PİC 16F887 ile tuş takımından girilen değerde servo motoru dönderme

Komplo teorisyenleri elinize su dökemez.
Adc kurup okuyup bir değere atamak 3 satır.
Bir değere göre pwm kurmak 3 satır(picin kabiliyetleri sayısınca).
B4-7 kesme ile encoder okumak 5 satır .
Tuş takımı ile değer kaydetmek 3-10 satır.
Encoder değeri ile tuş değeri karşılaştırma karar verme 3 satır.

3 satır, 5 satır.
Tamam proje bitmiştir, neden o kadar çok konuştuk ki biz?
Ancak nedense ortada proje yok...
 
Bilmem , neden çok konuştuk ?

Projeyi bedavaya getiren firma kadar ödevi kediye yükleyen öğrenci yüzünden olmasın ?

En azın ne yapacağını yazmış olmadım mı ?
Biraz çalışmış ama belirli yerlerde takılmış öğrenci ile ," hele ortaya bir mısır atayım" diyeni ayırt edebilmemiz için ne gibi belirtiler var ?
 
Çok konuştuk lafını, senin mesajından önce proje hakkında yazılanlar için söylemiştim.

Ortada; bir öğrencinin gerçekleştirmesi gereken bir proje var.
Evet eğitim sistemi konusunda bir nebze olsa da haklılığı var.
Bu konu, bu ya da başka forumlarda defalarca tartışıldı.
Hem öğrencilerin, üniversite sınavları yüzünden sadece sosyal derslere aşırı yüklenmesi.
Hem bazı hocaların, salla başını al maaşını şekilde takılması.
Hem teori ve pratiğin fakültelerde doğru düzgün harmanlanamaması.
Bunun gibi bir çok sebeb yüzünden ortada bir arap çorbası olmuş sistem var.
Evet, bu etmenler içinde öğrencilerin asalak olma etmeni de var.
Ancak bir öğrenci asalaksa, zaten asalaktır.
Eğitim sistemi kalkıp, bir öğrencinin asalaklığını bahane edemez.
Ben öğretsem ne olur, öğrenci asalak olduktan sonra diyemez!
Böyle bir lüksü yoktur, eğitim sisteminin!
Karşısındaki Albert beyinli de olsa, bön beyinli de olsa, en kaliteli eğitimi vermek zorundadır.
Ben üniversitede okurken, sınıfımda nerden baksan 40-50 kişi vardı.
Ve Mikrodenetleyiciler dersinden geçen sadece 5-10 kişi olmuştu o yıl.
O geçenlerin de not ortalamalarını söylemek dahi istemiyorum.
O geçemeyenlerin çoğunun diğer sosyal derslerine bak, çok iyi.
Ancak bana o kadar çok kolay gelen bir dersten kalıyorlar.
Bunu küçümsemek için söylemiyorum.
Zira benim de bazı sosyal derslerim berbattı.
Eee, şimdi o adamın, o bölümde ne işi var?
Hadi kazara o bölümde okudu?
Bu şekilde mi ilerlemesi lazım?
Şimdi bu durumda kim suçlu?

Bakıyorsun mühendislikte okuyan adam, zehir gibi problemler çözüyor ancak pratik elektronik hakkında çok geride kalıyor.
Bakıyorsun teknikerlik okuyan adam, pratikte zehir gibi ancak bir matris, türev, integral bile çözemiyor.
Tabii elbette, tırnakları ile bu ikisini de kendi başına harmanlayıp bir yerlere gelen sağlam meslekçi arkadaşlarımız da var.
Ancak genel durum böyle.
Bunları; o arkadaşları aşağılamak için söylemiyorum.
Eee, şimdi burda suçlu olan öğrenci mi yoksa eğitim sistemi mi?
 
Eğitim sistemi genellle ilgilenir.
Fertler ise kendileri ile.
Gemisini yürütene kaptan derler.
Şu dersim iyi bu kötü diyen , şu dersine çalışmıştır bu dersine çalışmamıştır.
Günümüzde her eğitim dalı kendi içerisinde önemlidir.
Yarım yamalak bilene yer yok.
Öğrenci çalışacak , tırmalayacak.
Sosyal aktivite kişilk gibi içi boş söylemlere yer yok.
Günümüz ilmi çoook çalışmayı gerektiriyor.
Tv yok cafe futbol dedikodu yok.
İnternette zevzeklik yok.
Düzenli disipli çalışmak gerek.
Günceli yakalamak gerek.
Öğrendim bitti yok.
Okul ne yapsın.
Yolu gösterir yeter.
Çalışmak bir şeyler yapmak isteyen öğrenciye yardımcı olmayan öğretmen çok azdır.
Etrafınızda kaç tane böyle öğrenci biliyorsunuz.
Forumda görüyoruz almış ödevi araştırmış bir şeyler yapmış bir yerde takılmış dosyalamış koymuş foruma soruyor şurayı anlamadım.
Baş üstüne böylesi.
Öğrenci gelmiş sormuş öğretmen bilmiyor araştırıyor , hatta forma yazmış , sordular bilemedim yardım edin diye , güzel değil mi?

İş yeri - okul - öğretmen bir şeyler veriyor , karşılığını almayacak mı ?
Ödev zaten bildiği yaptığı bir şeyse ne katacak ?
Yapamıyorsa tırmalayacak öğrenecek .

Bir arkadaşımızın imzasında gördüm , eğtimde merhamet vatana ihanettir , yazmış.
Belirli bir açıdan bakınca haklı bir cümle.

Her zaman her dönem , 40-50 her ne ise içerisinden 3-5 tane ancak çıkar.
Her katarda ancak 1 , nadiren 2-3 lokomotif olur gerisi vagondur.
Ancak yük taşır.
Lokomotif olmak isteyen gayret edecek enerjisini ortaya koyacak ürecek .
Arkasındakilere bakmayıp yoluna gidecek.

Not :
Bu yazdıklarım , forum ortamında her kese yardımcı olmaya çalışan kıymetli bir kaç arkadaşımla sohbet içindir , başlığı açan kişi ile alakası yoktur ve aslında ne kadar yazsak bitmeyecek gibi bir konudur....
 
Zaten uzun yazımı dikkatli okumuşsan, ne demek istediğimi anlamışsındır.
Eğitim sistemi elbette yol gösterici olmalıdır.
Sorun da bu işte.
Eğitim sistemimiz hiç mi hiç yol gösterici değil!
Bunun aksini iddaa eden varsa, Türkiye'de okumuyor demektir!
Ben zaten mesajımda belirttim.
Öğrenci belli bir yerlere gelmek istiyorsa, afedersin it gibi çalışması gerekir diye.
Ancak o dersi kötü diye, o derse çalışmıyordur anlamına gelmez.
Bu çok kısır bir düşünce.
Ben üniversitede okurken, hiç mi hiç mikrodenetleyiciler dersine çalışmazdım ve kağıt kalem bile kullanmazdım.
Sadece derse girer, derste anlatılanları dinler.
Vize, final zamanı ise kağıdımı doğru bir şekilde doldurur, çıkardım.
Aksine kötü olan derslerime de deli gibi çalışırdım!
Ancak yine kötü olurdu.
Sebebi ne mi?
Benim o derslere çalışmamış olmam değil!
Benim o dersler ile uzaktan yakından alakam olmamasıdır!
Hayatım boyunca sadece orda görüp, bir daha yüzüne bile bakmamış olmamdır!
Türkiye'deki hiçbir zat, kendi beceresine ve mesleğine göre yönlendirilmiyor!
Elektronikte çok başarılı olabilecek bir adam, gidiyor tıpta okuyor.
Tıpta başarılı obilecek adam, birkaç soru daha çözemedi diye, inşaatta okuyor.
Adam mesleğinin aşığı, o yüzden düz lise yerine meslek lisesine gidiyor.
Ancak işin sonunda bakıyor ve ben ne yaptım diyor.
Öbür tarafta meslek ile alakası olmayan adam üniversite sınavında yüksek puan çekiyor.
Sırf güzel bölümdür diye mühendisliği seçiyor.

Evet, çalışmayan bedevacı, asalak öğrenciler de var.
En başta onlardan ben nefret ediyorum!

Ancak tekrar söylüyorum;
Eğitim-Öğretim sistemi belli bir sınıfı bahane olarak gösteremez!
En çalışkan öğrenci de olabilir, en tembel öğenci de.
Mükemmel eğitimi göstermek zorunda.
Öğrencinin yapısına göre kendisini şekillendirmek zorunda!

Bu konuşmalarım senin aleyhine değil KAZIMUGUR, ortaya...

Son olarak;
Türkiye'deki eğitim ve öğretim sistemi;
Bir tornacı babanın, elektronik sevgisi olan oğluna sırf baba mesleği diye tornacılığı kabullendirmesi sistemi ile aynı bir sistemdir!
 
Kazımugur bey öncelikle söyleyeceklerimin her nekadar tarafınızca yanlış anlaşılacağını düşünmesemde hakkınızdaki genel görüşümü belirterek söyleyeceklerimin daha net anlaşılıp, kesinlikle yanlış anlaşılmaya yer vermemesini sağlamak istiyorum, benim gözümde siz hakedene kendi işini yapıyormuşcasına yardım eden birisiniz, bugüne kadar forumda karşılaştığım mesajlarınınzın genel itibariyle benim söylemek istediklerimi ihtiva etmesi, sizin forumdaki üyeler arasında ismi hafızamda yer eden birisi olmanızı sağlamıştır fakat özellikle insanlar konusunda sizin kadar tecrübeli birisinin dahi değerlendirmede hata yapma ihtimali mevcuttur, ben arkadaşımızın "" Projeyi bedavaya getiren firma kadar ödevi kediye yükleyen öğrenci yüzünden olmasın ? "" sözlerini haketmediğini düşünüyorum, ayrıca 3 satır 5 satır 3-10 satır ile yazılacak bir program gibi gözüksede pic programlamada genellikle bu satırların yazılabilmesi için ardında sayfalar bazen 100 sayfalarla ifade edilen altyapılar gereklidir bunu sizde biliyorsunuz, işin çok basit birşeymiş gibi küçümsenmesi doğru değil, bende forumda eğer konu açan kimsenin işini üzerimize yüklemeye çalıştığını hissedersem, gerçekten sinirleniyor ve kendi görevi olan birşeyi yapmaktan acizmidir diye düşünüyorum, neticede böyle bir kimsenin benim kağıt üzerindede olsa meslektaşım olacağı düşüncesine katlanamıyorum, karşımdakine doğru olduğuna inandığım şeyi anlatmaya çalışırken sertleşebiliyorum. Bunların yanında insanın çok yönlü bir varlık olduğunu ve doğal olarak sosyal ihtiyaçlarını da karşılaması gerektiğini düşünüyorum, şahsen televizyon alışkanlığım yoktur, kafeleride sevmem, internette en çok bulunduğum yer bu site, facebook gibi zırvalardada sosyalleşilebileceğine inancım yoktur, fakat herkesin kendince bir sosyallik anlayışı ve içindeki insani ihtiyaçları karşılayabileceği kendince platformlar vardır, bunlarada zaman ayırması insan olmasının gereklerindendir, kimsenin bir konuda herşeyi bilirken diğer konularda ağzını açabilecek kadar dahi bilgisi olmaması kabul edilemez, şu anda bildiklerimi einstein yaşasa bugüne kadar edineceği fizik bilgisiyle değiştirmeyi teklif etseler ve fizikten başka birşey bilmeyeceksin deseler kabul etmem eh artık bende çok konuştuk diyebilirim herhalde, biz mühendislerin asıl amacı problem çözmektir, bunun için problem oluşturmamak en güzel yöntem fakat gördüğünüz gibi konuda bir problem varken biz birtane daha hatta birkaç tane daha oluşturduk bu sebeblerle ben herzamanki gibi yazacaklarımızın ilk konunun çözümüne yönelik olacağını temenni ediyorum.
 
Birbirimizi anladığımıza göre , bakalım başlığın sahibinin niyeti ne ?
Birazda olsa çalışmış mı , neler var elinde , hangi dili hangi derleyiciyi bilir ...?

Stajın 1 hafta uzaması ve C öğrenebileceği kendi beyanı , bakalım hele.

@ETE hocamın derslerini hevesle 3-5 saat okuyan "kendi çapında" olsada program yazmaya başlayabilir.
Serdar Çiçek hocamın CCS C ile pic programlama kitabına 3 gününü ayıran " kendi çapında C " yazmaya başlayabilir.
Zaten sorduklarının ayrı ayrı yapılmışları oralarda vardır.

Şimdilik işin temelini öğrenmek derdi olmadığı için asm pdf akış diyagramı ve hele hele logic devreler ve aritmetiği gibi kavramlar aklımdan bile geçmiyor...
 
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Konuyu ben saptırmışım fakat birazda güzel olmuş. İçinizi dökmüşsünüz :)

Proje konusuna gelince

Ben C ve pic i aslında biliyorum. Amacım size programı tamamiyle yazdırmak değildi. Zaten yazsanızda ben onu anlamadan etmeden, işte ben yaptım diye kullanmazdım. Bazı arkadaşlar staj yaptığım yere bilmeden haklı olarak hüküm sürmüşler. O kısımda da durum öle değil. Yaptığım firmadaki mühendis bize birşeyler öğretmek için bu ağır yükün içerisine soktu bizi. Yoksa kendisinin yazması en fazla çay molası sigara molası derken 1 saat sürer.
Tabi bunları size sölemediğim için insanın aklına binbir türlü şey geliyor haklısınız.
Yardımlarınız ve önerileriniz için hepinize teker teker teşekkür ederim. Bu işin altından kalkacağıma inanıyorum. Pic c kitabını alıp çalışmaya başladım. Gözümü korkuttuğum kadar değilmiş. Takıldığım bir şey olursa yine sizinleyim :)
 
Konu eğitim sisteminden açıldığı için düşüncelerimi söylemek zorunda kaldım.
Konuyu saptırdıysak, kusurumuza bakma yıldırım...
 
Anladığım kadarı ile aşağıda kodu veriyorum.

Lütfen Çok turlu POT Kullanın. bu sayede 0-255 ile PWM Sinyali alacaksınız.

Anlamadığınız bir şey olursa sorunuz lütfen

Kod:
#INT_TIMER1
void timer_irq()
{
   set_timer1(preload);
   if (Intcount < 255)
   {
      if (Intcount == servo_duty)
      {
         output_low(servo);
      }
   }
   else if(Intcount == 255)
   {
      Intcount = 0;
      output_high(servo);
   }
   
   Intcount++;
}



void main()
{

while(1)
{
            set_adc_channel(0);
            delay_us(20); 
            iservo= read_adc();
            if(iservo==0){iservo=1;}  // DEĞER 0 OLMAYACAK
            lcd_gotoxy(1,2);
            printf(lcd_putc,"R:%3u",iservo); 
            delay_ms(100); 

            servo_duty = iservo;
}


}
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,216
Mesajlar
915,874
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst