Yeni içten yanmalı motor projesi.

İki zamanlı motorun çalışma şeklini dört zamanlıya uygulamış.
Süpap yok diyorlar ama öyle sürgülü açma kapamayada süpap deniliyor. :)
eksoz ve emme girişleri var. süpap yok.
motorda handikap gibi görünen tek şey. piston sekmanında sorun yok dış yüzeye sekman konulrsa motor yağ eksiltecektir bunun için tesla nın yaptığı yöntemle basınçlı havayı 2 ye ayırıp ters yönde çarpıştırmak çözüm olabilir.
 
Bu motoru hiç görmedim. Öğretmenlerde de kabahat var yazarlarda felan. Neden motor çeşitlerini arastridigimiz zaman yıldız motor, V motor, sıralı motor, I motor vb. Motorlar koyuyorsunuz da başka motorlar önceki yapılan üretilen motorları koymuyorsunuz.
Öğretmenlerin iyi öğretebilmesi için kendilerinin de iyi bilmesi gerekmektedir.
Kendilerinin de iyi bilebilmesi için iyi eğitim alması gerekmektedir.
İyi eğitim alabilmeleri için lise seviyesinden sonra araştırmacı olmaları gerekmektedir.
Benim lise eğitimim 1978 yılında sona erdi üniversite eğitimim başlamıştı.
O yıllarda internet olmadığı için tüm harçlıklarımı kitaplara yatırırdım. Ama öyle roman hikaye türü kitaplar değil. Her türlü bilimsel kitaplar.
Motorola semiconductor adlı 3 adet seri kitaplar için o yıllarda 400$ gibi para vermiştim. Kitapları aldığım kitapçının sahibi benim araştırmacı olmamdan dolayı bana bu kitapları 4 taksitle vermişti.
3 kitap sırasıyla...
1 Analog multi purpose (aklımda yanlış kalmış olabilir)
Güç kaynakları olsun, ampliler olsun tasarlamamda bu kitaptan iliğine kadar faydalanmıştım.
2 Yüksek frekans equipment.
Hiç unutmadığım MRF455 transistörü.
Allah için bu transistör sayesinde çok ekmek yemiştim. 1988 li yıllardan sonra telsizciliğin gelişmesi dolayısı ile kitapta bulunan HF AMPLI tasarım tekniklerini tasarlamam bana yeteri kadar kazandırmıştı.
3 RAM işlemci ve digital teknoloji üretimleri.
O yıllarda Z8088 gibi işlemciler revaçta idi. Ama bir işlemciyi temin edebilmek sanıldığı kadar kolay değildi. Ama COMMODORE64 bilgisayarımı alınca, tüm motorola işlemcilerin karakteristiğini ve komutlarını da bu kitap vasıtasıyla öğrenmiştim.

Teknolojiye merak etmek araştırmayı da beraberinde getirir. Dolayısı ile WANKEL motorunu araştırabilmem için kaynak bulabilmem o yıllarda hem çok zor hem de oldukça pahalıydı. Tek bildiğim MAZDA RX-7 idi.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Mazda_RX-7
 
Yıllardır aklımda olan yeni bir içten yanmalı motor projem var. Yakıt olarak benzin , motorin vs gibi yakıtı dairesel harekete çeviren bir içten yanmalı motor projesi.
Aslında yine standart motorlarda kullanılan otto çevrimini kullanıyor fakat daha değişik bir yöntemle.
Bu motor 4 zamanlı çalışıyor fakat emme ve eksoz süpapları yok. Dolayısıyla bu motorda ekzantrik mili ve zinciride yok. Ayrıca bildiğimiz türden bir krankta yok.
Ne var : Emme eksoz manifoldları var. Piston ve biyel kolları var. Ve ek olarak bir kaç parça daha.
Bu motoru üretmek bilinen 4 zamanlı motorların aksine daha kolay.
Motor daha basit yapıda olduğu ve otto çevrimini baz aldığı için verimininde standart üretimde kullanılan motorlara oranla daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
Piston biyel kolu ve silindir gömleği takım olarak piyasadan hazır alınacağı için çok hassas üretimi gerektirecek parça yok. Diğer parçalar cnc de yapılabilir.
100 yıldır Türkiyede yapılması gereken fakat yapılamayan bu motoru forum ailesi olarak elbirliği ile yapabileceğimizi ümit ediyorum.
Patent veya tubitakı hiç düşünmüyorum. Ancak sponsor firma olabilir.
Bir arkadaşımdan sketchup ile çizmesini rica ettim , hafta sonu inşaallah çizecek.
Eğer proje ve üretimde yardımcı olmak isteyenler olursa proje çizimini buraya ekleyeceğim.
Hayırlı olur inşaallah.
Akdeniz Üniversitesinde %100 yerli motor toplandı üretildi.Bunu internette gördüm.Devamı ne oldu?İşte girişim ve geliştirmek için gayret gerekiyor...Wankel motoru da halihazırda dairesel hareketlerle çalışabiliyor...Resim:Wankel motoru...Mazda RX8 Wankel motoru kullanmış.Tarihte NSU(Alman Audi) hız rekorunu Wankel motoru ile kazanmıştır...Başarılar!
wankel-rotary-engine-1.jpg
Screenshot_20231111_011124_Wikipedia.jpg
 
Son düzenleme:
Akdeniz Üniversitesinde %100 yerli motor toplandı üretildi.Bunu internette gördüm.Devamı ne oldu?İşte girişim ve geliştirmek için gayret gerekiyor...Wankel motoru da halihazırda dairesel hareketlerle çalışabiliyor...Resim:Wankel motoru...Mazda RX8 Wankel motoru kullanmış.Tarihte NSU(Alman Audi) hız rekorunu Wankel motoru ile kazanmıştır...Başarılar!Ekli dosyayı görüntüle 102843Ekli dosyayı görüntüle 102844
Yani wankel motoru Akdeniz üniversitesi nde mi üretildi abi.
Bu wankel motorların hiç mi kaçağı olmuyor. Yani bu üçgene benzeyen döner kısım. Üçgen yerlerin sivri yerinden benzin hiç alt tarafa veya başka bir odaya geçmiyor mu. Veya üçgen kısım yani yanma odası egzos emme odaları üstte mi kalıyor. Yani arabaya montaj edilirken yukarıya gelecek şekilde mi montaj yapılıyor. Veya günümüz motorlarda benzinin alt tarafa geçmesini engelleyen segmanlar bulunuyor. Bu segmanlar aynı zamanda karterdeki yağın yanma odasına çıkmasını engelliyor. Hiç kaçak olmuyormu bu durumda az bile olsa. Wankel motor ve günümüz motorlarda. hiç mi yok kaçak. İllaki olur bence ama biraz biraz yani fazla değil. Fazla olduğu zaman yağ yakıyor deniyor motor ve segman degisiyor rektefiye oluyor vs. Sizin görüşünüz nedir? Az da olsa kaçak vardır değil mi belli olmayacak kadar. Yani "bu motor yağ yakıyor" denince kesin emin olunuyor ya hani. Motoru rektefiye felan ediyoruz.
Yani abi sıfır bir araba illaki yanma odasından kartere biraz benzin kaciriyordur. Her ateşleme sırasında benzin piston ve silindir arasındaki boşluktan illaki kaçırır. Pistonun üst yüzeyi biraz oval olursa kaçırmaz. Benzin o oval yere birikir. Ama araba çukura girdiği zaman illaki sağ sol yapar yine o 0.03 mm boşluktan kaçar. 1ml veya 1ml nin 10 da 1 veya 2 si de olabilir. Hiç mi kaçmıyor? Merak ettim. Kullanıyordum önceden ama hiç bu kadar detayına girmemiş düşünmemiştim.
 
Yani wankel motoru Akdeniz üniversitesi nde mi üretildi abi.
Bu wankel motorların hiç mi kaçağı olmuyor. Yani bu üçgene benzeyen döner kısım. Üçgen yerlerin sivri yerinden benzin hiç alt tarafa veya başka bir odaya geçmiyor mu. Veya üçgen kısım yani yanma odası egzos emme odaları üstte mi kalıyor. Yani arabaya montaj edilirken yukarıya gelecek şekilde mi montaj yapılıyor. Veya günümüz motorlarda benzinin alt tarafa geçmesini engelleyen segmanlar bulunuyor. Bu segmanlar aynı zamanda karterdeki yağın yanma odasına çıkmasını engelliyor. Hiç kaçak olmuyormu bu durumda az bile olsa. Wankel motor ve günümüz motorlarda. hiç mi yok kaçak. İllaki olur bence ama biraz biraz yani fazla değil. Fazla olduğu zaman yağ yakıyor deniyor motor ve segman degisiyor rektefiye oluyor vs. Sizin görüşünüz nedir? Az da olsa kaçak vardır değil mi belli olmayacak kadar. Yani "bu motor yağ yakıyor" denince kesin emin olunuyor ya hani. Motoru rektefiye felan ediyoruz.
Yani abi sıfır bir araba illaki yanma odasından kartere biraz benzin kaciriyordur. Her ateşleme sırasında benzin piston ve silindir arasındaki boşluktan illaki kaçırır. Pistonun üst yüzeyi biraz oval olursa kaçırmaz. Benzin o oval yere birikir. Ama araba çukura girdiği zaman illaki sağ sol yapar yine o 0.03 mm boşluktan kaçar. 1ml veya 1ml nin 10 da 1 veya 2 si de olabilir. Hiç mi kaçmıyor? Merak ettim. Kullanıyordum önceden ama hiç bu kadar detayına girmemiş düşünmemiştim.
Akdeniz Üniversitesinde silindir pistonlu motor üretildi...Wankel motoru ayrı konu.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,276
Kullanıcılar
449,845
Son üye
burak_duyar

Yeni konular

Geri
Üst