Step motorda tork ve aşırı ısınma problemi

Motorun kablolamasini dogru pdf'e gore yapinca isinma olmadi. O sorun cozuldu yani.

Voltaji yukseltmek demek trafo sardirmak demek. Kesin cozum olacagi belli ama elimdeki 24-30v guc kaynagini kullanabilseydim guzel olurdu.
 
Yüksek akımla, en azından kısa bir süre deneyin. Motor (+ sürücü) sıcaklık ve güç artışı ne kadar olacak?

Bir videyoda motorlarına soğutucu bağlayan vardı.
 
Son düzenleme:

sanırım yanılıyorsunuz

10 liraya aldığınız 150vac 200vdc çalışan sürücü motora kaç volt gönderiyor biliyormusunuz ?
ya da şöyle söyleyeyim,

motor 3 amperlik ise sürücüdeki ayarlarda peak 3 amperi geçmeyecek şekilde ayarlanmalıdır.
yalnız sürücüyü beslediğiniz güç kaynağı motorun amperine yetecek kadar olmalıdır. yoksa istenilen torklara çıkamayacaksınız.

isterseniz motorunuz 6 amper olsun. sürücünüz 2-3-4-6 amper gibi ayarlanabiliyorsa sorun yok.
sürücü beslemesi 24-50vdc yazıyorsa siz onu 24 volt ile de beslersiniz 48v ile de fakat düşük voltajlarda yüksek voltaja göre motor daha kolay stall olacak ve yüksek voltajlara göre daha az torklu olacaktır. akım da aynı şekilde.

ama sürücü motora kaç volt verir onu kendisi bilir. biz sadece sürücüyü çalıştıracak voltajdan sorumluyuz gerisini kendisi halleder.
 
ucuz ve güçlü sürücümüzün üzerinden gerilimi motorun maksimumuna göre düşürürdük.

Doğru söylüyorsunuz, düzelttiğiniz için teşekkür ederim. Yanlış yazmışım, gerilim konusunda sürücünün yapabileceği bir şey yok, sadece akımı düzenliyor (bizim kullandıklarımız).

Doğrusu; Sürücüye verilen gerilimi motorun maksimumuna göre, güç kaynağı veya trafo (seçimi) ile sınırlardık olacaktı.

Verdiğim örnekte, sürücü gerilim olarak çok güçlü ve aynı şekilde akım seçiminde de bir sorun yok diye (kendi kendime) kabul yapmıştım.

Bildiğim uygulanan gerilim, sürücü aracılığı ile değişmeden motora aynen (sabit değer) aktarılıyor.

Kendi örneğimden bahsedeyim. 4. eksen için Leadshine MA860H sürücü aldım. Gerilim sınırları 80 VAC veya 110 VDC, önerileri 60 VAC kullanım. Motorun endüktansı ise 8 Mh, ısınmaması için hesapla bulunan değer 90 VDC (yaklaşık 66 VAC). Motoru yüksek torklu kullanabilmek için en yüksek gerilimle beslemek istiyorum. Sürücünün sınırlarını dahilinde olmasına rağmen sardıracağım toroid trafoyu 66 VAC civarında sipariş edeceğim. Gerilimi biraz daha artırsam, trafonun fiyatı fazla değişmezdi diye düşünüyorum. Bu seçimi step motorumun sınırlarına göre yapıyorum. Gerçi sürücünün sınırlarına da yaklaşıyorum ama sürücü 150 VAC de olsa yine bu değerlerde veya motorun biraz ısınmasını da göze alıp 70 VAC gibi bir trafo alabilirdim.

Motorumun torku bu gerilimle (66 VAC / 90 VDC) bile, 110 VAC ile test edilerek verilen tork grafiğinin epeyce altınca kalacak.
 
Son düzenleme:
Motorun uzerinde yazan 4.2a aslinda half coil seklinde kablolama yapilinca verilmesi gereken RMS akim degeri. Paralel ise RMS 6a, seri ise 3a akim gerekiyor.

Tapatalk ile pdf'ten aldigim ekran goruntusunu eklemekte zorlaniyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motora bağlayacağımız kabloların sargısı önemli..
 
Motorun uzerinde yazan 4.2a aslinda half coil seklinde kablolama yapilinca verilmesi gereken RMS akim degeri. Paralel ise RMS 6a, seri ise 3a akim gerekiyor.

Motorunuzun markası önemli. Eğer leadshine ise dediğiniz doğru, tablodaki değerlere güvenebilirsiniz. Eğer aynı ölçülerdeki benzeri ise değerlerini tam olarak öğrenmekte fayda var. Örneğin Soyo'nun aynı büyüklükte 4.2 ve 6 amper motorları var.

Step motorların özelliklerini bilmemiz için, paralel, seri ve unipolar (half coil) bağlantı tiplerine göre akım, direnç, endüktans ve tork/hız grafiklerinin verilmesi gerekir. Örneğin Şahin Rulman'da sadece bir tip bağlantı var ve ne olduğu belli değil, grafik de yok. Eskiden grafik dahil bu bilgiler ayrıntılı yer alıyordu. Şimdi ayrıntıların verilmiyor oluşunu iyi niyetli bulmuyorum. Motor kataloğu tam bile olsa doğruluğu üreticinin insafına kalmış. Tork grafikleri, en azından abartılı.

Verilen tork değerleri seri bağlantıdan, akım ise paralel bağlantıdan olabilir.

Unipolar tork grafikleri de ilginç. Paralel bağlı motorun torkuna çok yakın, bazen sadece düşük devirlerde biraz daha az. Madem öyle ise neden unipolar bağlantı ve ucuz olduğu söylenen sürücüsü kullanılmıyor?
 
Son düzenleme:
Leadshine degil ama elimdeki tek veri leadshine muadilin verisi. Bur haftadir bilgisayarim yok. Ankara'ya donunce arastiraym.

86BHH80 kodu google aramalarinda sadece Turkiye'den sonuc getiriyor. Galiba Sahin Rulman bunlari boyle istiyor ve getiriyor. Ureticisi belli degil ama Leasdhine bile olabilir.

Bu kodla hic bir tork grafigi bulamadim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…