400 watt Peltier araç soğutma sistemi

http://eng.harran.edu.tr/~hbulut/CamRadyasyon.pdf
ImageUploadedByKontrolKalemi.Com Mobil1482817718.203268.jpg


Sayın diafm Bu tabloya göre , sizin önerdiğiniz sistem sadece ön camdan ve sadece Radyasyon yoluyla gelen bir ısı kazancına eşit Eşit olmuyor mu ? Kalan camları , kaportayı nasıl halledeceğiz :)
Yanlış anlamayın ; keyifle takip ediyorum konuyu ve üslubunuzdan da memnunum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Aklıma bu fıkra geldi.. Ekleyeyim istedim. Saygılar.

Hoca ve arkadaşları aşırı soğukların hüküm sürdüğü günlerde bir iddiaya tutuşmuşlar. Arkadaşları o soğuklarda kimsenin tüm bir geceyi dışarıda hiçbir ateş veya ısı kaynağı olmadan geçiremeyeceğini söylerken Hoca kendisinin bunu yapabileceğini söylemektedir.

Olur, olmaz derken Hoca bir geceyi dışarıda geçireceğini ve bunun karşılığında ise arkadaşlarından bir ziyafet istediğini, yapamadığı takdirde kendisinin ziyafet vereceğini söyler. Bir zaman sonra Hoca hakikaten soğuk bir geceyi dağ başında yalnız geçirir.

Hocanın sağ salim bu işi bitirdiğini gören arkadaşları, gerçekten hiç ateş yakmadan bunu nasıl yaptığını sorarlar. Hoca da karşı dağda bir kulübede yanan bir mum gördüğünü onu düşünüp içinin ısındığını söyler. Bunun üzerine arkadaşları itiraz eder ve hocanın karşı dağdaki bir mumla ısındığını ve iddiayı kaybettiğini söyleyerek ziyafet isterler. Hoca baskı karşısında mecburen kabul eder.

Ziyafet günü geldiğinde Hocanın evinde toplanan arkadaşları yemeği beklemeye başlarlar fakat hoca sürekli yemeğin pişmekte olduğunu söylediği halde yemek bir türlü gelmez. Sonunda “Şu yemeği bir görelim” deyip kalkıp mutfağa giderler ki, Hoca yemeğin bahçede piştiğini söyleyerek onları ağaca astığı koca bir kazanın yanına götürür. Kazanın metrelerce aşağısında bir mum yanmaktadır. Bunu gören arkadaşları. “Yahu Hoca koca kazan bu soğukta mumla kaynar mı?“ deyince. Hoca “İnsan aynı soğukta karşı dağdaki mumla ısınabiliyorsa kazan da elbet kaynar” diyerek onlara derslerini verir.
 
Güzel açıklama olmuş.

klimalı araçlarda ki klimanın güçleri ortadır. tartılaşacak bir şey yok aslında. Klimalı arabaların klima güçleri ne? sadece bu soru olayı netleştirirdi tahminimce.
 
Güzel açıklama olmuş.

klimalı araçlarda ki klimanın güçleri ortadır. tartılaşacak bir şey yok aslında. Klimalı arabaların klima güçleri ne? sadece bu soru olayı netleştirirdi tahminimce.

Önceki sayfada bu bilgiyide paylaştık sayın toyer.
 
http://eng.harran.edu.tr/~hbulut/CamRadyasyon.pdfEkli dosyayı görüntüle 35697

Sayın diafm Bu tabloya göre , sizin önerdiğiniz sistem sadece ön camdan ve sadece Radyasyon yoluyla gelen bir ısı kazancına eşit Eşit olmuyor mu ? Kalan camları , kaportayı nasıl halledeceğiz :)
Yanlış anlamayın ; keyifle takip ediyorum konuyu ve üslubunuzdan da memnunum.
Sn Haldun1, soğutmadan kastım uzun cümlelerim içerisinde geçmişti çok uzatmışım, serinletme, bölgesel serinlik. Yaz mevsiminde sadece fanı açtığımızda bunaltıcı sıcaklık devam eder dışarıdaki havayı içeriye veya içerideki havayı devirdaim gibi serinleme olarak bir etkisi olmaz.
http://eng.harran.edu.tr/~hbulut/CamRadyasyon.pdfEkli dosyayı görüntüle 35697

Sayın diafm Bu tabloya göre , sizin önerdiğiniz sistem sadece ön camdan ve sadece Radyasyon yoluyla gelen bir ısı kazancına eşit Eşit olmuyor mu ? Kalan camları , kaportayı nasıl halledeceğiz :)
Yanlış anlamayın ; keyifle takip ediyorum konuyu ve üslubunuzdan da memnunum.
Sn Haldun1, aslına bakarsanız konu ısı olunca onlarca faktör sıralayabiirz. Siz önemli olan faktörlerden biriniz sunmuşsunuz zaten. Oto klimanın bildiğimiz değeri ile 2.5m3 bir hacme sahip kabin için çok fazla bir değerdir. Ancak neden fazladır? diğer faktörler var. Ev gibi olmadığından dış ortamda bulunduğundan yeteri derecede verimli şekilde soğutma sağlayabilmesi ısı kayıplarını telafi edebilmesi içindir. Ancak bahsettiğim peltier çalıştığı sürece en kötü derecesi 23C olarak yaşadığım için bunaltmaz 'oh dünya varmış' dedirtecek kadar serinletir. Konuyu en iyi tekrar yapıp video ile göstermek olacaktır. Ancak yaz mevsiminde değiliz uygun koşulları sağlayamam. Şu şekilde yaparsanız da kanıtlar şeklinde bir çözüm bulun üretip göstereyim. Arkadaşlar faydalansınlar.
 
Sn Haldun1, soğutmadan kastım uzun cümlelerim içerisinde geçmişti çok uzatmışım, serinletme, bölgesel serinlik. Yaz mevsiminde sadece fanı açtığımızda bunaltıcı sıcaklık devam eder dışarıdaki havayı içeriye veya içerideki havayı devirdaim gibi serinleme olarak bir etkisi olmaz.

Sn Haldun1, aslına bakarsanız konu ısı olunca onlarca faktör sıralayabiirz. Siz önemli olan faktörlerden biriniz sunmuşsunuz zaten. Oto klimanın bildiğimiz değeri ile 2.5m3 bir hacme sahip kabin için çok fazla bir değerdir. Ancak neden fazladır? diğer faktörler var. Ev gibi olmadığından dış ortamda bulunduğundan yeteri derecede verimli şekilde soğutma sağlayabilmesi ısı kayıplarını telafi edebilmesi içindir. Ancak bahsettiğim peltier çalıştığı sürece en kötü derecesi 23C olarak yaşadığım için bunaltmaz 'oh dünya varmış' dedirtecek kadar serinletir. Konuyu en iyi tekrar yapıp video ile göstermek olacaktır. Ancak yaz mevsiminde değiliz uygun koşulları sağlayamam. Şu şekilde yaparsanız da kanıtlar şeklinde bir çözüm bulun üretip göstereyim. Arkadaşlar faydalansınlar.
'Yaz mevsiminde sadece fanı açtığımızda bunaltıcı sıcaklık devam eder dışarıdaki havayı içeriye veya içerideki havayı devirdaim gibi serinleme olarak bir etkisi olmaz.' bu cümle sonrası yazdığım konuya geçmemiş. Devamı; Yaz mevsiminde sadece fanı açtığımızda bunaltıcı sıcaklık devam eder dışarıdaki havayı içeriye veya içerideki havayı devirdaim gibi serinleme olarak bir etkisi olmaz. Ancak bahsettiğim sistemle 20-23C serin hava ile fan devrini fazla yükseltmeden serinlersiniz.
 
Aklıma bu fıkra geldi.. Ekleyeyim istedim. Saygılar.

Hoca ve arkadaşları aşırı soğukların hüküm sürdüğü günlerde bir iddiaya tutuşmuşlar. Arkadaşları o soğuklarda kimsenin tüm bir geceyi dışarıda hiçbir ateş veya ısı kaynağı olmadan geçiremeyeceğini söylerken Hoca kendisinin bunu yapabileceğini söylemektedir.

Olur, olmaz derken Hoca bir geceyi dışarıda geçireceğini ve bunun karşılığında ise arkadaşlarından bir ziyafet istediğini, yapamadığı takdirde kendisinin ziyafet vereceğini söyler. Bir zaman sonra Hoca hakikaten soğuk bir geceyi dağ başında yalnız geçirir.

Hocanın sağ salim bu işi bitirdiğini gören arkadaşları, gerçekten hiç ateş yakmadan bunu nasıl yaptığını sorarlar. Hoca da karşı dağda bir kulübede yanan bir mum gördüğünü onu düşünüp içinin ısındığını söyler. Bunun üzerine arkadaşları itiraz eder ve hocanın karşı dağdaki bir mumla ısındığını ve iddiayı kaybettiğini söyleyerek ziyafet isterler. Hoca baskı karşısında mecburen kabul eder.

Ziyafet günü geldiğinde Hocanın evinde toplanan arkadaşları yemeği beklemeye başlarlar fakat hoca sürekli yemeğin pişmekte olduğunu söylediği halde yemek bir türlü gelmez. Sonunda “Şu yemeği bir görelim” deyip kalkıp mutfağa giderler ki, Hoca yemeğin bahçede piştiğini söyleyerek onları ağaca astığı koca bir kazanın yanına götürür. Kazanın metrelerce aşağısında bir mum yanmaktadır. Bunu gören arkadaşları. “Yahu Hoca koca kazan bu soğukta mumla kaynar mı?“ deyince. Hoca “İnsan aynı soğukta karşı dağdaki mumla ısınabiliyorsa kazan da elbet kaynar” diyerek onlara derslerini verir.
Sn Serkan 48, teşekkür ederim :) alınayımmı sevineyimmi bilemedim :)
 
3500 watt gibi bir değer 3 m3 hacimli havayı sogutmak için çok yüksek bir değer. Burada bir hata olmalı.
arabanın motoru mesela neyle sogutuluyor ?
 
3500 watt elektrik gücü değil soğutma gücü 3.5 kW dir.

Yaklaşık 12000 BTU klimaya denk gelir. ( karşılaştırmanız için yazıyorum ) 12000 btu bir klima ortalama 1.1 kW elektrik harcar.

Yüksek kapasite olması ( ev ortamı ile karşılaştırırsanız ) araçların ısı kazancı ( yani soğutulması gereken değer ) yüksek olduğu için bu değer yüksektir. Toplam kaç m3 hacme sahip diye düşünülebilir ancak durum bu. Bazı araçlarda 9000 btu kapasitesinde olabilir ( hesaba göre motor gücü ısı kazancı v.s. )
 
3500 watt gibi bir değer 3 m3 hacimli havayı sogutmak için çok yüksek bir değer. Burada bir hata olmalı.
arabanın motoru mesela neyle sogutuluyor ?
Sn Toyer normalde 2.3m3 gibi bir hacim araç kabin içindeki boş alan yani atmosfer diyebiliriz. Bu sebeble 500BTU luk değer anlık soğutma ihtiyacı için bölgesel olarak çalıştığı sürece karşılayabilir. Ancak dış etkenlere karşı normal oto klima gibi bir kalkan oluşturmaz Hava kanallarından buz gibi bir hava gelmez 20C-23C arasında bir sıcaklık alıyoruz. Buda en azından klimaya uygun olmayan araç için alternatif daha düşük verimde bir soğutma projesi diyebiliriz. Vallahide billahide tekrar yapacağım ancak mevsim şartlarına göre nasıl test edeceğim onu düşünüyorum. Bir arkadaşımız yönlendirse de ispatlayayım. Çalışmaya ait video kayıtları çekmiştim gönderilecek olan arkadaşlara termometre ile hava çıkış kanalında prob ucu sabit şekilde bir termometrede dışarıdaydı ancak tüm kayıtlarım gitti denizde telefonla gezince. Whatsapptanda tekrar geri getiremedim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,393
Mesajlar
917,209
Kullanıcılar
450,277
Son üye
Hzomero

Yeni konular

Geri
Üst