- Katılım
- 18 Mar 2008
- Mesajlar
- 1,179
- Puanları
- 92
Merhaba değerli üyelerimiz,
Daha önceden de belirttiğim gibi elektrik motorlarını öğrenmeye çalışıyorum. Bir internet sitesinde okuduğum bir yazıda şöyle bir ifade yer alıyor: Rotordan beslemeli motorlarda, içte bulunan rotor döner bilezikler üzerinden akım şebekesine bağlanır. Buna karşın stator sargıları kısa devre edilmiştir. Doğrudan doğruya akım şebekesinden beslenen rotor üzerinde bir döner alan oluşur. Bu döner alan stator sargıları üzerinde endüksiyon nedeni ile bir akım ve bunun sonucu stator doner alanını ortaya çıkarır. Ancak bu kez rotor kendi döner alanının ters yönünde (lenz kuralı) döner. Sormak istediğim soru: Neden stator sargılarına uygulanan akım rotor sargılarına uygulanıyor? Buna neden ihtiyaç duyuluyor ve ne gibi getirisi/götürüsü oluyor?
Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..
Daha önceden de belirttiğim gibi elektrik motorlarını öğrenmeye çalışıyorum. Bir internet sitesinde okuduğum bir yazıda şöyle bir ifade yer alıyor: Rotordan beslemeli motorlarda, içte bulunan rotor döner bilezikler üzerinden akım şebekesine bağlanır. Buna karşın stator sargıları kısa devre edilmiştir. Doğrudan doğruya akım şebekesinden beslenen rotor üzerinde bir döner alan oluşur. Bu döner alan stator sargıları üzerinde endüksiyon nedeni ile bir akım ve bunun sonucu stator doner alanını ortaya çıkarır. Ancak bu kez rotor kendi döner alanının ters yönünde (lenz kuralı) döner. Sormak istediğim soru: Neden stator sargılarına uygulanan akım rotor sargılarına uygulanıyor? Buna neden ihtiyaç duyuluyor ve ne gibi getirisi/götürüsü oluyor?
Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..