yıldız ucgen yol verme sartı

aydın62

Üye
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
39
arkadaslar : benım sorum .
yuk altın dakı motora yıldız ucgen yol vermek dogrumuu . 18 kw llık dalgıc pompaya yıldız ucgen yol vermem dogru olur mu
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Yük altındaki motora yol vermekten kastınız motor milindeki yük ise zaten başka çaremiz yok mildeki yükü kaldırıp yol vermek sonrasında yükü devreye almak makul değil, ayrıca bu metodun amacına uygun yani motor milindeki yük gereği ilk anda çekeceği yüksek akımı dengelemek. Yol vermede yıldız üçgen metodunu kullanabilirsiniz.
 
yükte kalkış yapan bir motora yıldız üçgen yol vermek doğru değildir çünki milindeki yükü kaldırmak için şebekede güç çekmesi gerekmektedir (kısaca p= u.ı) biz yıldız bağlayarak birde gerilimi azaltırsak akımı azaltacağız derken dahada artırmış oluruz.
 
aydın62 ' Alıntı:
yuk altın dakı motora yıldız ucgen yol vermek dogrumuu . 18 kw llık dalgıc pompaya yıldız ucgen yol vermem dogru olur mu

Doğru olur. Yeter ki uygun değerlerde malzeme (Sigorta, kontaktör, kablo...) kullanın.
Biz 75kW (100 beygir) dalgıç pompaya yük altında yolverdik. Uygun ve ucuz olanda zaten bu.
feerit'in dedikleri doğrudur. Dalgıç pompayı suyun içinden çıkarıp çalıştırıma gibi bir lüksümüz de yok zaten...
 
peki arkadaşlar; pompaya yol verirken çıkış vanası açıkmı , kapalımı olması gerkir.
 
pompanın çıkışındaki vana hemen açılacaksa (manuel bir vana ise biraz zor gibi ) vana kapalı şekilde de start verilebilir fakat pompa önündeki hattında dolu olması gerekir.En sağlıklısı hattının dolu ,havasının alınmış olması ve çıkış vanasının açık olmasıdır.
 
hattın dolu olduğunu kabul edelim.motora yol verirken vanayı kapalı tutsak sakıncası varmı?
 
1974 burdur ' Alıntı:
hattın dolu olduğunu kabul edelim.motora yol verirken vanayı kapalı tutsak sakıncası varmı?
Bir önceki yazınıza istinaden çıkış vanasının kapalı olması durumundan bahsediyorsanız, kilitli kapıyı açmaya çalışan insanı düşünün. Ya kapıyı kıracaktır ya da bir diğer kapıyı açıp geçecektir. Yani pompa da önündeki vana kapalıysa, pompa suyu by-pass'tan emdiği yere tekrar basacaktır. Şayet by-pass kapalı ise zorlayacak ve termik attıracaktır.
 
kesinlikle vananın açık olması lazım ve yıldızdan üçgene geçiş zaman biriminin demeraja göre iyi ayarlanmasılazım.
 
yük altında motoru çalıştırmak sargının zayıf noktadan patlamasına neden olur bu da motorun yanması demektir.dalgıç pomapanın vanası kapalı iken çalıştırılmasında(kısa süreli sonradan vanayı ayarlama şartıyla)hiç bir sakınca olmaz bilakis motor daha rahat çalışır çektigi amperi görürseniz motorun ne kadar rahat çalıştığını görürsünüz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,200
Mesajlar
915,785
Kullanıcılar
449,983
Son üye
ardaxsm

Yeni konular

Geri
Üst