Motorlarla alakalı 3 soru

frhtzkan1

Üye
Katılım
21 May 2017
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
31
1-Üç fazlı asenkron motorda rotor direnci=rotor reaktansı olursa ne olur?

2-Bir asenkron motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

3-Bir DC motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

Bu 3 sorunun cevabı hakkında bilgisi olanlardan yardım talep ediyorum. Üniversite sınavım için lazım bana bu sorular. Biraz tecrübeye dayalı.

KISACA CEVAPLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
1-Üç fazlı asenkron motorda rotor direnci=rotor reaktansı olursa ne olur?

2-Bir asenkron motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

3-Bir DC motorun kutup sayısının artması, sürtünme kayıplarını nasıl etkiler?

Bu 3 sorunun cevabı hakkında bilgisi olanlardan yardım talep ediyorum. Üniversite sınavım için lazım bana bu sorular. Biraz tecrübeye dayalı.

KISACA CEVAPLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
1 rotor direnci oldugu zaman motor normalden fazla akim ceker ve isinma sorunu ortaya cikar 2 asekron motorlarin kutup sayisinin armasi sonucu donme momentinin kuvvetide artacagindan surtunme katsayisini azaltir ayni mantik dc motorlar icinde gecerlidir not ben mesleklisesi mezunu degilim cvp larim tecrube sonucu elde ettigim bilgilere dayalidir
 
Bazı durumlar tecrübe ile anlaşılıyor. İnternette ne kadar araştırma yaptıysam göremedim bu bilgileri.Çok teşekkür ederim değerli bilginizi benimle paylaştığınız için. Peki bir de;
-Asenkron motorun besleme frekansı 50 Hz’den 75 Hz’e çıkarıldığında döner alan devri % kaç değişir?

Bununla ilgili edindiğiniz bir bilgi var mı ?
 
Verdiğiniz bilgiler benim için çok değerli çok teşekkür ederim.
 
2 ve 3 . sorunuzdaki ; dc. motorlarda ve ac. asenkron motorlarda kutup sayısı artarsa eğer, ters orantıda devirleri de düşer, devir düştüğü için de dolaylı (indirekt) yoldan yatak (Yağ-yağ filmi) içindeki sürtünmeler, hava direnci kayıpları, vb. bazı iç kayıpları azalmış olur. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,759
Kullanıcılar
449,976
Son üye
ARALSAN

Yeni konular

Geri
Üst