mil rulmanı

merhaba arkadaşım diğer arkadaşların değindiği konulara katılıyorum ve bende bir şey eklemek istiyoru m mil rulmanı montaş esnasında dış bilezikten vurmamamız gerekiyor iç blezikten cok hafif darbelerle mile geçirmek gerekiyor burada önemli olan da milin balans olup olmadığı ve tabiki rulmanın üzerinde bulunan yük rulman mile cok sıkı gercerse problem olabilir
 
rulmana aşırı yük biniyordur veya eksenel bir hata vardır. milin rulmanla yaptığı açının 90 derece olması lazım.

diğer bir sorun ise rulman iç çapının ile mil çapının birbirine eşit olması lazım. mil çapının 1 mm bile fazla olması rulmanın çalışmasını zorlar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba arkadaşlarım,
Rulmanlar ile ilgili olarak tecrübem ve de bilgilerime dayanarak kullanılacak olan rulmanında özellikleri gerekli görülen malzeme üzerinde büyük önem teşkil eder. Rulmanın çakımı ve de sökümü gelişi güzel olmamalıdır. Belli bir mil üzerinde eğer ki bolluk ya da sıkılık rulman yatağında farklı farklı arızaları gösterir. Sıkı olan bir mil üzerine rulman zorlanarak ve de sıkı sıkıya çakılır ise balans yapmaması zaten pek mümkün olmayacaktır. Bol olan bir mil üzerinde de rulman yatakları belli bir zaman sonrasında özelliklerini kaybedecektir... Ben şu açıklamamı tekrar yapmak istiyorum...
Rulman çakımı yapımı çok titizlikle yapılmadığı için ve de balanslı olan yani salgılı dönen bir milde iyi bir performansın olmayacağı göz önünde bulundurulacak olursa zaten bu tarz rulmanların belli bir zaman içinde bu hale gelmemesi mümkün değildir. Rulmanları seçerken ve de seçim sonrasında da kullanırken bazı hususlara dikkat edilmesi gerekir. Bu tarz bilyalı olan rulmanlarda, rulmanın iç yağının fabrikasyon yağı olması gerekli olacağı için harici bir yağ eklemekte doğru bir yöntem değildir. C3 ZZ tarzı olan bu rulmanlarda milin ve rulmanın yerleştirildiği yerin balans olmadan kasıntı hiç bulunmadan titizce ve dikkatli olarak çakım işlemi yapılması bundan sonraki rulmanın kullanımının daha da uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. Mekanik olan bir parça üzerinde hareket sağlamak kimi zaman çok gereklidir. Kimi zamanda hareket ettirilmemesi gerekir. Tabi bu sözüm her mekanik parça için değildir. Rulmanlara asit bazlı, alkol bazlı bazı temizleme malzemeleri kesinlikle kullanılması gerekir. Rulman ömürü bu malzemeler kullanıldığı zaman çok kısa sürede bitecektir...
Ben özel bir şirket bünyesinde Bakım-Onarım Departmanında Müdür Yardımcısı ünvanında görev yapmaktayım. Rulmanlar ile ilgili olarak almış olduğum eğitim ve de sahip olduğum tecrübelere dayanarak sizlere şu tavsiyeyi vermeyi istiyorum. Bir malzeme orjinalliğini yitirmeye yani fabrikasyon çıkışını zamanlada deformasyona uğrayacağı için kaybetmeye başlayacaktır. En güzel ve de en geçerli yöntemlerden birisi de her malzeme için gerekli olan bakımın ve de temizliğin itina ile gerektiği kadar yapılması olacaktır. Böylelikle çok daha uzun ömürlü ve az sarfiyatlı çalışmalara sahip olacaksınızdır...
Sevgi ve saygılarımla arkadaşlar!

Merhaba, sayın arkadaşım sormak istediğim bir kaç sorum var size? 1: rulmanım C3 ZZ olduğunu nereden anladınız? 2: ZZ nedemek? 3: C3 nedemek? C3 ZZ tarzı derken neyi kastettiniz bunların hiç birini anlayamadım? ben yıllarını makine bakımına vermiş biri olarak resme bakıp C3 diyemedim ki ZZ olması imkansız zaten (eğer kapaklar sökülmemiş ise) benim eleştirimi yanlış anlamazsınız umarım.... sadece eleştiri benimkisi..! rulmanın sürekli kırılma sebebelerinin başında yanlış rulman seçimi gelir, eğer oradaki yük eksenel ise ona göre radial ise ona göre yada hem eksenel hemde radial isede ona göre bir seçim yapmak gerekir, fotoğrafa göre hangi serisi bir rulman olduğunu kestiremedim ama sanırım sadece radial yükler için tasarlanmış bir rulman, çift rulman kullanıldığına görede sanırım aşırı bir yük var, benim tavsiyem yerine göre hem radial hem eksenel yükü alacak bir rulman seçimi yapmanız.! eğer takıldığı yerin fotoğraflarını,rulman numaralarını ve takıldığı yerin ölçülerini(derinlik özellikle) verirseniz seçim konusnda yardımcı olabilirim size... eleştiri için özürdilerim umarım incitmemişimdir. Çünkü; C3: rulman içindeki çekirdekler ile dış bilezik ve iç bileziğe olan boşluğudur. ZZ ise çift tarafı sac kapaklı rulman anlamındadır...
 
Selamun aleyküm
Birçok konu bahsedilmiş ben de naçizane eklemek isterim.
Evvela makinenin ne olduğu nasıl işlemler beklendiği yazılmalıdır. Diğer arkadaşların bahsettiği rulman seçim işlemi için bunun gibi bilinmesi gerekenler vardır.
Eğer sorunsuz çalışan bir makinede çıkmış bir problem ise ince noktaları da ele almak geekebilir ancak sizin sorununuzdaki kırılma bir hayli büyük bir kırılma. Darbe yükleri sistemde var ise rulmanınızın uygunluğunu incelemeniz gerekir. Yağ kullanımı gibi işlemler kullanımdan ziyade rulman ömrüne etkil eder.
Evvela tasarlasnmıış bir rulmanın bozulması demek rulmanın bileziklerinin iç kısmında aşınma olması ve de belirli bir miktar ses yapması gibi bir durumdur. Yoksa ki kırılması bozulma için söz konusu değildir.
FDış bilezikten çakma diye diğer bir arkadaşın yaptığı işlem yapılmışsa bu sorun beklenir. Yani sert darbelerle dış bilerziğe vululmuşsa. Çakılırken de kırılabilir bu durumda.
Yİne bir arkadaşın bahsettiği silindirik yerine toplu seçilmişse sözü seçimle alakalıdır. Silibnndiğrin yanı sıra fıçı toplu rulmanlar da vardır ve seçim direk makinaının özellikleri ve beklenilenler le alakalıdır.
Eğer milde yamukluk varsa sarhoş rulman diye de tabir edilen kaçık rulman kullanılabilir.
Bu arada iki rulman da kırılıyor mu?
Tabi seçimden bahsediyoruz ama şunun iletelim eğer tasarım olarak rulman kullanımı uygun çıkmazsa yataklk yaptırıp yağ içinde kullanmanız uygun labilir.
Hayırlı günler dilerim.
 
Rulman seçimi için bazı firma kataloglarını kullanabilirsiniz,ya da bu konuda yeterli teknik bilgisi olan birinden (mümkünse mühendis)yardım alabilirsiniz ,en can alıcı makine parçasıdır kendisi, seçimide önemlidir. Konu bayağı bi geç hortlamış ama neyse..
 
Resmi detaylı incelediğimizde dış bilzeikden çatlama şeklinde bir kırılma olduğu görülüyor . Buda rulmanın yükün fazla gelmesinden ziyade montaj aşamasında yapılan bir hatadan ötürü önce kılcal çatlama arkasından kırılma durumuna işaret ediyor. Rulmanı montaj aşamasında induksiyon ile ısıtarak monte ediniz. Tabi mil den ziyade dış bileziğin geçtiği kısmı da ölçerek kontrol etmek gerekiyor.

2008 de açılmış bi konuya geç de olsa bir cevap.
 
daha önceden döküm sektöründe de çalışmış ve çok kez rulman çakmış biri olarak ilk kez bu derece hasar almış rulman gördüm. döküm sektöründe rulman dağılmaları çok fazladır ama bu derece kırılma çok nadirdir. eğitimlerde söylerler, rulmanı mile geçirmek için ya rulman ısıtılır ya da ya da argon gazı ile mil soğutulur. argon gazı yöntemi pek kullanılmaz. rulman ısıtmak daha basit yöntemdir. rulmanı çakarken uygun şekilde çaktıysanız sorun makineden kaynaklı büyük ihtimal ki bence büyük ihtimal aktarma kısmında sorun var. biraz masraflı olur ama vibraasyon analizi veya direk aktarma varsa lazerli kaplin analizi yaptırmanızı öneririm.
 
rulman yuvasının ölçülerine hassa olarak bakın. yuvada bir sorun var gibi görünüyor.
 
aynı sorun ile bizde karşılaştık. 6206 rulman sürekli olarak yanaklardan çatlamak ve sonraki süreçte kırılmak suretiyle deforme oluyordu. SKF den katolog alarak, merkezleme (balanslama) sistemi aldık.merkezlemede çok büyük kaçık vardı ve biz bunu gözle göremiyorduk. sonra fark ettikki, aslında merkezden kaçma yoktu eksen kendi etrafında oynuyordu. rulmana yaklaşık 20 newton yük biniyor. çok araştırmadık ama sanırım 20 newton baya ağır bir yükki rulmanı parçalıyor. rulman tipini eksenel oynar tip seçildi. ve yük kapsitesi daha fazla olan bir rulman ile değiştirildi. 2 senedir sıkıntı yo :)
 
rulmanın dıs bılezıgının kırılması zor bır olaydır
ancak rulmanın standartlara uygun olarak ıyı cakılmaması ve mılde ve dıs rulman arası anormal kasıntıdan olabılır
ortamda rutubetmı var rulmanda kuf var
yag eksıklıgı ve degısık yag buna sebep olmaz
bu rulman makınanın orıjınal rulmanımı daha oncede boyle olaylar yasamısmıydınız makına kurulusundan ıtıbaren
bırde rulman toleransını yenıden kontrol edın tolerans farklı olabılır
balans problemı varmı.
hep aynı yer ve pozısyonmu kırılıyor
kestırımcı bakım cıhzları ıle bakımcı fırmalardan teknık destek alınabılınır http://www.topazmakina.com.tr/
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,875
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst