Yeni içten yanmalı motor projesi.

toyer

Profesyonel Üye
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
1,238
Puanları
258
Motoru yapmaktan ziyade , dayanımının sorun teşkil edeceğini düşünüyorum. Asıl mesele orada bence.
 

by lent

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
9,100
Puanları
2,508
Siz bunun tersini yapmayı düşündünüz sanırım, daha önce de rus birisi aklımda yanlış kalmadıysa silindir gömleği döndürerek valf ihtiyacını ve zamanlamayı ortadan kaldıran motor videosunu görmüştüm.


Sanırım sizin yapmak istediğiniz yapılmış :(.
 

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
1,915
Puanları
283
Konum
ankara
Siz bunun tersini yapmayı düşündünüz sanırım, daha önce de rus birisi aklımda yanlış kalmadıysa silindir gömleği döndürerek valf ihtiyacını ve zamanlamayı ortadan kaldıran motor videosunu görmüştüm.


Sanırım sizin yapmak istediğiniz yapılmış :(.
Üstteki motor eski uçakların pervanelerini çevirmek için kullanılan yıldız motor yada radyal motor. Bu motor otto çevrimi prensibiyle çalışıyor. Fakat benim projeyle alakası yok. Çünkü silindirle tek boyutlu hareket ediyor.
Diğer videodaki daha öncede bahsi geçmişti. motor 4 zamanlı değil ,2 zamanlı , elips yörüngeli fakat otto evrimi yapmıyor. Otto çevrimi yakıt enerjisini dairesel harekete çeviren en çok kullanılan verimli bir çevrim biçimidir.

http://www.nadiraksoy.com/eliptik_motor.html
Nadir hocamızın eliptik motor projesini internette gördüm. Konuyu takip edenler için linki ekledim.
 

pasali81

Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
4
Puanları
3
Yaş
38
Bu çizime gore 2 zamanli ters akımlı ,süpürme portlu bi içten yanmalı makine icra etmeyi düşünüyorsun.hem wankel hem de iki zamanlı.ilginc. carbon kaplama veya bor kaplama kullanılmadan basınç ve ısıl verimi istenilen seviyeye getiremezsin.ancak bu motor vakum altinda çalışırsa ne olur onu görmek gerekir.senin kullanmayacagim dedigin krankshaft aslında kroshetli piston rod mantiginda.sunucta yine termo devreye giriyor.bu da olsa olsa carnot çevrimi.
 

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
1,915
Puanları
283
Konum
ankara
2 zamanlı değil 4 zamanlı. 28 . mesajda bir turda 2 iş zamanı olduğu görülüyor. fakat aslında 4 zamanlı.
otto çevrimindeki motorun kendi etrafındada döndüğünü düşünün. aslında yeni olan en özelliği bu. böylece pistonun üst noktası hareketli oluyor. ve gereken noktalarda emme eksoz giriş çıkışları olduğu için valfe ihyiyaç duymuyor.
bir arkadaşım 3d printerde prototibin basımını yapıyor bittiğinde buraya video eklerim.
 

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
1,915
Puanları
283
Konum
ankara
Bu motorun çalışma animasyonunu ücretsiz yapacak olan varmı. 3d printerden çıkarma işi yattı gibi görünüyor.
 

Öğretmen27

Profesyonel Üye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
3,490
Puanları
958
Yaş
35
Siz bunun tersini yapmayı düşündünüz sanırım, daha önce de rus birisi aklımda yanlış kalmadıysa silindir gömleği döndürerek valf ihtiyacını ve zamanlamayı ortadan kaldıran motor videosunu görmüştüm.


Sanırım sizin yapmak istediğiniz yapılmış :(.
Sn by lent ne güzel kıvırıyor oyle. Mest olduk:)
 

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
1,915
Puanları
283
Konum
ankara
54572
uydu dişli büyük dişlinin yarısı çapında olduğunda ...
tek pistonun 4 zamanı.
 

Ekli dosyalar

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
1,915
Puanları
283
Konum
ankara
54793
500ms adımlı animasyon



1sn adımlı animasyon
54794
Animasyonun sol üst tarafı eksoz, sol alt tarafı emme sabit penceresi.

 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
1,915
Puanları
283
Konum
ankara
54923
krank (büyük koyu gri renkli) gerçekte yukarıdaki şekilde görüldüğü dişli kenara sahip. aynı şekilde motor blogunun iç yüzeyide dişli yapıda.
kaymalı yatak yerine yine yukarıda şekilde görüldüğü gibi rotora 2 dişli monte edilerek kaymalı yatak yükü dişlilere bindirilebilir.
 

Ekli dosyalar


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,169
Mesajlar
732,696
Kullanıcılar
387,468
Son üye
eneskuzgun

Yeni konular

Üst