Tek bir sürücü ile birden fazla motora yol verirken..?

mnsyk

Üye
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba,

Tek bir sürücü ile birden fazla motora yol veriyorum. Sürücü altındaki her bir motorun motor koruma şalteri var. Motorlara giden hatlardan birinde faz kaybı olduğu zaman motorun durmasını istiyorum. Bu senaryoda faz koruma rölesi kullanamıyorum çünkü sürücü old. için değişken frekansda motorum çalışıyor ve faz koruma rölem 50-60 Hz de görev yapıyor. Şu şekilde bir koruma sağlayabiliyorum; fazlardan biri gidince diger iki faza fazla akım düşecek ve termik rölem açacak fakat benim istedigim bu değil fazlardan biri gidince direk motor duracak, dikkat edelim motorum değişken frekansda çalışıyor, burada ne kullanmalıyım?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Yanlış hatırlamıyorsam Kullandığınız Sürücünün koruma yapması gherekir. Yani Motorunuza giden hatta herhangi bir nedenle faz kaybı olması durumunda motor diğer fazlardan aşırı akım çekecektir. Bu durumda Sürücünün beslemeyi keserek hata mesajı vermesi gerekir...
 
Motor sürücüleri genelede tek motor için imal edilmişlerdir. Sürücünün içerisinde motorun her türlü koruma yöntemleri mevcuttur. Yaptığınız yöntem bence yanlıştır. Bir sürücü bir kaç motora yol verirse yük kayması yaşanıyor. Yani bir motor aşırı yükten durursa veya mekaniksel sıkışma yaparsa diğer motorlar çalışır. Buda sistemin doğru çalışmamasına sebep olabilir. Sürücü birşey olmamış gibi çalışmaya devam eder. En mantıklısı herbir motora ayrı ayrı sürücü kullanılması mantıklı ve doğru olanı budur. Bu yöntem denenmiştir. Kolay gelsin
 
Standart yük (fix load) de çalışan motorlardan bahsediyorsan ve sürücüyü sadece yol vermek için kullanıyorsan sürücüdeki çıkış röle kontağını driver run moduna göre programla ve gerekli lojik bağlantısıı yapman gerekir(örnek: otomatik kumanda devresinde koruma rölesine paralel ve ilgili motorun yolverme kontağına seri şekilde bağlayabilirsin). Bir sürücüyle istediğin kadar ayrı güçlerde motora yol verebilirsin (Sürücünün motor çalıştırma güç eşiklerine dikkat etme koşuluyla). Burda koruma rölesini sürücünün RUN kontağı ile by-pass etmiş oluyorsun.Zaten yolvermede motoru sürücü korumaktadır. Standart sürücülerde (bazı markalarda) 2 adet motor takma(yolverme) üretici firmanın tasarımıdır. Burda önemli husus motor rotor dirençleri ve sargı özelliğidir.Bir adet soft starter ile 40 adet motoru çalıştırılabiliniyorsa sürücü ile de çoklu yolverme yapılabilir. External data yüklemesi (PC/PLC) kullanarak sürücü parametrelerinin değiştirilmesi pek tavsiye edilmez çünkü eeprom yoğun bir okuma yazma işleminde zarar görebileceği öngürülebilir(etwas 100K R/W). Tek sürücü kullanmanın en büyük avantajı sadece pano bölümünün aşırı ısınmasına engel olur.Ayrıca irfan arkadaşımıza katılmıyorum çünkü Circular(Continius) sistemlerde bir motor durursa bütün motorlar durur.
Umarım yardımım dokunmuştur.Kolay gelsin...
 
Eger sürücüden sonra motor koruma şalteri kullanırsan her motora ,eger sorun motor koruma şalterinden sonra olursa motor koruma şalteri atar,fakat motor koruma şalterinden önce yani sürücünün çıkışında bir sorun olursa sürücü kendini korumaya alacaktır.(motor koruma şalteri termikten farklı olarak akımı daha hassas algılıyor ve fazın birinin gitmesi durumunda daha çabuk atıyor).Ben bu sistemi tel fabrikasın da tel sarma makaralarında ,LS SVD İs7 sürücüsüyle uyguladım hiç bir sorun yok...Tavsiyem bu kolay gelsin.....
 
motor koruma veya termik şalter herneyse hangisini kullanıyorsan onların normalde kapalı kontaklarından sürücü için RUN komutu besleme kablosunu seri bir şekilde geçirebilrsen hata durumunda sürücüyü durdurup sistemde oluşabilecek zararları engelleyebilrisn.
 
ssürücüler aşırı akım çekildiğinde korumaya almıyormu zaten
 
Bir sürücü ile aynı anda kaç motor çalışıyor. Bu önemli ki çalışan motor sayısı bir tane ise sürücü motor sargılarını veya faz kayıplarını ölçecektir.
 
Anlatmış olduğun konu için bir şey yapmana gerek yok. Fazlardan bir tanesi kesildiğinde sürücü çıkışını keser ve kontrol paneli üzerinde bir hata mesajı görülür.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,880
Kullanıcılar
449,999
Son üye
Samidmrr

Yeni konular

Geri
Üst