Rotor sargılarına verilen akım

etuzuner

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
18 Mar 2008
Mesajlar
1,179
Puanları
92
Merhaba değerli üyelerimiz,

Daha önceden de belirttiğim gibi elektrik motorlarını öğrenmeye çalışıyorum. Bir internet sitesinde okuduğum bir yazıda şöyle bir ifade yer alıyor: Rotordan beslemeli motorlarda, içte bulunan rotor döner bilezikler üzerinden akım şebekesine bağlanır. Buna karşın stator sargıları kısa devre edilmiştir. Doğrudan doğruya akım şebekesinden beslenen rotor üzerinde bir döner alan oluşur. Bu döner alan stator sargıları üzerinde endüksiyon nedeni ile bir akım ve bunun sonucu stator doner alanını ortaya çıkarır. Ancak bu kez rotor kendi döner alanının ters yönünde (lenz kuralı) döner. Sormak istediğim soru: Neden stator sargılarına uygulanan akım rotor sargılarına uygulanıyor? Buna neden ihtiyaç duyuluyor ve ne gibi getirisi/götürüsü oluyor?

Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Bunlari okudugun sitenin adresini verebilirmisin?
 
Sn. bulzaf,

Sitenin adresini vermem yöneticilerimiz tarafından hoş karşılanmayabilir ancak direk alıntı yaparak yazım, aynen bu şekilde yazıyor.

Saygılar
 
Bence kimse bir sey demez. Motor hakkinda yazdigin ifadelere bugune kadar hic rastlamadim ve yanlis oldugunu dusunuyorum. Belki gercekten bilmedigim bir seydir o yuzden linke bakmak istedim.

Rotoru sargili Asenkron motorlarda rotor sargilari voltaj verilecek kadar cok sipirli degiller.
Genellikle reosta yada reaktor ile yol verilerek kullanilirlar.

Belki sen cok farkli bir motor tipinden bahsediyorsun. Bunu da ancak sitedeki yazilanlardan anlayabiliriz.
 
Sn. bulzaf,

Size pm olarak adresi atıyorum, burada yazmak doğru olmayabilir.
 
rotoru sabit statoru kısadevre çubuklardan oluşmuş bir motor olabilir
bu tip motorlarda stator döner.vantilatör motorları vardır bu tip
ben böyle bir motor diye düşündüm

3 fazlı motor sargısının aynısı rotor üzerine sarılyor.
sabit olduğu için bilezik falanda gerekmiyor.
 
@etuzuner

Link icin sagol. Sozkonusu linkten alinti yaptim. (Siteye de haksizlik yapmayalim) Alinti yaptigim link
Makina Müh.-Asenkron Motorların Yapısı Ve Özellikleri

Burada gobegi sabit olup disi donen motor zaten ele alinmis, garipsedigim motor ise bunun disinda anlatilmis. Bu durumda ben susuyorum.

ASENKRON MOTORLARIN ÇALIŞMA ŞEKLİ
Asenkron motorun stator sargılarından geçen akım manyetik döner alan üretir. Bu döner alanın etkisi altinda kalan rotor sargıları üzerinde alternatif gerilimler enduklenir. Rotor sargıları kısa devre edilmiş ise, bu sargılar üzerinden geçen akımlar rotor doner alanını oluşturur. Rotor döner alanı ile stator döner alanının karşılıklı etkimesi sonucu rotor dönmeye başlar.

Bazı motorlarda stator içte, rotor dışta bulunur. Ancak dönen parça yine rotordur. Oto frenlerinin kontrol edildiği sistemlerde, bazı yürüyen merdivenlerde ve özel aspiratörlerde kullanılan bu tür motorlar yukarıda anlatılan asenkron motor prensibine gore çalışır.

Rotordan beslemeli motorlarda, içte bulunan rotor döner bilezikler üzerinden akım şebekesine bağlanır. Buna karşın stator sargıları kısa devre edilmiştir. Doğrudan doğruya akım şebekesinden beslenen rotor üzerinde bir döner alan oluşur. Bu döner alan stator sargıları üzerinde endüksiyon nedeni ile bir akım ve bunun sonucu stator doner alanını ortaya çıkarır. Ancak bu kez rotor kendi döner alanının ters yönünde (lenz kuralı) döner.
 
Sn. bulzaf,

Amacım kimsenin hakkını yemek değil, siz beni yanlış anladınız. Reklam olarak algılanabilir diye yazmak istememiştim.

Bu arada benim de hatam var, hangi çeşit motor olduğunu söylemedim. Ancak sizin "Bu durumda ben susuyorum." demekle ne demek istediğinizi anlayamadım. Çünkü ben hala anlayamadım neden rotora akım uygulandığını.. Kusura bakmayın biraz saçma sorular olabilir ancak dediğim gibi yeni olduğum için anlamakta zorluk çekiyorum.

Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..
 
hocam bu olay güçten kaynaklanıyor şöyle örnek vereyim barajlarda alternatörlerin bazıları
yüksek güçlerinden dolayı fırça ve bileziklerden güç taşınması zor olacağı için rotor uyartılır statordan güç alınır bu mantıkla bakarak bu neticeyi çıkardım çünki alternatörde bir nevi motordur
 
@etuzuner

Yok hic bir sey yanlis anlasilmasin. Uzunca bir alintiyi yaptim o nedenle de linki verdim.

Susmaya gelince daha oncede dedigim gibi, ilk bastaki yazinizdaki gibi bir aciklamayi ilk kez duyuyorum bence hata var demistim.

Linki okudugumda cokda salla pati bir site olmadigini adamlarin yazdiklarinda dogruluk payinin varolabilecegini dusundum.

Bu nedenle bilmedigim konu uzerinde konusamayacagim anlaminda susuyorum demek istedim.

Bu adamlarla iletisim kurup bu bilgiyi nereden temin ettiklerini arastirmak lazim.

Ilginc bir motordan bahsediliyor.

Motorun rotorunda sargi ve bilezikler var. Statorunda ise kisa devre cubuklari var. Stator sabit rotor donuyor.

Boyle bir motor olmazmi olur.

Gariplik surda.

Neden klasik asenkron motorlarda oldugu gibi firca bilezikten kurtulunmusken, stator sargilari kolayca sogutulabilirken bu motor tipindeki firca, bilezik aksami kullanilmak istensin ve rotordaki sargilari sogutma problemi ile ugrasilsin?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst