Motorlarda Kondansator

Anahtarlamanın görevi son mesajımda da belirttiğim gibi yardımcı sargı ve ilk hareket kondansatörünü devreden çıkartmaktır. Devrini alan motor yalnız ana sargı ile çalışmasına devam eder.

Asenkron motorlarda devir 1)Kutup sayısına 2)frekansa bağlıdır.

Hım bazı motorlarda yardımcı sargı (kondansatörlü) devamlı devrede kalıyorda. Niye onda öyle niye bunda böyle. Anlayamadım.

Bide kutup olayına baktım şimdi. 1400 devirde çalıştırabilmem için sanırım 4 kutuplu olması gerekiyormuş. Frekans sabit kalacak. 50Hz
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Hım bazı motorlarda yardımcı sargı (kondansatörlü) devamlı devrede kalıyorda. Niye onda öyle niye bunda böyle. Anlayamadım.

Bide kutup olayına baktım şimdi. 1400 devirde çalıştırabilmem için sanırım 4 kutuplu olması gerekiyormuş. Frekans sabit kalacak. 50Hz

4.mesajımda belirtmiştim döndürme momentini arttırmak için ekteki dosyada da yazıyor.

Kutup sayısı arttıkça devir düşer bu motorda bahsettiğiniz sarım değişimiyle alakalı. Frekans değişimi frekans konvertörleriyle sağlanır, hız kontrolü imkanı olur.
 
4.mesajımda belirtmiştim döndürme momentini arttırmak için ekteki dosyada da yazıyor.

Kutup sayısı arttıkça devir düşer bu motorda bahsettiğiniz sarım değişimiyle alakalı. Frekans değişimi frekans konvertörleriyle sağlanır, hız kontrolü imkanı olur.

Ekteki dosyayı okudum, Yüksek kalkış momenti gerektirmeyen küçük işlerde sadece daimi kondansatör kullanılıyormus. Teşekkürler.

Santrifuj anahtarlı su pompasında iki kondansatör vardı. Bunun biri demekki devamlı devrede kalıyor. Diğeri ise belli bir süre sonra devreden çıkıyor. Yalnız ek deki dosyada elektronik kalkış rölesi diyor. Bendeki motorda mekanik anahtarlama ile devreden çıkarıyor dimi?.
İki kondansatör yardımcı sargıya paralel mi bağlanıyor ?

Elimdeki motoru 2 yıl dışarıda unutmuşlar. yağmur altında kalmış içine su girmiş. Temizledik onu. Kondansatörün biri patlaktı. Yardımcı sargı ve ana sargıyı kontrol ettim ölçü aleti ile değer gösterdi. Sağlam sanırım. Olmassa bu motoru 4 kutupluya çevirip başka işde kullanacağız.
Elinde 24 oluklu 4 kutuplu sarım şeması varsa yükleyebilir misin.
 
Ekteki dosyayı okudum, Yüksek kalkış momenti gerektirmeyen küçük işlerde sadece daimi kondansatör kullanılıyormus. Teşekkürler.
Sadece daimi devre kondansatörlü motorlar yüksek kalkış momenti gerekmeyen yerlerden kullanılır çünkü ilk hareket kondansatörü yoktur.

Santrifuj anahtarlı su pompasında iki kondansatör vardı. Bunun biri demekki devamlı devrede kalıyor. Diğeri ise belli bir süre sonra devreden çıkıyor. Yalnız ek deki dosyada elektronik kalkış rölesi diyor. Bendeki motorda mekanik anahtarlama ile devreden çıkarıyor dimi?.
İki kondansatör yardımcı sargıya paralel mi bağlanıyor ?
Bahsettiğiniz motorun santrifuj anahtarlı devre şeması aşağıda. Elektronik devreli olan motorlarda var.

AC-ve-DC-Makineler_img_75.jpg

Elimdeki motoru 2 yıl dışarıda unutmuşlar. yağmur altında kalmış içine su girmiş. Temizledik onu. Kondansatörün biri patlaktı. Yardımcı sargı ve ana sargıyı kontrol ettim ölçü aleti ile değer gösterdi. Sağlam sanırım. Olmassa bu motoru 4 kutupluya çevirip başka işde kullanacağız.
Elinde 24 oluklu 4 kutuplu sarım şeması varsa yükleyebilir misin.
Su ve nem alan motoru bobinajcıya götürmeniz gerekir fırına sokulup nem atılmalı, bakımı yapılmalı. Kondansatörleride değiştirmeniz gerekir. Bahsettiğiniz türden sarım şemalarına netten ulaşabilirsiniz.
 
Selam
Motorun arkasında mekanik düzenek var. Belli bir devire gelince şakk diye atıyormuş. Bu motor tipinin adı nedir. Belli bir devire ulaşınca yardımcı sargıyımı devreden çıkarıyor ?
Bahsettiğiniz şey merkezkaç anahtarıdır, bilindiği üzere 1 ~ asenkron motorlar yardımcı sargı ve anasargıdan oluşmaktadır yardımcı sargı motorun ilk yol almasında anasargı ise motorun sürekli olarak çalışmasını sağlar. Bu merkezkaç anahtarı ise motorun ilk yol almasında kapalıdır yani kapalı olması demek motor yardımcı sargı üzerinden dönüyor demektir, motor yol aldıktan sonra merkezkaç anahtarı açılarak anasargı üzerinden verimli olarak çalışmaya devam eder :)


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Bahsettiğiniz şey merkezkaç anahtarıdır, bilindiği üzere 1 ~ asenkron motorlar yardımcı sargı ve anasargıdan oluşmaktadır yardımcı sargı motorun ilk yol almasında anasargı ise motorun sürekli olarak çalışmasını sağlar. Bu merkezkaç anahtarı ise motorun ilk yol almasında kapalıdır yani kapalı olması demek motor yardımcı sargı üzerinden dönüyor demektir, motor yol aldıktan sonra merkezkaç anahtarı açılarak anasargı üzerinden verimli olarak çalışmaya devam eder :)


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Eyvallah ;)

Bişey daha sorayım. 2 kutupu motoru, 4 kutuplu olarak değiştirecek olsam. 2 kutuplu motorun orjinal tel kalınlığına ve sipir sayısına bağlı kalsam problem olurmu ?
Aynı stator gövdede; 4 kutuplu sargının 2 kutupluya göre torku güçlü müdür?
 
Bahsettiğiniz şey merkezkaç anahtarıdır, bilindiği üzere 1 ~ asenkron motorlar yardımcı sargı ve anasargıdan oluşmaktadır yardımcı sargı motorun ilk yol almasında anasargı ise motorun sürekli olarak çalışmasını sağlar. Bu merkezkaç anahtarı ise motorun ilk yol almasında kapalıdır yani kapalı olması demek motor yardımcı sargı üzerinden dönüyor demektir, motor yol aldıktan sonra merkezkaç anahtarı açılarak anasargı üzerinden verimli olarak çalışmaya devam eder :)


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Öğrenci Oğuz, açıklama yaparken genel tabirlerden kaçınmanı tavsiye ederim. Ben bütün tek fazlı motor çeşitlerinden bahsettim siz ise tüm tek fazlı motorlarda santrifüj anahtar yardımcı sargıyı devre dışı bırakır anlamında açıklama yapmışsınız tüm tek fazlı santrifuj motorlar bahsettiğiniz gibi değildir ! konu hakkında bilgisi olmayanlarıda yanlış yönlendiriyorsunuz. Bunu daha öncede yaptınız.
AC-ve-DC-Makineler_img_75.jpg
14.mesajımda verdiğim devrede motor yol aldıktan sonra merkezkaç kuvvetle ilk hareket kondansatörü c2 devreden çıkar, yardımcı sargı ile daimi devre kondansatörü c1 seri olarak sürekli çalışmaya devam eder. Yani bu şekilde çalışan satrifuj anahtarlı motorlarda var !
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,371
Mesajlar
917,084
Kullanıcılar
450,245
Son üye
übeyt doksar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst