Motorlarla alakalı 3 soru

frhtzkan1

Üye
Katılım
21 May 2017
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
31
1-Üç fazlı asenkron motorda rotor direnci=rotor reaktansı olursa ne olur?

2-Bir asenkron motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

3-Bir DC motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

Bu 3 sorunun cevabı hakkında bilgisi olanlardan yardım talep ediyorum. Üniversite sınavım için lazım bana bu sorular. Biraz tecrübeye dayalı.

KISACA CEVAPLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
1-Üç fazlı asenkron motorda rotor direnci=rotor reaktansı olursa ne olur?

2-Bir asenkron motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

3-Bir DC motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

Bu 3 sorunun cevabı hakkında bilgisi olanlardan yardım talep ediyorum. Üniversite sınavım için lazım bana bu sorular. Biraz tecrübeye dayalı.

KISACA CEVAPLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
1 rotor direnci oldugu zaman motor normalden fazla akim ceker ve isinma sorunu ortaya cikar 2 asekron motorlarin kutup sayisinin armasi sonucu donme momentinin kuvvetide artacagindan surtunme katsayisini azaltir ayni mantik dc motorlar icinde gecerlidir not ben mesleklisesi mezunu degilim cvp larim tecrube sonucu elde ettigim bilgilere dayalidir
 
Bazı durumlar tecrübe ile anlaşılıyor. İnternette ne kadar araştırma yaptıysam göremedim bu bilgileri.Çok teşekkür ederim değerli bilginizi benimle paylaştığınız için. Peki bir de;
-Asenkron motorun besleme frekansı 50 Hz’den 75 Hz’e çıkarıldığında döner alan devri % kaç değişir?

Bununla ilgili edindiğiniz bir bilgi var mı ?
 
Verdiğiniz bilgiler benim için çok değerli çok teşekkür ederim.
 
2 ve 3 . sorunuzdaki ; dc. motorlarda ve ac. asenkron motorlarda kutup sayısı artarsa eğer, ters orantıda devirleri de düşer, devir düştüğü için de dolaylı (indirekt) yoldan yatak (Yağ-yağ filmi) içindeki sürtünmeler, hava direnci kayıpları, vb. bazı iç kayıpları azalmış olur. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,754
Kullanıcılar
449,974
Son üye
umitseyhan

Yeni konular

Geri
Üst