Sürücülü Asenkron Motor Isınma Proplemi

Sefa41

Üye
Katılım
15 Ara 2015
Mesajlar
42
Puanları
1
Yaş
33
Arkadaslar Merhaba;

Sürücü ile yol verdiğimiz 5,5 kw redüktörlü asenkron motor düşük hızlarda 150 rpm ısınma ve sanki motor zorlanıyomus gibi anlık kilitleme yapıyormus gibi davranıyor. Yüksek hızlarda 400 500 rpm den sonra böyle birşey yaşamıyoruz. Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı? Sebebi ne olabilir. Yardımınızı bekliyorum..
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
düşük hızlarda 150 rpm ısınma ve sanki motor zorlanıyomus gibi anlık kilitleme yapıyormus gibi davranıyor.
150 rpm motor devrimi yoksa rediktör çıkış devrimi?.Rediktör çevrim oranı kaç?.
Asenkron motorlarda devir düştüğüde doğru orantılı olarak torkta da kayıplar yaşanır.SİLENT 59 arkadaşın da belirttiği gibi eğer harici soğutma yoksa devrin düşmesi motor soğutmasında da zaafiyet oluşturur.
 
harici soğutma kullanıyormusunuz acaba motor için
Harici sogutma motor arkasi fani mevcut.
150 rpm motor devrimi yoksa rediktör çıkış devrimi?.Rediktör çevrim oranı kaç?.
Asenkron motorlarda devir düştüğüde doğru orantılı olarak torkta da kayıplar yaşanır.SİLENT 59 arkadaşın da belirttiği gibi eğer harici soğutma yoksa devrin düşmesi motor soğutmasında da zaafiyet oluşturur.

150 rpm motor devri
Reduktor yanlis hatirlamiyorsam 1/34 oraninda biseydi.
Yarin kontrol edip tam oraninida soylerim.

Yalniz ayni yuku paylasan 10 motordan sadece 1 tanesi yapiyor bunu. Sogutmada sikinti olsa digerleride isinirdi diye dusunuyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Harici sogutma motor arkasi fani mevcut.


150 rpm motor devri
Reduktor yanlis hatirlamiyorsam 1/34 oraninda biseydi.
Yarin kontrol edip tam oraninida soylerim.

Yalniz ayni yuku paylasan 10 motordan sadece 1 tanesi yapiyor bunu. Sogutmada sikinti olsa digerleride isinirdi diye dusunuyorum.
Bütün motorların tek tek akımlarını kontrol edin , neyi nasıl dağıttığınız açıklanmamış ama lineer bir dağılım olmamıştır belkide , adı geçen motorunuz fazla yükleniyor olabilir.
 
Motor deviriniz düşük olduğu için soğutma işlemi yapamıyor bu tür çalışan motorların arkasına harici bir fan bağlanıyor.Ayrıca 10 motordan sadece bu ısınıyorsa akım değerlerini ölçüp karşılaştırın büyük bir ihtimalle en fazla yükü bu motor çekiyordur.kolay gelsin.
 
1-motorun çevirdiği mekanik sistemde bir sorun olabilir. Arızalı bir rulman gibi
2-sürücü parametrelerini gözden geçirin. Mesela düşük devirlerde %120 %150 fazla akım uygula gibi parametreler.

Sent from my SM-N915F using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
Termal görüntülemeyle bakın sorunun kaynağının tespiti kolaylaşacaktır.
 
Sürücü ıle calısan motorlar, 10 Hz. frekansda uzun süre çalışırsa ısınma yapabilirler. Eğer, motorun max. hızına çıkmadan çalışıyorsanız, reduktöe çıkışı zincir dişli ise, ya reduktordekı dişliyi düşürün, yada karşıdakı dişliyi büyütün, motor en düşük hızda bile daha yuksek hz. lerde çalışsın ve ısınma sprunu azalsın.
Ayrıca, motor sogutma pervenesini ve arka kapak hava delıklerinize kontrol edın.
Harici sogutma fanının hava üfleme yönü ve/veya motorun dönüş yönü doğrumu baknızı.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,182
Mesajlar
915,683
Kullanıcılar
449,952
Son üye
alihan özkan

Yeni konular

Geri
Üst