yolda kalmayan elektrikli araba.

malik_07

Üye
Katılım
7 Ara 2011
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
31
merhaba arkadaşlar. arabamızı elektrikli yapmak isitiyorum. not : bu konuda kararlıyım . fikrim havada kalmayacak.
Bunun için oncelıkle on düzeni indrecegim.
Öncelikle elimde kamyon alternatoru, normal araba alternatoru, çamasır makınesi motoru ve bi kaç tane daha ac motor var. bunlar işime yarar mı.
asıl işi yapacak olan motor ac mi yoksa dc mi olmalı. ac olursa inverter baglantısı yaparım sıkıntı degıl. hangisi daha saglıklı ve ekonomik olur.
bu motorlar haliylen akü ile beslenecek.. AKÜLERİ hem arabanın üst bölümüne yerleştirdiğim güneş panelleri ile hem de (gerektiği zaman yolda kalma durumunda) jenaratorle şarj edecegim. .
şimdiiiiii :) elektrikli motoru baglantı yapmam için arabanın halihazırda bulunan motorunu indirdiğimde önüme çıkan manzara beni ugraştırırmı( şafta bağalamak için gerekirse mili uzatıp kaynak yapmayı düşünüyorum)
arabanın vites kutusu bu durumda iş görür olacak mıdır yoksa düz vites mi olacaktır. Gaz pedalı içinde çinde elektronik pedallar var onu baglamayı düşünüyorum..
SİZDEN İSTEGİM KONUDA EKSİK YADA HATALI Bİ ŞEY VAR MIDIR BUNU İNCELEYİP FİKİR VE BİLGİ PAYLAŞIMI YAPMANIZ .. İYİ ÇALIŞMALAR.
 
Önce en düşük güçteki elektrikli arabanın değerlerini araştırın sonra da buna uygun motor ve akü gurubunun maliyetlerini görün. Kararınızı değiştirebilirsiniz :)
 
Yardımcı olur mu bilmem ama elektrikli forkliftlerin ana motoru ac 2,2 KW onlarda taşıma için kullanılan hidrolik pompası DC motor!
 
Şu biss modifikasyonunu görmüştüm. En sonlarda yakıt bilgisini veriyor normal 1.4 araçlardan aşağı kalır yanı yok. Evet böyle bir bilgi öncülük yapıyor ancak attığın taş ürküttüğün kuşa değermi bu önemli.

Umarım vakıf olursunuz. Kolay gelsin elimizden geldiğince destek oluruz.
 
teşekkürler. forklift motoru da aaraştıracagım. akü var arkadaslar hali hazırda. bence maaliey olacak tek şey su anda motor bulmak gibi geliyor.
İnşallah bende yapıp burada gelişmeleri aktarabilriim. hep birlikte fikir alışverişi yaparak bi şeyler yapabılırız.
 
motor olarak da video sitesinde birisi var çamasır makınesi motoru ile yapmıs ama bana pek inandırıcı gelmedi. 7 kg lık makıneye bille elbiseyi biraz doldurunca suyu altıktan sonra yıgılma yaparak çalışıyor. ama motor sıkma modunda nasıl çalısır bılmem. torku yok gibi bence.
ac motor kullanmak daha mantıklı gibi gelıyor bana sizler ne dersiniz. ( bu arada motora da şarf a da dişli kooyup guc aktarımını o sekılde yapacagım. ) deneme yanılma ile de en uygun dişli sayısını bulana kadar ugrasagım.
 
Bence şu fiat biss modifikasyonunu yapan paylaşımı iyi inceleyin.

Uygun güçte bir motor ile kişi aracın orjinal şanzumanını kullanmış yanlış hatırlamıyorsam. Yani sadece motor sökülüp yerine uygun güçte bir elektrik motoru kullanılıyor.

Motor olarak fırçalı dc motor yerine ac motor kullanmanızı elbette öneririm çünkü fırçalı motorların belli sürelerle Bakım onarımlarının temizliklerinin yapılması gereklidir. Fırçaları biter içeri karbon tozu olur kollektörde kısadevrelere neden olur. Ark oluşması dezavantajdır.

Ac motorda bu olumsuzlukların hiçbiri yoktur ancak tek sorun ac motorun sürülmesidir. Bunun için dizayn edilmiş sürücü kartlarından kullanmalısınız. İleri geri için ise motor faz yinlerinin değiştirilmesi gereklidir. Motorlar trifaze motordur. Yön değiştirmesi sürücü kartları üzerindeki bir yardımcı giriş terminali üzerinden yapılabilmektedir.

Şahsi tavsiyem motor ve sürücü kartı birbirine uyumlu olmalıdır. Muğla üniversitesinde fizik bölümünde bir ara güneş enerjili araç yarışmasına destek vermiştim. Orada motor ve sürücü kartlarının uyumsuzluğu yüzünden çok uğraşılmıştı.

Kolay gelsin.
 
fırçalı motor hakıkında çok fazla olumsuz yorum var o yuzden fırçalı motor asla kullanmam. ac motor içinse sürücü kartı nedir ne işe yarar bilmiyorum. bi elektronikçiye yaptırabılırım diye düşünüyorum ? bi elektronikçi için fazla teferruatlı ve masraflı bı sey oldugunu sanmıyorum
? dc kullanırsam da dogal mıknatıslı yuksek voltlu motor min. 48 v olmasından yanayım...
galıba ek masraf olarak sürücü kartı ve gaz pedalı da eklendi :)
 
DC de olsa AC de olsa bir sürücü kartı gerekiyor.

Neden dersen motora birden akü gerilimini verirsen son devirde dönmek isteyecektir. Düşünün buda durağan haldeki aracın birden maksimum hıza çıkmak istemesidir. Bu motora aktarma mekanizmasına zarar verebilir. Bu nedenle her halukarda iki motor tipindede sürücü kartına ihtiyaç vardır.

Yani sürücü kartı bir nevi gaz pedalının görevini görüyor. Motor devrini kontrol ediyor. Gaz pedalının olduğu yere bir potansiyometre takılacak ve oda sürücü kartı vasıtası ile motor devrini kontrol edecek.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst