tek sürücü ile 2 motoru çalıştırmak

Bu uygulamaya göre değişen bir durumdur. Bizim yapmış olduğumuz uygulamada motorların hem devir kontrolü yapılmakta hemde sürücüye hız düşür sinyali sensörden gittiğinde düşük hıza geçip makinanın arızalanmasını önlemek ve sürekli çalışma elde etmek diyebiliriz.Elektrik motorlarına direk yolvermede, motor, Şebeke ve bağlı olduğu makina zarar görmektedir.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Benimde bir sorum olacak; sürüyle devirli olarak bir motoru çalıştırdık tamdevire geldi. İkinci motoru devreye sokmadan kontaktörle inverter devreden çıkarılarak diğer bir kontaktörle tamyol verildi ve ikinici motor da inverterli olarak devreye alınacak sürcü nekadar bekletilmeli? :confused:
 
İnvertörle motor çalıştırmak demek kısaca farklı devirlerde çalışma ihtiyacından ve çalışma devri düşükse tork kaybını önlemk içindir. İnvertör çıkışına birden fazla motor bağlanabilir ancak motor gücü toplamı invertör gücünü geçmemesi lazım ( aynı anda motorların hepsi çalışacaksa ) Bunun yanında invertör çıkışına kontaktör bağlayarak çalışmak oldukça bilgi ve tecrübe gerektiren bir uygulamadır. Bu işlerde yeni olan arkadaşlara kontaktörle çalıştırmayı önermiyorum, ama muhakkak çalışmak gerekiyor ise, bu konuda bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlara danışarak yapmalarını öneririm.
 
tek sürücüyle sürücü gücünü aşmamak şartıyla motor sürülebilir.Benim yaptığım benzer uygulamalarda motorun biri zorlandığında sürücü bunu hissetmekte biraz geç kalıdından genelde motoru kaybetiğimde invertör arz geçmiş oluyorduş,çünkü motor küçük,invertör motordan 2 veya 3,4,5 katı büyük olduğundan motor zorlansada invertör koruma töleransları içerisinde kalıyor.
 
Benimde bir sorum olacak; sürüyle devirli olarak bir motoru çalıştırdık tamdevire geldi. İkinci motoru devreye sokmadan kontaktörle inverter devreden çıkarılarak diğer bir kontaktörle tamyol verildi ve ikinici motor da inverterli olarak devreye alınacak sürcü nekadar bekletilmeli? :confused:

Yazından anladığım kadarıyla yapman gereken şu: Birinci motoru devreden çıkarırken stop ile değil, önce enable kesilerek devreden çıkarman lazım. Daha sonra kontaktör ile ayırman lazım ki motor serbest dönüş yapmaya devam etsin. İkinci motoru kontaktörle sürücüye bağlamadan önce stop ile sürücüyü durdurman ve en az duruş rampası kadar beklemen lazım.
 
Değerli arkadaşlar öncelikle sizlere bir sorum olacak.

Niçin bir motoru çalıştırırken sürücü kullanmaya gereksinim duyarız?

Devir, tork gibi bir takım motor parametre değerleri istediğimiz şekilde kontrol altında tutulmayacaksa sürücü kullanmamıza ne gerek var. Direkt bağlayın bitsin.

Yok ben bu değerleri kontrol altında tutacam diyorsanız?

Sürücü feedback bilgisini hangi motora göre alıp hesaplayacak ve çıkışını düzenleyecek?

Sürücüye bağladığınız toplam motor gücüne göre hesap yapıp çıkışını buna göre ayarlar.
Fakat sizin bağladığınız her bir motordaki değişim, toplam motor gücü oranında değişime neden olur.
Bu da sürücünün, motorun ve bağlı bulunduğu mekatronik sistemin gerçek işlevini yerine getirememesine neden olur.

arkadaşım burdaki amaç şu; Bir işletmede ürüne göre hız değişimi gerekiyorsa,rampalı kalkış veya duruş gereksinimi varsa sürücü ile ben bu gereksinimleri karşılayabiliyorsam neden sürücü yerine kontaktör takayım? kontaktör takarsam asıl o zaman mekatronik sisteme zarar vermiş olmaz mıyım?
Bununla ilgili çelik cpu arkadaşın bahsettiği uygulama gibi birçok uygulama var bir sürücü ile birden fazla motor çalıştırılabilir çok iyi bir şekilde de çalışıyor.
sadece dikkat edilmesi gereken şey sürücü çıkışına her motor için 1 motor koruma konulması ve sürücü gücünün motorların toplam gücünden yüksek olmasıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,299
Mesajlar
916,531
Kullanıcılar
450,131
Son üye
mrtblkl

Yeni konular

Geri
Üst