0-10 V nedir?

redwhite69

Üye
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
55
merhaba arkadaşlar bizim bir makinemiz var üzerinde dc motor var fakat sürekli arıza yapıyor ve motorun yeniside çok pahalı ingiltere'den geliyor. bizde ac motor takmayı düşünüyoruz. dc motorun sürücüsünde 0-10 volt çıkışı var, elimde de omron varispeed v7 sürücü var. bununda analog girişi var. dc sürücüden 0-10 volt ile bu sürücüyü kontrol edebilirmiyim? ayrıca diğer sorum ise ac sürücünün analog frekans referansı terminaline dc bir gelirim verince aynı şeiklde kontrol edebilirmiyim? yada 0-10 volt dc midir nedir?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Mantıken olur. 0 V gerilim için alt frekans, 10 V için üst frekans belirlersin.

Ancak,

Devir sayın çok düşükse AC morotun aşırı ısınabilir. Harici soğutmak gerekir.

AC motorda kayma olayı vardır. Motora verdiğin frekans ile dönme devri biraz farklı olur. Prosesini incelemek gerekir. Bu devir sayısı yüke bağlı olarak daha da düşebilir.

0-10V dediğimiz şey DC'dir. Bence en uygunu 0-10V'u 4-20 mA'e dönüştürerek kullanmaktır. Bu konu ile ilgili daha önce bir soruya verdiğim detaylı cevap vardır. Taratırsanız bulabilirsiniz.
 
Bence;
İlk olarak imalatçı niye AC değilde DC motor kullanmış? Onu incelemek lazım. Ona göre AC motor ve drv olur denebilir.
Motorun gücü nedir? Kaç volt, kaç amper?
DC motor sürücüyü 0-10V ilemi kumanda ediyorsunuz? Bunu PLC ilemi yoksa potlamı kontrol ediyorsunuz?
Türkiyede üretilen DC motorları incelediniz mi?
 
Dc motorların torku ac motora kıyasla %30 fazladır.Aynı güçteki ac motor yeterli gelmeyebir.kumanda devresi çalışabilir
 
Bence;
İlk olarak imalatçı niye AC değilde DC motor kullanmış? Onu incelemek lazım. Ona göre AC motor ve drv olur denebilir.
Motorun gücü nedir? Kaç volt, kaç amper?
DC motor sürücüyü 0-10V ilemi kumanda ediyorsunuz? Bunu PLC ilemi yoksa potlamı kontrol ediyorsunuz?
Türkiyede üretilen DC motorları incelediniz mi?

bunu da düşündük üzerindeki dc motor 330 watt 110volt stator sargısına sabit geliyor. endüvi sargılarına sürücü ile 0-110volt vererek kontrol ediyor.
motor redüktörlü 4000-210 d/dk
yani 4000/210=19 katı düşürüyor gücüde 19 kat artarsa 330*19=6270 6270/736=8,5Hp falan oluyor
takacağım ac motor da redüktörlü ve 1400/210d/dk olacak
yani 1400/210=6,6 katı düşürüyor. 1,1kw takmayı düşünüyoruz 1,1*6,6=7260watt 7260/736=9,8hp güce falan gelir tabii ki hesaplamam doğru ise ki fazla güç gerekmiyor sadece silindir çeviriyor.

makinenin üreticisi ucuz old. için dc kullandığını düşünüyorum hem daha az enerji harcadığından hemde sürücüsü de ucuz olduğundan kullanmış olmalı. ama ben ac kullanmayı düşünüyorum. ayrıca elimdeki ac sürücünün tüm komutlarını ayarladım analog giriş terminaline 5 volt dc verdim ama ekranda CAL hatası alıyorum açıklaması plc den düzgün sinyal gelmiyormuş 0-10volt nedir diye sorma sebebim bu. dc verdiğim halde kontrol edemedim. ayrıca ilk defa deniyorum sürücülerden pek anlamam omron varispeed v7 kullanmış olan varsa analog kontrolü hakkında bilgi verebilirmi?
 
Son düzenleme:
motor kısmında arkadaşlar açıklama yaptılar tekrar anlatmaya gerek yok dc sürücüdeki 0-10v u kullanabilmen için gnd leri birleştirmen gerekir
 
DC motor kontrolüne gelen start stop kontaklarını AC sürücünün start stop girişine bağlarsın.
DC motor kontrolünün hız bilgiside 0-10V olarak geliyordur. Bunuda DC sürücüden çıkarıp AC sürücünün analog girişine bağlarsın.
Ayrıca DC motor arıza için kontak çıkışı varsa bunuda AC sürücüde bulunan arıza kontak çıkışına bağlarsın.
Bu şekilde DC motor sürücüsünü devreden ayırırsın.
Şema olmadan bu kadar yardımcı olabiliyorum.
 
DC motor kontrolüne gelen start stop kontaklarını AC sürücünün start stop girişine bağlarsın.
DC motor kontrolünün hız bilgiside 0-10V olarak geliyordur. Bunuda DC sürücüden çıkarıp AC sürücünün analog girişine bağlarsın.
Ayrıca DC motor arıza için kontak çıkışı varsa bunuda AC sürücüde bulunan arıza kontak çıkışına bağlarsın.
Bu şekilde DC motor sürücüsünü devreden ayırırsın.
Şema olmadan bu kadar yardımcı olabiliyorum.

yardımın için teşekkürler. makine üzerinde denemedim ama regüleli dc güç kaynağından ac sürücümün analog girişine hız kontrolü vermeye çalışıyordum beceremiyordum. sonunda buldum. şuan dc bir kaynaktan analog girişe gerilimle oynadıkça hız kontrolü yapabiliyorum. start-stop butonunu bağlamak kolay iş. arıza kontak çıkışı nedir nasıl olacak onu bilmiyorum motorum yanarsa veya aşırı akım çekerse makineyi durdurmak için bir kontağa ihtiyacım olacak. ac sürücüde çalışıyorum veya durdum gibi bir kontak varmıdır? onu bulmam lazım
 
evet arkadaşım senin işin olur. varispeed ile bu sorununu 0/10v referans voltajı ile kontrol edebilirsin.
 
İnverterlerde tabiyki çalışıyor ve arıza kontakları mevcuttur.Fakat bunları inverter parametrelerinden aktif yapman gerekir.Bunun içinde inverterin kullanma kılavuzuna ihtyaç var.Eğer kullanma kılavuzun yoksa inverteri sağlıklı çalıştırman çok zor veyada hiç çalıştıramazsın.şöylede bişey var inverter bişekilde korumaya geçmişse zaten kendini stoplayıp çıkışını kesecek ve inverter ekranında hangi sebepten dolayı korumaya geçtiğini göreceksindir.ayrıca senin inverterin üzerindede 10v çıkışı vardır diye tahmin ediyorum bunuda bir pot yardımıyla kontrol edebilirsin. ama bunun çıkışınında hangi terminalden olduğunu bilmen için inverterin kullanma kılavuzuna ihtyacın var.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,612
Mesajlar
919,023
Kullanıcılar
450,614
Son üye
goktug59

Yeni konular

Geri
Üst