Start ve Daimi Kondansatör

  • Konbuyu başlatan Selahattinn
  • Başlangıç tarihi
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
18
Puanları
3
Yaş
26
Herkese kolay gelsin,Arkadaşlar Monofaze motorlarda kullanılan Daimi motor kondansatörü ile start kondansatörü arasında ki fark nedir?Mesela bir kombinin sirkülasyon pompasinda bulunan kondansatör Start mı?Daimi mı?olmaktadır?Ben dışarıdan bakarak bunu nasıl anlayabilirim?Eğer Start kondansatör bir süre sonra devreden cikacaksa bunu hangi devre yapmaktadır?
 

tknsyn

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
1,449
Puanları
308
Bazı motorların yardımcı sargısı kondansatör ve merkez kaç anahtarı üzerinden nötr veya faza bağlıdır. Motor dönmeye başladığında merkez kaç anahtarı açık konuma gelerek yardımcı sargı ve kondansatörü devre dışı bırakır. Çünkü kondansatör 90 derece faz farkı yaratarak yardımcı sargının ilk haraketi başlatmasını sağlamış ve görevi bitmiştir.
Bazı motorlarda merkez kaç anahtarı gerekmez yardımcı sargı ve kondansatör sürekli devrededir. Buna daimi kondansatörlü denir. Sizin daimi mi start mı bilmeniz pek gerekmez. Kondansatör yapı olarak aynıdır. Konu motor tasarımı ile ilgilidir. İlla ben bunu anlayacağım derseniz kondansatör devresine pens ampermetre takar ve motoru çalıştırırsınız.sürekli akım çekilmeye devam ediyorsa daimidir. Motor çalıştıktan kısa bir süre sonra akım kesiliyorsa start kondansatörüdür dersiniz.
 
Konu Sah
Selahattinn
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
18
Puanları
3
Yaş
26
Bazı motorların yardımcı sargısı kondansatör ve merkez kaç anahtarı üzerinden nötr veya faza bağlıdır. Motor dönmeye başladığında merkez kaç anahtarı açık konuma gelerek yardımcı sargı ve kondansatörü devre dışı bırakır. Çünkü kondansatör 90 derece faz farkı yaratarak yardımcı sargının ilk haraketi başlatmasını sağlamış ve görevi bitmiştir.
Bazı motorlarda merkez kaç anahtarı gerekmez yardımcı sargı ve kondansatör sürekli devrededir. Buna daimi kondansatörlü denir. Sizin daimi mi start mı bilmeniz pek gerekmez. Kondansatör yapı olarak aynıdır. Konu motor tasarımı ile ilgilidir. İlla ben bunu anlayacağım derseniz kondansatör devresine pens ampermetre takar ve motoru çalıştırırsınız.sürekli akım çekilmeye devam ediyorsa daimidir. Motor çalıştıktan kısa bir süre sonra akım kesiliyorsa start kondansatörüdür dersiniz.
Teşekkürler,

Pensampermetre şart mı multimetrenin volt kademesinde ölçüm yapamam mı?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,697
Puanları
3,258
Konum
BURSA
Teşekkürler,

Pensampermetre şart mı multimetrenin volt kademesinde ölçüm yapamam mı?
Volt kademesinde değil bir avometreyle amper ölçüm kademesiyle, bu avometrenin seri bağlanmış prob uçlarıyla bunu ölçebilirsiniz. Yani bu işlem için mutlaka AC pensampermetre şart da değildir. Örneğin 10 A kademesi üzerinde bulunan herhangi bir avometrede, siyah prob ucu COM 'da sabit takılı kalırken kırmızı prob kablosunu ise avometredeki 10A deliğine takılıp, ortadaki dönen komütatörü 10A veya otomatik geçişlilerde sadece A kısmına getirdikten sonra, sirkülasyon pompasında bu kondansatörün bir ucunu motor üzerinden ayırıp, araya prob uçlarını seri olarak bağlayıp, bu motor AC yükle yol aldıktan sonra kondansatörün bu anlarda devrede kalıp akım çekmediğine bakarak, bu A kademesindeki avometre ekranından amper değeri ölçülüp ölçülmemesiyle anlayabilirsiniz. A değeri ölçülmüyorsa sadece yol verme kondansatörü, A değeri ölçülüyorsa kond. bu motorda daimi bir kondansatördür. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Konu Sah
Selahattinn
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
18
Puanları
3
Yaş
26
Volt kademesinde değil bir avometreyle amper ölçüm kademesiyle, bu avometrenin seri bağlanmış prob uçlarıyla bunu ölçebilirsiniz. Yani bu işlem için mutlaka AC pensampermetre şart da değildir. Örneğin 10 A kademesi üzerinde bulunan herhangi bir avometrede, siyah prob ucu COM 'da sabit takılı kalırken kırmızı prob kablosunu ise avometredeki 10A deliğine takılıp, ortadaki dönen komütatörü 10A veya otomatik geçişlilerde sadece A kısmına getirdikten sonra, sirkülasyon pompasında bu kondansatörün bir ucunu motor üzerinden ayırıp, araya prob uçlarını seri olarak bağlayıp, bu motor AC yükle yol aldıktan sonra kondansatörün bu anlarda devrede kalıp akım çekmediğine bakarak, bu A kademesindeki avometre ekranından amper değeri ölçülüp ölçülmemesiyle anlayabilirsiniz. A değeri ölçülmüyorsa sadece yol verme kondansatörü, A değeri ölçülüyorsa kond. bu motorda daimi bir kondansatördür. Kolay gelsin.
Eline sağlık saol.
 

Benzer Konular

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
115,989
Mesajlar
817,099
Kullanıcılar
423,528
Son üye
tigers

Yeni konular

Üst