İnvertörlü Devrede Motor Bağlantıları Nasıl Olmalı

m-usta-fa arkadaşım öncelikle teşekkür ederim.10 yıldır tekstilde elektrik teknisyeni olarak çalışıyorum ve bana daha önce bu bilgi verilmişti inanmamıştım ama bir kaç denemeyle doğru olduğunu gördüm 1.si motor dengesiz çalışır 2. fazla akım çeker 3.inverter normalden fazla trip'e geçer 4.max 1ay içerisinde modül yanar veya motor kavrulur inanmayanlar denesinler ancak ondan sonra hak vereceklerdir ne olursa olsun invertörü 3fazla değilde tek fazla besliyorsak motor köprüleri üçgen olacaktır teşekkür ederim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
ışıkotomasyon arkadaşa aynen katılıyorum.Motoru frekansını değiştirerek çalıştırız arkadaşlar bunu unutmayalım.Ayrıca motorun nasıl bağlanacağı motorun üzerindeki etikette yazılıdır. Buna göre yıldız 220 üçgen 380 yada yıldız 380 üçgen 660 gibi
bu faz-faz arasındaki voltajların ne olduğunu belirtir.Buna göre de genelde 3 fazlı sürücü kullanıldığında motor etiketinde yazan bilgiye görede (genel olarak konuşuyorum) genelde üçgen bağlantı yapılır.
 
yunus,bir soru sordun forumu allak bullak ettin:) her kafadan farklı bir ses çıktı.artık bunları yorumlayıp doğru cevabı bulmak sana kalmış.kolay gelsin.
 
biz böyle bir milletiz işte ...... türkçeyi kullanma üslubuma değinilmiş.kusura bakmayın sayın otomasyoncu arkadaşlar.konu hakkında açıklama yaparken sizden izin alınacağını,konu hakkında yorum yaparken sizi destekleyen yorumlarda bulunacağımı unutmuşum.öyle ya siz bu işlerin profosyenelisiniz.herşeyden siz anlıyorsunuz maaşallah.yorumlara ,bilgilere ,tecrübelere önem veren yok,herkes işine geldiği gibi yorumlayıp ürünü ön plana çıkarıyor.çözüm üzerine bilgi yok.yok bu invertör iyi,yok invertör arıza yapıyor....bu sitelerin amacı insanlara bilgi vermek üzerine kurulmalıdır.bilgi vermek yerine sadece firma reklamı yapılmaktadır.yazık çok yazık....kırmızı noktalı siteye yazı yazmamak en iyisi.
kendileri yazıp kendileri okusunlar.bide elektrik mühendisi yazıyor kırmızı------ben dün olmadım mezun.yıl 92.itü.invertörüde dün görmedim,konuşmayı, yazı yazmayı bu forumda öğrenmedim .öğrenmeyede niyetim yok.forumunuz size hayırlı uğurlu olsun .....hayrını görün demekten başka bir söz bulamıyorum.yazdığım yazıda uslup ile ilgili rencide edici hiç bir kelime göremedim.siz görmüşsünüz bravooooo hocam diyebilirim size...
 
merhaba arkadas lar
şimdi inverter motorlar motor etiketi ve inverter çıkış voltajına göre bağlanmaktadıryani size şöle söleyeyim 1 faz girişli inverterlerin çıkışı 3*220v çıkışlıdır ve motor bağlantısı etiketteki 220 v e göre yapılmalıdır. şayet inverter girişi 3 faz 380 volt ise inverterin çıkışı 3*380 v dir ve motor bağlantıları motor etiketindeki 380 v ye göre yapılmalıdır . ancak bazı inverterlerde bu şartlar değişmektedir örneğin abb sürücülerde bu olay iki şekildede yapılabilmektedir bağlantı ne olursa olsun invertere motorun bağlantısına göre gerekli motor değerlerini yazmanız yeterli gelmektedir inverter motoru tanıdıktan sonra auto tune yaptıktan sonra motor normal çalışmaya başlamaktadır . isterseniz size telefonımu vereyim daha fazla bilgi için 0282 650 19 68 ismim ahmet
 
Sn.çözüm ortağı tespitleriniz güzel ve yerin da ama

ancak bazı inverterlerde bu şartlar değişmektedir örneğin abb sürücülerde bu olay iki şekildede yapılabilmektedir bağlantı ne olursa olsun invertere motorun bağlantısına göre gerekli motor değerlerini yazmanız yeterli gelmektedir

Bunun özellikle 3~ girişli invertere 220v sargı gerilimine sahip motor bağlanması durumunda (Yıldız yeya üçgen olabilir) gerçekleştiğini özellikle dikkat çekerek belirtmekte fayda var.

Zira yanlış anlaşılabilir. Sizde belirtmişsiniz ama, ilave olarak özellikle dikkat çekmek istedim.

Doğru olmakla birlikte, belirli bir süre sonra sürücünün değişik sebeblerden dolayı değiştirilebileceğini düşünerek (Tekrar Auto-tune yapmak unutulabilinir) şahsen benim tercih edebileceğim bir bağlantı değil.

Saygılarımla
 
arkadaşlar bunda düşünülecek bir şey yok motoru şebekeye bağlar gibi düşünün etiketinde neyse odur . yok ben buraya sürücü bağlıyorum diye farklı bir bağlantı söz konusu olamaz.
motorun etiketinde üçgen 380 yazıyorsa üçgen bağlarsın
etiketinde yıldız 380 yazıyorsa yıldız bağlarsın.

üçgen 380 yazan motoru yıldız bağlarsan verimi düşürürsün

yıldız 380 yazan motoru üçgen bağlarsan arkasından bir bardak soğuk su içersin ;D
 
sayın kertenkelebek'ten alıntı: üçgen 380 yazan motoru yıldız bağlarsan verimi düşürürsün
peki ya üçgen 380 motoru yıldız ve 220 volt 3 fazla beslersen ne olur?
 
nasıl besleyeceğini açıklarmısın

zaten beslesen bile sargılar 380v a dayanabileceği için 220v potansiyel fark olan 3 faz verirsen yine verim düşer. motora bişi olmaz.
 
inverterle besleyeceğim.220 tek faz girişli,3 faz çıkışlı inverterler genelde 3 faz 220 çıkış verir.
380 volt üçgen demek sargı başına 380 volt düşüyor demek.yıldız bağlarsanız sargı başına 380/kök 3 yani 220 volt düşer.
eğer bu motoru yıldız bağlayıp 220 volt verirseniz,sargı başına 220/ kök 3 yani 127 volt düşer.
Motorlarda akımı hesaplarken sadece ohm kanununa bakılmaz.Yanı ı=u/r ise bu u azalırsa ı da azalacak demek değildir.
çünkü bu motor atıyorum 5 kW olsun,o 5 kW lık gücü üretene kadar asılacak şebekeye.
başka bir değişle P=U.I ise I=P/U dur. Ve motorum gücü sabit düşünüldüğünde U azalınca I artacaktır.
Bu durumda motor fazla akım çekecektir ve termik koruma ya da aşırı akım korumaları iyi çalışmazsa motor yanacaktır.
Denemesi bedava değil ama eğer voltajı az da olsa değiştireceğiniz bir düzeneğiniz varsa (bir güç kaynağı ve teyp motoru bile olur) bunu deneyebilirsiniz.Ben denedim.
İnşallah işinize yarayan şeyler yazmışımdır.
Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,237
Mesajlar
916,082
Kullanıcılar
450,046
Son üye
premier92

Yeni konular

Geri
Üst