Uçaklarda topraklama nasıl yapılıyor?

ampirist

Katılımcı Üye
Katılım
16 Eki 2023
Mesajlar
393
Puanları
56

Uçaklarda emi filterin veya telsizin toprağı nereye bağlanıyor?
Raspery adaptörünü radyo için kullanmıştım. Emi filterin toprağını şaseye takınca çok gürültü üretiyor.
Toprağa bağlarsam gürültü yok oluyor.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Uçaklarda emi filterin veya telsizin toprağı nereye bağlanıyor?
Uçaklarda topraklama elektromanyetik uyumluluk açısından değerlendiriliyor
Güvenlik ve performans açısından son derece önemli.

Bu nedenle, topraklama ve EMI yönetimi konusunda, uçak üreticilerinin rehberliklerine ve uluslararası standartlara (örneğin, RTCA DO-160) uyulması gerekir

Topraklama gövdeye bağlanarak yapılıyor,
Kompozit malzemeden yapılan uçaklarda , malzeme arasında "ağ" şeklinde iletken kullanılıyor.
Kısa bir dökümnı ekledim.




Raspery adaptörünü radyo için kullanmıştım. Emi filterin toprağını şaseye takınca çok gürültü üretiyor.
Toprağa bağlarsam gürültü yok oluyor.
Önce Toprak olarak bağladığınız iletkenin gerçekten "toprak" olup olmadığına bakmanız lazım,
Yani, yer altına toprak çubuğu veya uygun topraklama elemanları konulmuş mu?

Daha önemlisi Toprak direnciniz ne kadar?, ölçme şansınız varmı ?

Eğer bunlardan herhangi biri doğru yapılmamışsa, bağladığınız toprak kablosu "anten" görevi görüp etrafta ne kadar "Elektromanyetik Gürültü" varsa size yansıtır.
 
Arabalarda nereye bağlanıyorsa uçaklarda da oraya(gövdeye) bağlanır. Uçak haberleşme cihazlarında özellikle VHF radyo gibi nispeten düşük frekansta çalışan ve herhangi bir feedback sitemiyle verinin doğruluğunun kontrol edilemediği iletişim cihazlarında parazitlenmeyi önlemek için kanat uçlarında ve kuyrukta static discharger yani türkçesiyle deşarj püskülleri mevcuttur. plastikle kaplı karbondan yapılan bu püsküller(çubuklar) gövde üzerindeki fazla statik elektriği havaya boşaltarak uçağın bulunduğu ortamla aynı yüke sahip olmasını sağlar.

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…