Vinç motorlarında dinamik frenleme sistemi

yuhubaa

Üye
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
39
Vinç motorlarında dinamik frenleme sistemi hakkında bilgisi veya şeması olan varsa acil yardım
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
vinç motorlarına dinamik frenlama yapılmaz balatalı frenleme yapılır

sebebi ise dinamik frenlemede motora dc gerilim uygulanacağı için uzun süre dc gerilime maruz kalırsa motorda yanma tehlikesi olur. yanarsa manyetik alan yok olur ve yük boşa çıkar
 
selam
vinçlerde motor mili manyetik ,balatalı frenlemenin dışında yerçekim frenlemesi vardır .
dişli kutusu içinde mekanik olarak çalışan kaldırma sırasında klitlemeli indirmede frenleme yapan trapez vida sistemli fren mevcuttur.
 
tşk vinçlerde köprülü diyot ne amaçla kullanılır
 
belki kumanda devresinde doğrultmaç görevindedir.
köprü diyot sadece dinamik frenlemede mi kullanılıyor.
 
fren bobini DC olduğundan köprü diyot kullanılır

AC motorların fren bobinleri manyetik dengesizlik yaratmaması açısından DC olur

saygılar
 
selam arkadaşlar vinçlerde frenleme iki çeşit.
1- Balatalı fren ler bütün motorlarda veya motorların yanında ayrıca balatalı fren sistemi
bulunur bu frenler motordan enerji kesilince frenleme yaparlar.
bu frenler motor çalışınca çalışır yani freni acar. bu frenler hirolik tip 220/380.v 50 HZ
veya manyetik tipler yani bobinlı 220 ve 380.volt ac veya 24. 110. 220 volt dc ile
calışır vinçde böyle bir dc volt devresi yoksa fren bobini irişine köprü diyot bağlanır
2- Dinamik frenleme elektrik motorunun devrini düşürmek için ( kalkış ve duruş zamanların
da) Elektrik motoruna DC volt vermek veya bir fazı kesip iki faz vermek şeklinde olur
bu dinamik frenler motorların yapısı ve özeliklerine göre yapılır iyi çalışmalar.
 
dinamik frenleme olur ancak mekanik fren ile birlikte kullanılabilir. sanırım uygulama yapmak istediğin motor gücü yüksek. ancak her ne olur ise olsun yumuşak duruş istiyor isen sürücü kullanmalısın.

bu arada umarım motor bzikli asenkron değildir.

daha açık bilgi verir isen alternatif çözümler için yardımcı olabilirim.

selamlar...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,746
Kullanıcılar
449,970
Son üye
Liliane

Yeni konular

Geri
Üst