yakıta su karışması

Yakıt sistemi min 3 bar .soğutma sistemi max 1.3 bar suya yakıt karışmasi gerek teorik olar.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Yakıtın enjektörlere gönderilen kısmında basınç dediğiniz gibi yüksek( bizim jenaratörde 4,5 bar seviyelerinde) ancak diğer bölgelerde bu kadar yüksek değildir. Yakıtın geri dönüşünde yüksek basınç olacağını sanmıyorum, birde jeneratörü incelemek lazım varsayımlar üzerinden net birşey söyleyemiyoruz. Yarın fırsat bulursam kataloğuna bakmaya çalışıcam jeneratörün
 
Basıncı açıklamıştık. Hele ki depoya (yakıt) basılan bir akışkanın basıncından pek bahsedilmez.
Bahsettiğimiz gibi basıncın yeri incelenmelidir yoksa yakıt basıncının 900 ve 1350 bar vb olduğu yerler de vardır.
Değişik tasarımlar açısından dizel motor markası da önemli. Marka vb bilgiler ile resim vb katalog bilgilerinin paylaşılması faydalı olur.
 
Kesinlikle söylediklerinizin tamamı doğru ama yakit geri dönüş sistemiyle soğutma sistemi arasında bir bağlantı kuramiyorum aklıma gelen tek şey yakıt ısıtma veya soğutma sistemi gibi bir sistem arasında olabilir ama o bile düşük bir ihtimal çünkü soğutma sistemleri en düşük basınca sahip sistemlerdir sadece bir ihtimal motor stop halinde iken soğutma sistemi basıncını korurken diğer sistemler atmosfer basincina düşebilir. Birde depo içi bir yakıt ısıtma sistemi bu tür bir duruma ihtimal verebilir ama bu durumda da motorun sağlıklı çalışması beklenmez.
 
Basınç için yer tayini yapmak gerek. Yağ basıncı karterdeki yağ için değil basıldığı yataklar vb hat içindir.
Mesela silindir iç basıncı denilince direk yanma basıncı akla gelebilir ama yanmanın ardından eksoz ve emme vardır. Yani yüksek basınçtan sonra atmosfer basıncının altına düşer. Sayın Typfun bahsettiği stop anındaki değişimler gibi yer-periyot ve zaman göz ardı edilmemeli.
Yeni motor tasarımları, motorun kombine hale gelmesi motor ustalarının dahi "bilmiyorum" demesine sebep...
Dizel motorlarda geri dönen yakıtın soğuması, vb değişik ısıl kazanım ve ya koruma için ısı eşanşörleri mevzu. Su ve yakıt eşanjörde yan yana akıyor. Bu ısıl değişim sistemi ve ya akışkan kanalları motora akuple edilirse, silindir kapak contasının ayırması ile çalışabilirler.
Bu tip bir çalışmada kapak contasının yanması, bir kısım blok çatlaması ve ya bahsedilen rektefiye zaafları sorun olabilir.
 
Geri dönüş devresine bakın. Devre enjektörden çıkmıyorsa silindir kapağında çıkıyordur (özellikle elektronik enjektörlerde). Bu durumda akla gelen ilk sorun, bazı dizellerde enjektörle soğutma ceketini ayıran bir parça vardır (injector sleeve). Bu parça ve o-ringleri kaçırıyordur. Bunları değiştirince sorun çözülür. Sanırım her halukarda servis çağırmanız gerekecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,246
Mesajlar
916,159
Kullanıcılar
450,056
Son üye
atas.27

Yeni konular

Geri
Üst