Merhaba. Bir otomobile takılan sıfır veya az kullanılmış, çok sağlıklı bir aküden, oto elektrik tesisatına herhangi bir kaçak olup olmadığı net olarak şöyle anlaşılabilir. Akü şarjlı olarak araçtayken, aracın kontak anahtarı çekili iken ve boşta akım çeken tüketicilerinin çektiği toplam akım net olarak belliyse (alarm, saat, hafızalı CD çalarlı radyo, vb.) DC ölçen bir pensapermetreyi akünün + kutbuna pensleyip bağladığınızda ve örneğin bu alıcılar sadece 50-100-150 mA akımı normalde toplam olarak çekiyorsa sadece bunun DC pensampermetrenin dijital ekranından okunup görünmesi gerekir, çok daha fazlası görülerek varsa aracınız kaçak akımları oto elektrik tesisatından geçirip akünün mevcut şarjından her zaman daha fazla eksiltiyor demektir.
3-5 yılık çok yeni ve bakımlı (araç çok bakımsızsa yeni araçlarda da akü kutusu yüzeyi kirliliği, asitli su+toz üzerinden olması yine muhtemeldir) araçlar için aküden elektrik tesisatına büyük kaçakların olması pek muhtemel değildir. Eski araçlarda tüm bağlantı noktaları, + ve - işaretli elektrik kutbunun, anahtar çekili iken atmosferik etkiye (toz, kir, asitli, yağlı su, vb.) açık bağlantı noktalarının (Tüm DC baralarının, DC elektrik dağıtım kollektörlerinin, vb.) omaj ölçümü dikkatle yapılıp, omajı çok düşük çıkan yerlerin aküden akım çekip eksiltme yapabileceği göz önüne alınarak, bu noktaların gerekli yüzey temizliği hassasiyetle ve mutlaka yapılmalıdır.
Örneğin marş motoru kapalı bir kutu gibidir, içini hiç göremiyoruz, bu nedenle çok uzun yıllar kullanılanlarında, fırçada kullanılan kömür, metal, vb. tozları marşın + ve - kutbu devamlı bağlı olup marş selonoidiyle ilk startı alan araç motoru çalıştırıcısı içinde istenmeyen DC kaçaklarının, havadaki nem, fırça tozları, motorun döküm gövdesi üzerinden birikip olası deşarjla yine akü şarjını eksiltebilme olasılığı bulunabilir şeklinde düşünüyorum. Başka hiç bir yerde kaçak yapan riskli nokta bulunamazsa ve pensampermetreyle fazla bir kaçak tespit edilmişse, marş motoru bile açılıp içi yüzey temizliği/olası iç iletkenlik açısından dikkatle incelenmelidir, kendi salt düşünceme göre. Kolay gelsin.