PC bazlı ölçüm aletleri ve ölçüm sohbetleri

Zaten sorun beleşte programda oluyordu.
İşin kötüsü öbür program da para istiyor Yeter artık gördün göreceğini diyor
 
Zaten sorun beleşte programda oluyordu.
İşin kötüsü öbür program da para istiyor Yeter artık gördün göreceğini diyor
Kullanım amacına göre ve ihtiyacına göre tercih yapabilirsin.
100-200TL vererek kullanılabilir bir osilaskopun olursa, osilaskop kullanımını öğreninceye kadar kullanabilirsin.
Böylece verdiğin paranın hakkını almış olursun.
Özellikle adobenin spectrum analyzer ve vectorscopunu iyice anlayabilirsen, birçok ölçümlerde işine yarayacaktır.
Ben bu iki uygulama ile imal ettiğim amplileri kabaca ayarlıyorum. Sonra da işyerine götürüp NEUTRIK ile daha hassas ölçüyordum.
Birkaç db lik hatalar haricinde önemli hata olmuyordu.
 
Evet dedğiniz gibi bu osiloskop programının fiyatı uygun oluyor.Ayrıca bir çok ölçümü yapabileceğiz.
 
NELER YAPTIK.?
Amplimizin çıkış gücünü yaklaşık ölçtük.
Ton kontrol devresinin karakteristiğini çıkardık.
Ton kontrol devresindeki bozulma (distorsiyon) oranlarını frekanslara göre kabaca gördük.
Tüm sistemin ve ton kontrol devresinin gürültü seviyesini gözlemleyip ölçtük.
Orijinal üretim iki farklı ürün ile kıyaslama yaparak KALİTE UNSURUNU belgeledik.
Bu durumda bizim üretimimiz LM1875 li amplimiz için oldukça kalitelidir diyebiliriz.
Elbette üst seviye bir ampli değildir. Ancak üst seviyelerle yarıştırırsak ta darılmaz.
Eğer 3-4 bin TL gibi harcamayı göze alabilirsen üst seviye ürünleri yapmayı da deneyebilirsin
 
Amplimizi severek dinliyorum hocam.Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.Gönül ister daha güzellerini yapmaya ama şu an için öyle bir bütçe ayırmam mümkün değil.Umarım ayıracağım günler gelir ve tekrar yaparız.
 
Amaç sadece iyi bir cihaz yapmak değildir.
Bu ampliyi yaparken öğrenilenler daha kıymetlidir.
 
Ölçüm sonuçlarının analizi.

Ölçüm tekniğinde buradaki değerler oldukça önemlidir.
LM1875 li amplimizin çıkış gürültüsünü daha önce takribi eksi 72-75db olarak gözlemlemiştik.
Hatırlarsan, Technics amplide ton kontrol devreye alındığında gürültü seviyesinin arttığını ve -60db lere geldiğini de ifade etmiştin.
LM1875 li amplide ise volume potunu sonuna kadar açsan bile okunan gürültü değerinde değişiklik olmadığını şaşkınlıkla ifade etmiştin.
Resmi incelediğimizde görülecektir ki, ton kontrolünün kazancını max. açsak bile LM1875 li amplimizin çıkış gürültü seviyemize ulaşmadığı görülmektedir.
İşte burada kalite unsurunun ön devrelerin tasarımında önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.
Bir çıkış katına eklenen her bir yükseltici devre aynı zamanda kendisi gürültüleri yükseltmektedir. Yani ön devrelerin de bir gürültü faktörü bulunmaktadır.
İşte bu gürültü faktörü sistemin kendi gürültüsüne (LM1875) ilave olur ve sistemin toplam gürültü seviyesi buna göre belirlenir.
Sistemin toplam gürültü seviyesi ise bir amplinin kalitesindeki en önemli unsurdur.
NEDEN GÜRÜLTÜ UNSURU?
Herhangi bir müzik eserini spectrum analizerde izlersek, tiz seslerin (7kHz ten 20kHz e kadar) seviyesinin -60 larda ve hatta -70 lerde olduğunu görebiliriz.
(Müziğin mantalitesi gereği)
Eğer ön devrelerin gürültü faktörü tiz seslerin seviyesinden fazla ise, tiz sesleri temiz duyamayız. Tiz sesler ile gürültü faktörü birbirlerine karışır ve anlaşılamaz.
Ancak sistemin gürültü faktörü ne kadar düşükse, bizim tiz seslerdeki DİNAMİK ALANIMIZ o denli yüksek olur ve tiz sesleri çok daha net duyabiliriz.
Bu anlatımlarımı sen şu sözlerle ifade etmiştin.
LM1875 li amplinin sesi daha temiz.
Dikkat edilirse burada LM1875 in veya bir başka çıkış katı devresinin üstünlüğünü tartışmıyoruz. Halbuki internetteki söylemleri incelersek şu ifadelere sıklıkla rastlarız.
LM3886 lı ampli yaptım harika çalıyor.
Lambalı ampli yaptım sesi çok sıcak..
STK lı ampli yaptım sesi çok yumuşak.

Transistörlü CLASS-A ampli yaptım, nefis oldu.
Bir profesyonel için bu ifadelerin hiçbir anlamı yoktur. Hangi çıkış katı kullanılırsa kullanılsın tek önemli kriter gürültü ölçümüdür.
 
Hocam biz LM1875 amplimizin yapımında gürültü faktörünü ortadan kaldırmak için (devre tasarımları haricinde ) grounding şase tekniğinin önemini de görmüş olduk. Sistem sıfır noktasının yerinin belirlenmesi,devreler arası kablo bağlantıların da yine grounding kurallarına uyulmadığında oluşan humlamaları da yaşadık.Hatta PPM giriş kabloları üzerindeki gürültünün ampli çıkışına nasıl yansıdığını ,bu gürültüyü ortadan kaldırmak için L/N state input devresi yaparak çözüldüğünü yaptığımız çalışmalar sonucunda gördük. Kullandığımız malzemeleri imkanlar ölçüsünde en iyisini bulup kullandık. Ses devrelerinde kullanılan elektronik malzemelerin kalitesinin, toleranslarının ne kadar önemli olduğunu gördük.

Yaptığımız ölçümlerde 18KHz ve 20KHz de tiz potlar sonda iken ön kontrol devrelerinin tasarımının kalitesiyle de gürültü tiz seslerin frekansının hep altında kaldı.

Ben de yaptığımız çalışmalar boyunca öğrendiklerimi anlatmaya çalıştım.Hocam sizin disiplinli ve tekniğe uygun tasarım ve çalışmalarınız olmasa bu sonuçları alamazdık diye düşünüyorum.
 
İşte burada şu disiplin önem arzediyor.
Benim sunduğum teknikler bana münhasır bilgiler değildir. Ben de yıllar süren araştırmalarım doğrultusunda öğrendim.
Hatta 20 sene kadar öncesinde GROUNDING kavramı bile bana ters gelirdi.
Sayfalar dolusu döküman inceleyip onlarca test ve denemeler yaptıktan sonra, bu tekniğin önemini öğrendim.
Ben bu öğrendiklerimi forumlarda paylaşarak birilerinin birşeyler öğrenmesini istiyorum.
Ancak belki rastlamışsan bahsetmiş olduğum tekniklerle ilgili olarak birçok eleştiriler ve hatta dalga geçme boyutuna varan sözlerle de muhattap oldum.
Bunları önemsemeyip, sadece birkaç arkadaşımın önerilerimi uygulayarak iyi bir neticeye ulaşması benim için çok daha önemlidir.
Senin gibi önerileri dikkate alarak, iyi bir cihaz yapabilen birkaç arkadaşımız daha oldu. Bu benim için yeterlidir.
Ayrıca karşı çıkanlar olsa da ilgilenenlerin çok olduğunu görüyoruz.

Diğer forumda açmış olduğum konuya arada bir bakıyorum.
Gösterim adedine bakılacak olursa oldukça fazla ilgi olduğu görülecektir.

ÖZETLE:
Önerilerim tekniğin gereğidir. Bu teknikleri öğrenebilmek kolay değildir.
Eğer birileri bazı tekniklerden bahsediyorsa, bizlere düşen tek şey bahsi geçen tekniklerin literatüre uygun olup olmadığı ve ölçülüp ölçülemediği unsurudur.
Bizim şu ana kadar yapmış olduğumuz onca çalışma esasen ölçüm tekniği doğrultusunda kalite unsurunun belirlenebilmesidir.
Ölçüm cihazları son derece pahalıdır. Herkesler alıp kullanamayabilir.
Ancak gerçek kaliteyi kulağımızla ölçemeyeceğimiz için, en ideal ölçüm metodları seçebiliriz.
Konumuz içerisinde kabaca da olsa bu ölçüm metodlarını öğrenmiş ve görmüş olduk.
Gönül isterdi ki çok daha üst seviye bir cihaz yapabilelim. Zaten çoğu kişiler bunun peşindedirler.
Ancak üst seviye cihaz yapımına girdiğimizde, bu sefer bu gibi basit ölçüm yöntemleri yeterli olmayacaktır. Bu cihazımızda kullandığımız tüm devre elemanları üst seviye cihazda kullanılamaz olabilecektir. Bu sebeple de maliyet katlanarak artacaktır.
Ancak üst seviye bir cihazla senin yapmış olduğun ampli kıyaslamasını kulak ile yapamayacağımızdan dolayı, masraf etmeyi de pek mantıklı bulmuyorum.
Bu masrafı sadece benim gibi KAÇIK kişiler yapar.

Bundan sonra sormak istediğin şeyler olursa her zaman beklerim.
Anladığım kadarı ile ses kayıt teknikleri ile de ilgilisin. Bu konuda da profesyonel seviyede yardımcı olabilirim.
Hatta yıllar önce benim yaptığım gibi iyi kalite bir audio mixer yapmanı da önerebilirdim. Ancak günümüzde kaliteli malzeme temin edebilmek çok zor olduğu için, başarı oranı çok düşük olacaktır.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…