Start ve Daimi Kondansatör

Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
42
Puanları
1
Yaş
29
Herkese kolay gelsin,Arkadaşlar Monofaze motorlarda kullanılan Daimi motor kondansatörü ile start kondansatörü arasında ki fark nedir?Mesela bir kombinin sirkülasyon pompasinda bulunan kondansatör Start mı?Daimi mı?olmaktadır?Ben dışarıdan bakarak bunu nasıl anlayabilirim?Eğer Start kondansatör bir süre sonra devreden cikacaksa bunu hangi devre yapmaktadır?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Bazı motorların yardımcı sargısı kondansatör ve merkez kaç anahtarı üzerinden nötr veya faza bağlıdır. Motor dönmeye başladığında merkez kaç anahtarı açık konuma gelerek yardımcı sargı ve kondansatörü devre dışı bırakır. Çünkü kondansatör 90 derece faz farkı yaratarak yardımcı sargının ilk haraketi başlatmasını sağlamış ve görevi bitmiştir.
Bazı motorlarda merkez kaç anahtarı gerekmez yardımcı sargı ve kondansatör sürekli devrededir. Buna daimi kondansatörlü denir. Sizin daimi mi start mı bilmeniz pek gerekmez. Kondansatör yapı olarak aynıdır. Konu motor tasarımı ile ilgilidir. İlla ben bunu anlayacağım derseniz kondansatör devresine pens ampermetre takar ve motoru çalıştırırsınız.sürekli akım çekilmeye devam ediyorsa daimidir. Motor çalıştıktan kısa bir süre sonra akım kesiliyorsa start kondansatörüdür dersiniz.
 
Bazı motorların yardımcı sargısı kondansatör ve merkez kaç anahtarı üzerinden nötr veya faza bağlıdır. Motor dönmeye başladığında merkez kaç anahtarı açık konuma gelerek yardımcı sargı ve kondansatörü devre dışı bırakır. Çünkü kondansatör 90 derece faz farkı yaratarak yardımcı sargının ilk haraketi başlatmasını sağlamış ve görevi bitmiştir.
Bazı motorlarda merkez kaç anahtarı gerekmez yardımcı sargı ve kondansatör sürekli devrededir. Buna daimi kondansatörlü denir. Sizin daimi mi start mı bilmeniz pek gerekmez. Kondansatör yapı olarak aynıdır. Konu motor tasarımı ile ilgilidir. İlla ben bunu anlayacağım derseniz kondansatör devresine pens ampermetre takar ve motoru çalıştırırsınız.sürekli akım çekilmeye devam ediyorsa daimidir. Motor çalıştıktan kısa bir süre sonra akım kesiliyorsa start kondansatörüdür dersiniz.
Teşekkürler,

Pensampermetre şart mı multimetrenin volt kademesinde ölçüm yapamam mı?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkürler,

Pensampermetre şart mı multimetrenin volt kademesinde ölçüm yapamam mı?
Volt kademesinde değil bir avometreyle amper ölçüm kademesiyle, bu avometrenin seri bağlanmış prob uçlarıyla bunu ölçebilirsiniz. Yani bu işlem için mutlaka AC pensampermetre şart da değildir. Örneğin 10 A kademesi üzerinde bulunan herhangi bir avometrede, siyah prob ucu COM 'da sabit takılı kalırken kırmızı prob kablosunu ise avometredeki 10A deliğine takılıp, ortadaki dönen komütatörü 10A veya otomatik geçişlilerde sadece A kısmına getirdikten sonra, sirkülasyon pompasında bu kondansatörün bir ucunu motor üzerinden ayırıp, araya prob uçlarını seri olarak bağlayıp, bu motor AC yükle yol aldıktan sonra kondansatörün bu anlarda devrede kalıp akım çekmediğine bakarak, bu A kademesindeki avometre ekranından amper değeri ölçülüp ölçülmemesiyle anlayabilirsiniz. A değeri ölçülmüyorsa sadece yol verme kondansatörü, A değeri ölçülüyorsa kond. bu motorda daimi bir kondansatördür. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Volt kademesinde değil bir avometreyle amper ölçüm kademesiyle, bu avometrenin seri bağlanmış prob uçlarıyla bunu ölçebilirsiniz. Yani bu işlem için mutlaka AC pensampermetre şart da değildir. Örneğin 10 A kademesi üzerinde bulunan herhangi bir avometrede, siyah prob ucu COM 'da sabit takılı kalırken kırmızı prob kablosunu ise avometredeki 10A deliğine takılıp, ortadaki dönen komütatörü 10A veya otomatik geçişlilerde sadece A kısmına getirdikten sonra, sirkülasyon pompasında bu kondansatörün bir ucunu motor üzerinden ayırıp, araya prob uçlarını seri olarak bağlayıp, bu motor AC yükle yol aldıktan sonra kondansatörün bu anlarda devrede kalıp akım çekmediğine bakarak, bu A kademesindeki avometre ekranından amper değeri ölçülüp ölçülmemesiyle anlayabilirsiniz. A değeri ölçülmüyorsa sadece yol verme kondansatörü, A değeri ölçülüyorsa kond. bu motorda daimi bir kondansatördür. Kolay gelsin.
Eline sağlık saol.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,849
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst