Vinç motorlarında dinamik frenleme sistemi

yuhubaa

Üye
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
39
Vinç motorlarında dinamik frenleme sistemi hakkında bilgisi veya şeması olan varsa acil yardım
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
vinç motorlarına dinamik frenlama yapılmaz balatalı frenleme yapılır

sebebi ise dinamik frenlemede motora dc gerilim uygulanacağı için uzun süre dc gerilime maruz kalırsa motorda yanma tehlikesi olur. yanarsa manyetik alan yok olur ve yük boşa çıkar
 
selam
vinçlerde motor mili manyetik ,balatalı frenlemenin dışında yerçekim frenlemesi vardır .
dişli kutusu içinde mekanik olarak çalışan kaldırma sırasında klitlemeli indirmede frenleme yapan trapez vida sistemli fren mevcuttur.
 
tşk vinçlerde köprülü diyot ne amaçla kullanılır
 
belki kumanda devresinde doğrultmaç görevindedir.
köprü diyot sadece dinamik frenlemede mi kullanılıyor.
 
fren bobini DC olduğundan köprü diyot kullanılır

AC motorların fren bobinleri manyetik dengesizlik yaratmaması açısından DC olur

saygılar
 
selam arkadaşlar vinçlerde frenleme iki çeşit.
1- Balatalı fren ler bütün motorlarda veya motorların yanında ayrıca balatalı fren sistemi
bulunur bu frenler motordan enerji kesilince frenleme yaparlar.
bu frenler motor çalışınca çalışır yani freni acar. bu frenler hirolik tip 220/380.v 50 HZ
veya manyetik tipler yani bobinlı 220 ve 380.volt ac veya 24. 110. 220 volt dc ile
calışır vinçde böyle bir dc volt devresi yoksa fren bobini irişine köprü diyot bağlanır
2- Dinamik frenleme elektrik motorunun devrini düşürmek için ( kalkış ve duruş zamanların
da) Elektrik motoruna DC volt vermek veya bir fazı kesip iki faz vermek şeklinde olur
bu dinamik frenler motorların yapısı ve özeliklerine göre yapılır iyi çalışmalar.
 
dinamik frenleme olur ancak mekanik fren ile birlikte kullanılabilir. sanırım uygulama yapmak istediğin motor gücü yüksek. ancak her ne olur ise olsun yumuşak duruş istiyor isen sürücü kullanmalısın.

bu arada umarım motor bzikli asenkron değildir.

daha açık bilgi verir isen alternatif çözümler için yardımcı olabilirim.

selamlar...
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,525
Kullanıcılar
449,904
Son üye
teknikbilimlers31

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst