seri ampul köy araya ben uzun yıllardır bu şekilde kullanıyorum kısa mesafe yaptığim halde akü 7 yil oldu
 

Forum istatistikleri

Konular
128,167
Mesajlar
915,614
Kullanıcılar
449,931
Son üye
mecuxell

Yeni konular

Geri
Üst