yakıta su karışması

Katılım
5 Tem 2014
Mesajlar
2
Puanları
1
arkadaşlar 1250 kva çukurova jeneratörümüz var yakıta su karışmaktadır radyatörde kısa sürede gözle görülür derecede su eksilmektedir yardımcı olursanız sevinirim lütfen acillllll....
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İş hakkında özelleşmiş kişiler daha uygun cevap verecektir; acizane;
Radyatördeki su yakıta karışıyor gibi bahsedilmişse, radyatörden yakıt deposuna karışma mevzu olmadığından, radyatörden motor silindir gömleklerini dolanan suyun silindirden silindir içine karışması, contalı bir ayrım var ise(silindir kapak contası..) conta sızdırması vb mevzu olur.
Motor yenileme işlemlerinde silindir içinden fazla paso alınması silindir etrafındaki su kanallarına olan mesafeyi fazla azaltıp çalışma anında su kanalının silindire açılmasına sebep olduğu durumlar olur, gömlek çaktırılması ilk akla gelen.
Tabi yakıta su karıştığı nereden anlaşılmış? Radyatörden su eksiliyor diye yakıta karıştığı hükmüne varılıyorsa , durum incelenmelidir kabul yanlış çıkabilir. Eksoz dumanının rengi beyaz ise su , mavi ise yağ karışması mevzu olur. Ancak gözle görülür seviye kaçağın motorda yanıyor olması miktarına göre alakasız olabilir, radyatör çatlağı vb olabilir.
Diğer taraftan jeneratör ısıtma elektriğini üretiyorsa; ısıtma için yakıtı ısıya, ısıyı elektriğe ve elektriği tekrar ısıya çevirmenin(uzaktaki jeneratörden kablo kayıpları vb), radyatörü ile zaten soğutulan bir motorun ısıl verimliliği de düşünülerek ayrıca içten yanmalı bir motorun ömrünün de tüketildiği düşünülerek ne derece bir zarar olduğu düşünülmelidir.
Yakıt uygun soba, kalorifer sistemi vb ile yakılmalı, ısıtılan alanın büyüklüğüne göre ısıl geri kazanım düşünülmelidir.
Başarılar
 
radyatördeki su antifrizli yakıtın geri dönüş hortumunu harici bir bidona koyduk geri dönüş antifiriz karışımı yakıt var.
 
Bazı yükek güçlü dizellerde enjektör soğutma sistemi olabilir. Cat lerde var mı bilmiyorum. Eğer varsa enjektörlerden birinden veya bir kaçından kaçak olabilir.
 
Radyatördeki antifrizli olan bu su kapalı bir çevrim yapacak şekliyle soğutma işlevini yapar.Antifriz karışım içinde direk olduğu için,normal saf suyun kaynama ve donma noktası daha düşük olur,kaynama yoluyla kayıp veya özel termostatik çift yönlü kapağından basınç dengelenmesi amaçlı geçişlerdeki bu basınç kaybı,artması sonucunda su kaybının olmayacağı farzedilir.Kayıp ise ancak aşağıdaki şu durumlarda söz konusu olabilir;

1-Radyatör hortumlarında çatlak,hortum kelepçelerinde gevşeme,radyatörün kendisinde delinme,kopma,yırtılma,vb. sonradan oluşabilecek bazı fiziksel hasarlar bulunursa.

2-Sonradan yapılan revizyon veya rektefiye işlemlerinde su ceketlerinden,su gömleğinden bir kaçak yoluyla silindir içine olan bir su kaybı da bulunursa.

Ancak sizin belirttiğiniz durum "yakıta suyun direk olarak da karışması" olduğu için motor dışında değil,motor içindeki bir zafiyet burada mutlaka da söz konusudur kanaatindeyim,acizane kendi fikrimi belirtmem gerekirse.Enjektöre sevkedilen yakıtın fazlasının harici bir bidona geri dönmesi ile bu bidonda suyun olduğunun görülmesi,bu suyun radyatörden enjeksiyonla yakıtın bu geri dönüş sistemiyle,nasıl dolaylı yoldan da aktarıldığı sorusunu akla getirmelidir.Radyatör dış kaçaklarından ziyade motor içinde enjeksiyon sistemi ve silindir içindeki su sirkülasyonu sırasından olan bu yakın su-metal temasındaki ilişkiyi ve sızdırmazlığı tam olarak da araştırmanız,bunlar üzerinde durmanız daha mantıklı olacaktır.

Bir de bu yakıtın bir ön ısıtma sisteminden bahsetmişsiniz.Burada bir ısı değiştirici kullanılıyorsa (Ayni radyatör sisteminden gelen ortak suyu kullanıp) bu ısı değiştiricinin (Eşanjörün) iç kısmındaki yakınlaşmadan (yakın temastan) yine su kaçakları transferi söz konusu olabilir.Bu yönüyle de araştırılmalıdır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Jeneratörlerde yakıt jeneratör çalışırken ısıtılıyor, soğuk yakıtta verimli yanma sağlanamıyor, Kullanmış olduğumuz 350 kVa jenaratör de böyle. Motor suyu sıcaklığı ile aynı seviyeye kadar yükseliyor yakıt sıcaklığı, otomatik kontrol ünitesinden görebiliyoruz bunu. Şunu bulmalısınız jeneratörünüz yakıtı nasıl ısıtıyor ? Eğer bunun için eşanjör benzeri bir sistem kullanarak soğutma suyu ve yakıtı burada karıştırıyor olabilir, sistemdeki su basıncı yağ basıncında fazla olmalı ki yakıta su karışıyor.
 
Normal motorlarda yakıta su karışması imkansız gibi bir şey. Tabi motorda suya dayalı bir yakıt ısıtma sistemi yoksa. Motorda veya blokta bir çatlak olmuş olsa yada conta yanık olsa suya yağ karışımı olur çünkü soğutma sistemleri yaklaşık 0.9 bar seviyesine kadar basınç yapar bu motor yağ basıncının çok çok altında bir değer.
 
Soruda gerekçe verilmediği için, gerek ihtimaller ve gerekse gerçek olarak anlatmıştık. Mesela su karışması eksoz renginden varılan bir hüküm müdür yoksa azalan su ve düşen performans neticesi varılan bir hükümdür yazılmamıştı. Yine herşey bir tarafa yakıt deposunun kapağı açık ve yağan yağmurun rahmetinden nasiplenmiş de olabilirdi...
Hidrolik akışkan iletimlerinde görülen basınç basınçlandırılan hat içindir ve tahayyüllerin kabulüne göre değil gerçeklere göre zuhur eder. Mesela akışkanın önü tıkanırsa varsa emerjans ayarı kadar basınç, emerjans yoksa bir yerleri patlatacak kadar basınç olabilir demektir. Aynı biçimde basınç oluşması beklenilen hatta yeteri direnç yoksa (ve ya ortadan kalkmışsa) basınç oluşmaz demektir. Karterde yağ ve hava atmosfer basıncı vb haldedir ve yağa su karışmasının belirtisi olarak, sabunlaşma tortulaşma vb örnekler verilir. Yağlama basınçsız da yapılabilir ki kimi basınçlı adı altındaki yağlamalar yağın sadece karterden başka bir kısma aktarılması ve ya püskürtülmesi içindir.
Rektefiyede silindirin zaafa uğratılıp sonradan su kanalına açık oluşması olağan dışı da olsa görülmüş ve görülebilen bi hadisedir.
Silindir kapağı ve dolayısıyla contası su kanallarına ve suya temas eder. Bu contanın yanması vb zaafı sonu su silindir içine girebilir ve hatta motor durdurulduğunda silindir içine birikebilir.(Silindirde patlamanın ardından malum emme vardır) Conta yanması ile su eksilmesinde su haznesinde kabarcıklar, ilk çalışmada bir ihtimal eksozdan su, eksozun beyaz renkli olması...
Motor sistematik detayı ve geleneksel dışı tasarımlar ile kapak contası su kanalları bağlantısının yakıt geri dönüş hattı alakalanması sonucu bir mesele de olabilir ortada.
 
Yakıt sistemi motorun diğer sistemlerinden tamamen bağımsız çalışır. Yakıta su karışması ihtimal olarak beklenmeyen bir durumdur.
 
Normal motorlarda marka vb tasarım farklarına göre soğutma suyu ile yakıt geri dönüş hattının (kapak contası ile ayrılan olabilir) yan yana olduğu kanallar bulunmakta. Depoya antifriz basılmasını açıklamaya yeteri bir durum...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,236
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst