Motorda kaçak olması

41hakan

Üye
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
30
Merhaba,

Teknede kullanılan elektrik motorun gövdesinde neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Merhaba,

Teknede kullanılan motorda neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
Tekneler konusunun uzmanı sayın @paskomya 'dır. Mutlaka daha yararlı bilgiler verecektir.
Eski bir tekne kullanıcısı olarak teyit edebileceğim kaynakça ( https://www.topraklama.com.tr/topraklama/gemi-ve-teknelerin-yildirima-karsi-korunmasi/ )bilgisi:

Tekne Topraklaması Nasıl Yapılır?​

Deniz araçlarında topraklama yapılırken, işe önce içerideki cihazların topraklanması ile başlanır. Cihazların toprak hatları, tali panolardaki toprak barasına, o da ana dağıtım panosunun toprak barasına bağlanır ve buradan teknenin su hattının altına monte edilen “bakır alaşımlı metal levha”ya bağlanır. Bu levha tuzlu suya dayanıklı yapıda olmalıdır ve asla boyanmamalıdır.
Sıklıkla yapılan diğer topraklama türü de statik elektriğe karşı yapılan topraklamadır. Bu yöntemde yakıt tankları, makine şaftları, dümen vs. aynı topraklama barasına bir iletkenle bağlanır.
 
“bakır alaşımlı metal levha”
adı "tutya" dır. motor şaft bağlantısından oluşan statik elektrik bu yolla denize verilir. tutyadaki erime/ çözülme göz önüne alınarak en az 2 yılda bir değiştirilmelidir. teknenin/yat/gemi büyüklüğüne göre sayısı değişkendir. extra olarak şafta bağlanan modelleri de vardır. konu sahibinin bahsettiği motorun cinsi önemli ac mi dc mi? teknelerde genelde dc motorlar kullanılır. en yaygın olanı da ırgatlardır. yeri ve konumunu bilmeden yorum yapmak hatalı olur.
 
Merhaba,

Teknede kullanılan elektrik motorun gövdesinde neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
Kömürlü tiplerde birde emi filter oluyor.
Topraklama yoksa ve büyük seçilmişse onlar şiddetli çarpar.
Bazıları onu toprak yerine nötüre bağlıyor. Ama bağlantı ters olursa daha şiddetli çarpar. :)
EMI-Figure-1.png

Birde motorun sargılarını bu bağlantıdaki gibi kontrol edin.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/meger-ile-motor-testi-yardım.63232/
 
Son düzenleme:
adı "tutya" dır. motor şaft bağlantısından oluşan statik elektrik bu yolla denize verilir. tutyadaki erime/ çözülme göz önüne alınarak en az 2 yılda bir değiştirilmelidir. teknenin/yat/gemi büyüklüğüne göre sayısı değişkendir. extra olarak şafta bağlanan modelleri de vardır. konu sahibinin bahsettiği motorun cinsi önemli ac mi dc mi? teknelerde genelde dc motorlar kullanılır. en yaygın olanı da ırgatlardır. yeri ve konumunu bilmeden yorum yapmak hatalı olur.
3 aylık tekne de thuruster ac motor var pervanenin ucunda tutya var erimiş. 3 ayda erimesi normal mi ?
 
3 aylık tekne de thuruster ac motor var pervanenin ucunda tutya var erimiş. 3 ayda erimesi normal mi ?
3 ayda erimesi normal değil. büyük statik elektrik kaçağı var demektir. iyi bir tekne elektrikçisi bulup kaçağı tespit etmeniz ve topraklamayı, yani statik elektrik yüklerinin tamamını tutyaya bağlamanız gerekir. ben tekne elektrikçisi olmadığım için yardımcı olamayacağım. sadece bilgim doğrultusunda fikir beyan ettim.
 
3 ayda erimesi normal değil. büyük statik elektrik kaçağı var demektir. iyi bir tekne elektrikçisi bulup kaçağı tespit etmeniz ve topraklamayı, yani statik elektrik yüklerinin tamamını tutyaya bağlamanız gerekir. ben tekne elektrikçisi olmadığım için yardımcı olamayacağım. sadece bilgim doğrultusunda fikir beyan ettim.
Peki motorda kaçak neden olur , mesela aşırı ısınma veya nem gibi
 
Merhaba,

Teknede kullanılan elektrik motorun gövdesinde neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
dışarda kullanılan motorların gövdelerinde kaçak olmuyormu?
standard bir motoru denizde kullanırsanız kaçak olmasından daha doğal bişi olmaz . bizim kullandığımız dışarda ip standardına yada nema standardına göre seçilir . mesela ip68 dediğimiz zaman 6 toza karşı koruma 8 suya karşı korumadır izalosyon sınıfı uygun motor seçmelisiniz .
bütün bunlar yetmez eğer teknede bir malzeme kullanacaksanız bunun lloyd sertifikası olmalıdır . eğer uluslar arası sulara çıkacaksanız bu sertifikası olan malzemeler seçmelisiniz. yada geminizi sigortalattıracaksanız gene aynı standartta malzemeler seçmelisiniz .. marin malzemelerin pahalı oluşunun nedeni budur .
bu nedenle bu soruya cevap vermek çok zor .
bana motorunuzun izalosyon sınıfını söylerseniz belki fikir verebilirim.
 
Peki motorda kaçak neden olur , mesela aşırı ısınma veya nem gibi
thruster motor sanırım baş manevra için. teknenin boyunu, imal şeklini bilmediğim için doğru yorumda bulunmak zor. eğer benim bildiğim iticilerden ise yüksek amper çekiyordur. bizdeki yani benim bildiğim, aküler ana makineye şaselenir. kovan çıkışından bakır kablo ile tutya bağlantısı yapılır. dışarı uzun şaft varsa şafta da uygun tutya konur. thruster motoru takmadığım için bağlantı nasıldır ben bilemem. dediğim gibi iyi bir tekne elektrikçisi bulmanız gerekir. şuradan bağla, buradan şase al demek yalan olur. bu arada tutyanın çalışması çok iyi yoksa şaft kesmeye kadar işin ucu. eğer tekne yığma ahşap ise çok kötü çivi keser.
 
teknede izolasyon metre var thuruster motoru çalıştığında değer yükseliyor. Bu motorun sürücü panosunda emc filtre ve shock bobini var. Motor sağlam olduğuna göre bu parçalar kaçak yapıyor olabilir mi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,798
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst